moonshot logo
moonshot logo ikon

Hogyan építhetsz globálisan erős márkát?

Hogyan építhetsz globálisan erős márkát?

Mielőtt közelebbről megnéznénk azt, hogy mitől lesz sikeres egy globális márkastratégia, vegyük át előtte, mi fán terem egyáltalán a márkaépítés.

pexels engin akyurt 1435750
  • A márkakoncepció megtervezése: küldetés, célok, célközönség, attribútumok.
  • Márkanév és logó: az azonosításunkra szolgáló vizuális elemek.
  • Márka attribútumok kijelölése: érzések, értékek, amiket szeretnénk, ha a brandhez társítanának.
  • Márkaszemélyiség: a márka bemutatkozása és kommunikációja. 
  • Brandüzenet: milyen értékeket és jellegzetességeket közvetítünk a világnak a márka által?
  • Márkaidentitás összehangolása: vizuális megjelenés, üzenet, reklám egységesítése.
  • Márkaközösség fejlesztése: akik szeretik, ismerik és lelkesen továbbajánlják.

A magyar KKV-k számára az exportpiacokra való sikeres belépés nem csupán a termékek vagy szolgáltatások minőségének függvénye, hanem annak is, hogy mennyire képesek erős, kulturális különbségeket figyelembe vevő globális márkát építeni.

Nem ellentétes egymással az, hogy a globálisan terjeszkedő márka (egységes arculattal) sikerének egyik záloga a helyi viszonyokra való adaptáció?

Mindössze egy szó a válasz: glocal.

Ez azt a folyamatot takarja, amikor egy világszerte népszerű márka a helyi sajátosságokhoz alkalmazkodva újra lokalizálódik.

Hogyan csináld?

Hogyan ne: ha azt szeretnéd, hogy a branded bevésődjön a külföldi piaci szereplők fejébe, ne a logót piszkáld meg először!

Lépj eggyel hátrébb, és kreatívan gondold át, hogyan alkalmazkodhatsz az egységes koncepciót megtartva.

Ismerd meg a piacot!

Készülj fel arra, hogy a kulturális sajátosságok és a nyelvi környezet is okozhat meglepetéseket (jó példa erre a Dacia Supernova modelljének bukása Spanyolországban, aminek egyszerű oka van: a no va spanyolul annyit tesz, hogy nem megy, és érthető módon nem igazán harapott rá a piac erre a termékre…)

Emberekkel az emberekért

Igyekezz jó kapcsolatot kiépíteni a partnereiddel, leendő munkavállalóiddal. Amennyire ez csak lehetséges, részesítsd őket előnyben, ha munkavállalókat toborzol. A hírnevedet tekintve is kifizetődő, ha beállsz egy fontos társadalmi ügy mögé. Az így kiérdemelt emberi bizalom és márkahűség felbecsülhetetlen valuta, bárhol is lépsz piacra!

Maradj rugalmas!

Ha nekiállsz megtervezni a marketing stratégiád, használd fel a “lean startup” szellemiségét. Ez akkor is tanulságos, ha történetesen nem egy startuppal rukkolsz elő, hiszen itt a lényeg az adatvezérelt, rendkívüli módon optimalizált piacra lépési stratégián van.

Ennek a lényege röviden:  minimális erőforrással, egy Minimum Viable Product (MVP) gyors piacra vitelével teszteled a vállalkozás ötleteit, majd a felhasználóktól kapott visszajelzések alapján adatvezérelt módon fejleszted tovább a terméket, alkalmazkodva a piaci igényekhez és csökkentve a kudarc kockázatát, illetve lehetséges költségeit.

Ehhez minden korábbinál fejlettebb és költséghatékonyabb eszközök állnak rendelkezésünkre a digitalizálódásnak köszönhetően.

Legyél eredeti és innovatív

pexels rakicevic nenad 1262304

Evidensnek tűnik, de ez a nulladik lépés ahhoz, hogy kiemelkedj a konkurencia tengeréből és egy meghatározó helyet foglalj el a fogyasztóid fejében.

Az innovációra remek példa a hazai Prezi, akinek köszönhetően a prezentálás végre megérkezett a 21. századba (bocsi, Microsoft Power Point).

A zoomolható felület és az, hogy ez a koncepció sokkal jobban támogatja a csapatmunkát (ami az országhatárokon átnyúló munkavégzésnek kedvez) óriási érdeklődést eredményezett és a különböző országok fogyasztóinak igényeire való adaptálás egy sikeres exporttevékenységet eredményezett a magyar cégnél.

Nanushka neve nemcsak a divatrajongóknak csenghet ismerősen, hiszen a Sándor Szandra alkotta darabokat ma már hollywood-i sztárok is viselik.

Nanushka sikere többkomponensű: 

  • nincs kompromisszum a minőség és a fenntarthatóság terén
  • erős online jelenlét és profi közösségi média kommunikáció
  • globális márkaépítés lokális gyökerekkel: a kelet-európai stílusjegyek kiérződnek a tervekből, és a Nanushka büszkén vallja magyar származását – ami pozitív fogadtatásra talál.

Szívesen lennél Te a következő sikertörténet, de úgy érzed, egyedül nem sikerülhet?

Csak egy kattintásodba kerül, hogy a szolgálatodba állítsuk azt a tudást, amivel 8 országban és 10+ iparágban hoztunk létre üzleti megkeresésekkel teli levelezőket és havi többmillió dollárnyi leadet szerzünk az ügyfeleinknek jelenleg is.

Vedd fel velünk a kapcsolatot és lépj még a ma a globális sikereid felé!

KApcsolat

3 Lépéses mesterterv

Kérj egy ajánlatot az űrlapon keresztül.

01

Add meg nevedet, a céged nevét és a telefonszámodat. Ezeket Fort Knox szintű biztonsággal kezeljük.

02

Legkésőbb a következő munkanapon visszahívunk és 5 rövid kérdést teszünk fel.

03

5 kérdés után neki is állunk a tervezésnek. Ingyen küldünk egy tervet az új weboldaladhoz.

Az űrlap elküldésével megerősítem, hogy elolvastam és elfogadom a MoonShot adatvédelmi irányelveit.