ms recolored

augusztus 10, 2019

A weboldal képek STOP hatása

A weboldal képek előnye, agyszabály #1

A tudományosan használt weboldal képek nagyban segítenek azt a terméket vagy szolgáltatást bemutatni, amelyet a látogatóidnak be szeretnél mutatni. Dr. Medina professzor Agyszabályok című (Brain Rules) nagysikerű könyvében arról ír, hogy az ember érzékei közül a vizuális messze több agyi kapacitással rendelkezik, mint az összes többi érzékünk együttvéve. Továbbá a képek sokkal hatékonyabb információ befogadási formák, mint a szöveg, amelyet éppúgy sok kicsi képként dolgozunk fel. Kutatások szerint pontosan 60.000-szer gyorsabban dolgozzuk fel a képeket és még ehhez jön az a rutinunk is, hiszen az információink 90%-át vizuálisan vesszük magunkhoz.

A STOP hatással való első találkozásom

Először a STOP hatás kifejezéssel tinédzser korom legelején találkoztam, amikor elkezdtem ökölvívó edzésekre járni. Az edzőnk a zsákolásnál és a különböző ütőerő növelő gyakorlatoknál mindig azt mondta, hogy azért csináljuk tiszta erőbedobással, hogy legyen döntő ütésünk, vagy legalább az ütéseinknek legyen STOP, vagyis megállító hatása. A döntő ütés értelemszerűen azt jelenti, hogy egy meccset el tud dönteni. A megállító hatás pedig azért szükséges, hogy az ellenfél ne tudjon eleget sorozni, hanem meg tudjuk állítani, hogy kétszer is meggondolja, hogy mikor fog támadni. Taktikailag ezért a meccs legelején érdemes bevinni egy erős ütést és ez rengeteget fog segíteni a későbbiekben, hiszen azonnal meg lesz a respect-ed.

A STOP hatású képek fontossága

Írtam egy tartalommal foglalkozó bejegyzésben korábban arról, hogy míg egy film esetén kb. 15 perce van a rendezőnek arra, hogy meggyőzze a nézőt arról, hogy érdemes a filmet végignézni. Új weboldal látogatók esetén ez mindössze 5 másodperc. 5 másodpercben kell a weboldal által kínált portékát bemutatni és meggyőzni a látogatót arról, hogy érdemes valamilyen cselekvési pontot meglépnie (hírlevélre feliratkozni, vásárolni, kapcsolatba lépni a céggel stb.). Ebben az 5 másodpercben mindent be kell vetnünk, ami a puskacsövön kifér. Ez viszont nem azt jelenti, hogy 15 képet teszek fel a nyitóoldal tetejére, ahol a látogató kíméletlen módon azonnal az arcába kapja ezeket. A sok kép növeli a zajt és összezavarja a látogatót. Egy képet kell kiválasztanunk a nyitóképernyőre, amely STOP hatással bír és pl. segít átadni azt a hangulatot, amelyet a termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlásával fog a látogató érezni.

Miért nem elég csak a szöveg?

Azért, mert ugye 5 másodperced van, valamint manapság az emberek a weboldalak meglátogatása során egyre kevesebbet olvasnak, és egyre inkább pásztáznak. Ez a pásztázás az érdekesnek tűnő információ folyamatos keresése, ha megvan akkor gyorsan beszkenneljük és ideális esetben cselekszünk (kattintunk, olvasunk, like-olunk). Jó példa a Facebook fal végigpásztázása. Az éppen szappanoperás szakítás után levő, új élet reményében inspirációs múzsákra vágyó és mindeközben 2 literes családi kiszerelésű csokis-diós Carte Door-t majszoló embereken kívül senki sem olvassa végig az egész Facebook fal tartalmat. Pontosan ezért, olyan gerillának nevezett akciókkal lehet villantani, ami szokatlan. Ehhez pedig a kép a leghatékonyabb módszer a Facebook és a weboldal esetén is. De miért?

Az érdekes vagyok címke kitűzése, agyszabály #2

Dr. Medina egy másik agyszabálya, hogy az ember evolúciója során létfontosságú volt (ma már ez a szó el van csépelve, de ott még szó szerint ez volt) a túlélés szempontjából, hogy a különbségeket és a váratlan környezeti változásokat az őseink észrevegyék. Ez az örökség jött velünk és a meglepő, szokatlan vagy váratlan dolgokra egyszerűen ösztönösen azonnal teljesen odaadással odafigyelünk.

A nyerő recept a weboldal képek témában

Ahogy az Dr. Medina professzor könyvéből kitűnik, a  STOP hatás alkalmazása kedvező hatással lehet a látogatóink agytekervényeire (ez a box esetén is hatványozottan így van). Egy ütős, érdekes és történetet sugalló képpel tudjuk a legjobb eredményt elérni a weboldalunkon a látogató ott tartása és a konverzió céljából.