Amiért a webes jelenlétedet erősítened kellene: Top 500 KKV kutatás eredményei

kkv honlap kutatás
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Az online marketing és a webes jelenlét ma ezerarcú lehet. Vajon mi az, amit nem érdemes 2021-ben sem kihagyni egy webes jelenlétből? Véleményhegyek és üres állítások helyett számokat fogunk mutatni neked saját kutatásból.

Magyarország top 500 KKV cégének weboldalát elemeztük ki és arra voltunk kíváncsiak, hogy a gazdaság motorjának teljesítményét mennyire támogatja a webes jelenlétük. A kutatásban nem beszélünk soha nem látott elemekről, mert az online marketinged gázpedált nyomó forradalmára gyakran a szomszéd szobában kuporog: csak észre kellene venni.

A vállalkozók egy része gyakran diplomata-útlevelet ad a vállalkozói és online marketing hibák egyik leglátványosabbikának. De melyiknek?

Vállalkozásod elindulásának kezdetén legalább olyan izgatott voltál, mint amikor Han Solo belépett a Birodalmi Hadseregbe, hogy pilóta lehessen vagy amikor elnyerte a Millennium Falcont?

Mindenesetre az évek során rengeteg tapasztalatra tettél szert és talán rád is jellemző, hogy a kezdeti bizonytalan lépések után már egyre magabiztosabban mentél az úton. 

Az évek alatt megvívtad a magad párbajait és olyan döccenőkkel szemben is sikerrel vetted fel a harcot, mint az egyre terebélyesebbé váló konkurencia és a marketing kusza hálózata.

Az évek folyamán hozzászoktál a korábban jól bejáratott rendszerekhez és üzleti lépésekhez.  Azonban az utóbbi időszakokban valami megváltozott?

A világban egyetlen dolog állandó: a változás.

Ezért néha sikereink ellenére is csak abban bízunk, hogy a döntéseinkkel ne éppen szét-trollkodni készüljünk az előző hónapok munkáját és izzasztó munkával elért eredményeit.

Gyakran azt tapasztaljuk, hogy csökken az organikus forgalom, elmaradnak az új ügyfelek vagy csupán nem alapozhatunk már a régi jól bevált ügyfélszerző stratégiákra. 

A kezdeti és évekig oly jól bevált szokások néha kényelmes komfortba babusgatnak minket, amik szinte vakká tesznek a szemeink előtt zajló változásokra. 

  • Elhajolunk az ügyféligények változásai elől.
  • Ignoráljuk a tartalomfogyasztási szokásaik átalakulását.
  • Nem emelkedik meg a pulzusunk a felhasználóbarát folyamatokat és digitális eszközök láttán sem. 

Térkép nélkül szépen lassan lelépünk a jól bejáratott útról és megérkezünk egy ismeretlen és zord tájra. 

Itt viszont repkednek a golyók a fejünk felett. 

Nagy levegő, szív, sűrít, benntart. Elszámol tízig. Fogunkat nem csikorgatjuk, rohanvást őszülő hajszálainkat inkább lesimogatjuk.

Ha picit is ismerős az érzés, mely reszelős hangján noszogat olykor, akkor nem dughatod a homokba a fejed: ugyanis a vállalkozók egy része gyakran diplomata-útlevelet ad a vállalkozói és online marketing hibák egyik leglátványosabbikának:

nem tart l.é.p.é.s.t a digitális fejlődéssel. 

Pedig csak rajtad múlik, hogy a létbizonytalanságot vagy a biztos alapokat választod. A jövőre nézve is. 

Stratégia nélkül jó eredményeket elérni csupán annyi esély van, mint szánkózni havas domborzat nélkül. Az okos ember mások hibájából vagy épp példájából tanul, a buta még a sajátjából sem. 

Ahhoz, hogy okosak lehessünk az online marketing és webes jelenlétünk tekintetében, segítségül hívhatjuk az adatokat, tényeket vagy ebben a cikkben éppenséggel egy top 500 KKV kutatást.

Az általunk végzett kutatás Magyarország top 500 KKV cégének weboldalának elemzéséről szól és közös vonásként azt mutatja meg, hogy a gazdaságunk motorját képező vállalkozások webes jelenléte hogyan befolyásolta a saját sikerüket. 

A vállalkozók krémje és a léte: top 500 KKV 

A kutatásokba mindig jó egy kicsit belenézni, mivel olvasva a sorok között, megtalálhatjuk azokat az eredményeket, amelyek a te céged számára a jövőben a leghasznosabbak lehetnek!

Magyarország meghatározó kis- és középvállalkozásait évről évre rangsorolják. Egyre több a példaként kiemelkedő és mindig rengeteg az olyan, amelyik komoly elmaradásban van a többiekhez képest. 

Miközben a legtöbb KKV-t derékig érinti a digitalizáció a szektorban, még a termelékenység és hatékonyság növelése is izzasztó kihívást jelent a számukra, hiszen fel kell venniük a versenyt mind a belföldi mind a külföldi piacokon is. 

A rangsorolásuk során olyan kritériumokat vesznek figyelembe, mint például a pénzügyi és létszámadatok és abból számolt hatékonysági mutatók vagy a cég hosszú távú stabilitását is mutató alapítási dátum.

Mi pedig fogtuk Magyarország top 500 KKV cégének weboldalát, és kielemeztük — csinálta soha, senki még?

Arra voltunk kíváncsiak, hogy a gazdaság motorjának teljesítményét mennyire támogatja a webes jelenlétük.  A cégeket a TOP 100 KKV kiadvány legutóbbi 500 díjazottja alapján választottuk ki. 

A bekerülés feltételei pedig a következők voltak: 

  • Éves forgalma meghaladja a 250 M Ft-ot.
  • Minimum 10 főt foglalkoztat.
  • Eredménye az elmúlt években pozitív.
  • Minimum 51% magyar tulajdonban van.

A kutatás során olyan információkra voltunk kíváncsiak, mint hogy 

  • a cégek weboldalai milyen technológiával készültek?
  • a google mennyi organikus forgalmat visz nekik?
  • hány más weboldal hivatkozik rájuk?
  • mennyi weboldal rendelkezik bloggal?
  • hánynak van hírlevele?

Tehát bizonyos online marketing eszközök mennyire támogatják a sikereiket. 

A KKV kutatás konklúziója: Enzo Ferrari sem Trabanttal szelte az utakat

Ultrarövid távú gondolkodás.

Kérlek ezt a kifejezést jegyezd meg a cikk végéig. 

(Amennyiben a szóban forgó kifejezés alá valamilyen aláfestő zenét választhatnál, akkor egy bűnügyi sorozatra emlékeztető zenét javasolnék.)

A cikk végén meg is tudod majd, hogy miért. 

Nos, de milyen tanulságok szűrhetően le a kutatásból?
Nézzük az adatokat: 

A weboldal mögötti technológia

  • A KKV cégek krémje közül 13,72%-nak nincs weboldala. Azaz 86,28% weboldallal rendelkezik.
  • A weboldalak 16%-nak van mindössze blogja (ide soroltuk a hírek, a tudástár anyagokat és az aktuális információk menüpontot is). A blogban még mindig épphogy csak kettesben haladunk.
  • A cégek 54%-a az egyedi megoldást, WordPresst a weboldalak 35%-a használ.

Eközben az internetes “nagyok”

  • Jelentős Googleből jövő organikus forgalma (1000+ látogató havonta) mindössze 52 cégnek van. Náluk a blog megléte és a nagyszámú rájuk hivatkozó egyéb weboldalak mennyisége a kulcs (átlagban 289, de minimum 30 db). 

Minél több külső hivatkozást kap egy tartalom, annál sikeresebbnek számít. Mindemellett a backlink is felturbózza az organikus elérések számát. Autoritást, hitelességet ad a tartalomnak, ráadásul az organikus elérés ingyenes forgalmat jelent.

  • Elmondható, hogy havi 10 000+ organikus látogatóhoz a 100+ domain szinte elvárás.
  • A top organikus forgalommal rendelkező weboldalak közül 53% egyedi megoldásban gondolkodik, 35%-uk wordpress és 5% Joomla.
  • A top organikus forgalommal rendelkező weboldalak 44%-ának van blogja, amelyek 56% long form content.

Adatok blog és hírlevél terén 

  • A cégek mindössze 4%-a használ hírlevelet.
  • Ahol van blog, ott az átlagos organikus forgalom 4530 látogató havonta, ahol nincs ott 1300. Ez azt jelenti, hogy közel 4x több esélye van a bloggal a weboldalnak a látogatószerzésben. Ahogy edukációs tartalmú long form blog van, ott 7000 az organikus forgalom.

Mi az, amit nemcsak ismerni, de felszállni is érdemes rá? 

Nem elég, ha van weboldalad. 

Mert mit jelent a weboldal ill. weboldal készítés esetén az elérhető siker? 

Változó, de elsősorban több ügyfélmegkeresést, konkrét eladást vagy hatékonyságnövelést (értékesítői vagy ügyféltámogatási).

Miközben Te neked csak weboldalad van esetleg, NemTe a weboldalán megjelenő hozzáadott értékekkel szerez organikus forgalmat és generál leadeket, leginkább rendszeresen frissülő blogbejegyzésekkel, szakmai cikkekkel, esettanulmányokkal, infografikákkal, lead magnetekkel.

Szóval ott van NemTe, akit irigyelsz.

Átlagosan egy blogot író (azaz talán NemTe) cég 67%-kal több leadet kap, mint egy blogot nem író cég.

A blog írást legalább a prioritáslista aljáról a középmezőnybe érdemes felhozni. 

A bloggal foglalkozni pedig: konstans állandó.
Mert a blog nem trükk vagy technika. A blog működik, ha jól csinálod.

Sokkal inkább egy szemlélet manifesztációja. Egy komplex és roppant ügyes stratégia része. Segíthet a forgalom, a márkaismeret, a hitelesség, a konverziók és a bevételek növelésében is.

Ugyanis nyomulás nélkül adja el céged termékét. 

Segítségével elegánsan és etikusan lehet egyre sikeresebb a vállalkozásod, tartós üzleti eredményeket eredményezve.

Az olvasók sem érzik közben a kellemetlen reklámízt, miközben segítséget és támogatást kapnak és annak a lehetőségét, hogy tőled vásárolhassanak.

Kiválóan előmozdíthatja az üzleti céljaidat, miközben biztosítja a megfelelő tartalmi hátteret termékeidnek, szolgáltatásaidnak annak érdekében, hogy az eladás hatékony és eredményes lehessen. 

De csak akkor, ha ki tudod aknázni a benne rejlő lehetőségeket.

Örökzöld hiba, ha mikromenedzselési kényszerből nekiállsz buzgón le-föl kapcsolgatni a blog írás villanykapcsolóját, majd hónapokig szünetelsz.

A tartalommarketing nem sprint, hanem martaton. 

Ahhoz, hogy elérd a kitűzött célod, kell egy térkép.

Mert stratégia nélkül a blogod sikere úgy billeg majd, mint keselyű a dögön.

A blog legfontosabb előnyei számokban

A marketingszakemberek 37%-a szerint az egyik leghatékonyabb és legmegtérülőbb tartalommarketingeszköznek számít. (Contentplus)

A B2B cégek 79%-a szerint is a leghatékonyabb tartalommarketing eszköz. (Content Marketing Institute)

A rendszeresen frissített tartalommal rendelkező blog 434%-kal több indexelt aloldalt hoz és 97%-kal több indexelt linket jelenthet. (Inboundwriter)

A blog a B2B szektorban 67%-kal több potenciális ügyfelet, leadot jelent a blog nélkül létezőkkel szemben. (Social Media B2B)

A legköltséghatékonyabb, kis büdzsével is elindítható és fenntartható platform:

  • Több organikus keresőforgalmad hoz.
  • Csökkentheti az AdWords- és Facebook-költéseidet. A forgalmat behozhatod organikus forgalomból is.
  • Okot adhat a potenciális vevőidnek arra, hogy újra és újra felkeressék az oldalad. Az oldalon töltött idő is megnő; ha jók a tartalmaid, akkor a lepattanás csökken, sőt az egy látogatásra eső oldalmegtekintések száma egyre nagyobb lesz.
  • A bizalom is könnyebben épül ki a szakmai tudásod felé, ami talán a legnagyobb értéked az online piacon.
  • A jó tartalmad egyre több linket kap. Javulhat a rangsorolásod, azaz még több organikus forgalmad lehet. Több aloldalad tud rangsorolni (ahogy egyre több bejegyzésed lesz).

Ahogy több tartalmad lesz, nő a látogatottságot: több olvasód és feliratkozód, több ügyfeled, nagyobb hiteled és szakértői státuszod lesz. 

Mit gondolnak róla az olvasók és az ügyfelek? 

70%-uk vallja, hogy a céges tartalom jóval közelebb hozza őket egy céghez, mint bármilyen reklám. (Content Marketing Institute)

68%-uk olvassa azt, amit egy olyan cég publikál, ami őket érdekli. (Content Marketing Association)

60%-uk egy egyedi, hasznos tartalom elolvasása után pozitívabb benyomással rendelkezik egy cég kapcsán. (Contentplus)

A vásárlók, ügyfelek közel 70%-a a reklámok helyett inkább cikkeken, tartalmakon keresztül ismerne meg egy céget. (Contentplus)

A B2B vásárlók 78%-a pedig online kezdi meg az infógyűjtést egy vásárláshoz. (Demand Gen)

Mit kell tudod a fent felsorolt eredmények kapcsán?
Mindezeket te is elérhetted volna.

Az online marketing egy attitűd is. 

Az online marketing a piacoddal történő kapcsolatépítésről szól. Ennek pedig megvannak a technikai részei is, ami ebben támogathat téged. Ezért az innovációra és marketingre költeni drága luxustermékek, túlméretezett és szükségtelenül nagy irodaházak helyett jóval bölcsebb befektetésnek minősül. 

„A tartalommarketing olyan marketingstratégiának számít, mely márkaigényt és érdeklődést kelt fel, majd kapcsolatot ápol a fogyasztóival azzal, hogy olyan tartalmat hoz létre (vagy oszt meg), amelyek közvetlenül értékesek és a fogyasztói érdeklődést kielégítik.”Forrester

Tehát a blog írás nem írogatás, mert írogatni a kisiskolások szoktak, hanem különböző tartalmi formátumok révén történő értékadást jelent. 

A blog üzlet. 

Emlékszel még a szóra, amit az imént említettem?

Ultra rövid gondolkodás.
Ez az a mentalitás, amit egy blog íráshoz el kell felejteni. Az említett legsikeresebb KKV-k is hosszú távon gondolkodnak, olyan stratégiában, amely stabilitást eredményez. 

Hogyan vágj bele? Ebben segítünk. 

Kézen fogunk és kivezetünk az online marketing sűrű, sötét útvesztőjéből. Írj nekünk! Tedd meg az első lépést és elindultál a megvalósítás felé.

A Moonshot üzleti eredmények elérésére reszelt weboldalakat készít és a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Leveszi az IT és az online marketing terhét a válladról. Biztosítjuk a vállalatodnak az új ügyfelekkel a friss vért a működéshez. A jövőbeli túlélést.

Csak egy weboldalnyira van...

© MoonShot KFT