ms recolored

december 22, 2021

Milyen weboldalad legyen?- Honlapos gyorstalpaló 1. rész

Van weblapom és?

Igen, jogos a reakció, ma már szinte a sarki cipész bácsinak is van honlapja.  

Azonban ez korántsem elég.

Az internetes forradalom hajnalán és még picit később is még elég volt villogni olyan weboldallal, amelyen tömény információk és reklámok köntösében jelentek meg a szolgáltatások és a termékek.

Ennyi elég is volt az eladáshoz.

Aztán az internetes tengerben egyre több ígéretes halacska tűnt fel, ma már szinte ki lehet tenni a megtelt táblát az online édesvízre.

Éppen ezért a fókusz a termékről és a szolgáltatásról átkerült valami másra. Pontosabban valakire.

A weblap középpontjában: az ügyfél!

Hogy miért?

–          mert az ő problémájára kell megoldást nyújtanod!

–          éreznie kell, hogy számit

–          tudnia kell, hogy fontos a véleménye

–          olyan weboldalra van szükség, ami hozzá szól

A weboldal híd az ügyfél és közted

Ha tényleg a célcsoportod nyelvén akarsz megszólalni, sőt mit több, megszólítani őket, akkor kifogástalan felépítésű, profi tartalommal és remek dizájnnal rendelkező üzleti weboldalra van szükséged.

Az alábbiakban megmutatjuk, hogyan nem és hogyan érdemes weblapot létrehozni, milyen részeket érdemes szerepeltetni rajta.

Azért, hogy végre pompázzon a weblapos egész!

weboldal keszites.jpeg

Milyen a sikeres weboldal?

–          amely egyre több ügyfélmegkeresést produkál

–          több eladást abszolvál

–          hatékonyságnövelést mutat

–          egyre több látogatót vonz

–          hivatkoznak rá

A sor persze szabadon folytatható, de a lényeg mindig a konverzió, hogy a látogatók bizonyos cselekvéseket hajtsanak végre, amelynek középpontjában a vásárlás áll.

Aztán persze ott vannak azok a bizonyos célok!

Az üzleti weboldalak legfőbb célja

Értékesítés

Lehet a legcsillogóbb weboldalad, a legmenőbb színkompozícióban pompázó honlapod, vagy a legmodernebb felépítésű webes szerkezeted, ha a weboldalad nem segít hozzá az eladáshoz.

És most mutatjuk az értékesítés fajtáit!

Az értékesítés kétféle lehet:

Direkt értékesítés: amikor a terméked/szolgáltatásod megvásárolható a weboldalon. Jó példa erre egy webshop, ahol minimális kattintás szám után már a kosárban landolhat az áru.

Ide tartozik az értékesítési oldal, ahova a vásárlóid landolhatnak. Ez a landing page, amelyen leendő vásárlóidat győzöd meg arról, hogy a problémájukra a terméked/szolgáltatásod a helyes megoldás.

–   Indirekt értékesítés: Amikor szakértőként tűnsz fel az említett internetes tengeren, témád rettenthetetlen hajóskapitányaként. Ötleteket, javaslatokat, ösztönzést, információkat nyújtasz akár egy blog formájában. Vagy a piacod kulcsfontosságú szereplőivel interjúsorozatba kezdhetsz, ezzel is építve a webes renoméd. Természetesen a szakértőség mellé vásárlási lehetőséget is teremthetsz a weboldaladon.

Mi lehet még a weboldalak célja?

–          Belső hatékonyságnövelés

A weboldalak nem fekszenek le este 10-kor, hogy reggel 6-ig pihentető alvást produkáljanak. Az ügyfeleknek éjjel-nappal lehetőségük van arra, hogy problémáikat, észrevételeiket megosszák a honlapon. Ez történhet képernyőfotó, vagy éppen egy konkrét hibaleírás formájában is.

–          Más rendszerek kiszolgálása

Például ha megrendelnek nálad egy terméket, akkor beindul az automata gépezet, amely információt küld a raktárnak és a kiszállításért felelős rendszernek.

–          Toborzás

Az üzleti weboldalad egy olyan névjegy, amelyet az online világ apraja-nagyja megtekinthet. Céged hírneve forog kockán, pörög a neten, így egyáltalán nem mindegy, milyen üzenetet közvetítesz magadról. A legtöbb cég a weboldalán keresi a leendő munkatársait, ezért érdemes olyan honlapot létrehozni, amely már a legelső pillanattól megteremti a bizalmat.

Milyen weblapod ne legyen? – weboldalas rémtörténetek

A) Volt olyan amerikai ügyfelünk, akinek korábban a weboldalán nem működött a kapcsolati űrlap, hiába hirdette úton-útfélen, hogy jelentkezzenek a honlapján keresztül. Az üzenetek pedig elindultak, de sosem értek célba. Mi megoldottuk a problémáját.

B) Egy cégvezető weboldalának fejlesztője elfelejtette jelezni a Google-nak, hogy rangsorolhatja a honlapot, ami miatt a 13 évig szorgalmasan épített olvasótábora a harmadára apadt. Ez hatalmas veszteséget jelentett a cégvezetőnek, kb. 1 év masszív munka kell ahhoz, hogy ilyen bakit helyre lehessen hozni.

C) Egy cégcsoportnak csinos kis összeg, kb. 60 millió forint állt rendelkezésére, hogy lefejlessze a céges weboldalt. Mindent is akartak egyszerre: webshopot, ügyfélkiszolgáló portált, vonzó tudásbázist. Mindezeket teljesen a nulláról kezdve, gigamega célokat a szem előtt tartva. Ez a grandiózus falat bizony megakadt a torkukon, és a mire a weblap elindult volna, a konkurencia jó pár kört rájuk vert.

weboldal tervezes.jpeg
weboldal tervezes.jpeg

Weboldal kudarcok tanulságai

Lehetne sorolni napestig a hatalmas bakikat, de az ebből nyert tanulságcsomag sokkal célravezetőbb.

Neked olyan honlapra van szükséged, ami az üzleti és marketing céljaidat beteljesíti.

Egyszerűbben: eredményeket hoz.

És vajon mik ezek az eredmények?

–          vásárlások

–          feliratkozások

–          új és régi ügyfelek komoly érdeklődései

–          márkaismertség növelés

–          cégről kialakított pozitív kép

És még sorolhatnánk a pozitívabbnál pozitívabb hozadékokat.

Hogy rakd össze a weboldaladat?

Képzeld el a következő állapotot!

A honlapod olyan online prospektus, amit szívesen „forgatnak” a felhasználók!

Ám ehhez a szintig el is kell jutni, méghozzá olyan alapvonásokat megjelenítve, amitől a weblapod már vonzó és mágneses erejű lehet.

Mik ezek a weboldalas alapvonások?

Olyan aloldalak gyűjteménye, amelyek összeadódva kiadják azt a bizonyos online prospektust, vagyis a weboldaladat.

Menjünk szépen sorban!

Kezdőoldal

Az a bizonyos első benyomás.

A pillanat, amikor a felhasználó dönt: eliszkol vagy marad.

Nyilván az utóbbi a célod.

Hogy böngésszenek, vásároljanak, keresgéljenek, kutakodjanak.

Ám ehhez a stílusnak, a színnek, a célcsoportra szabott tartalomnak, a vizuális elemeknek mind-mind összhangban kell lennie egymással.

Ezért tudd, hogy kinek akarsz segíteni, megoldást nyújtani!

És ha ez megvan, akkor jöhet a design, a tartalom és kifogástalan felépítés gyönyörű harmóniája.

Hajrá!

Bemutatkozás vagy Rólunk aloldal

Amikor ablakot nyitsz a cégedre.  Amikor a látogató megtudja, hogy kikből áll a cég. Amikor leírod a miértedet, az utadat. Amikor összekötöd magaddal a felhasználókat. Amikor bizalmat teremtesz.

Termékek/szolgáltatások aloldal

És ez egyik legfontosabb részhez érkeztünk.

Amikor az ügyfél problémájának megoldásáról beszélsz. Megmutatod azt az állapotot, ahova eljuthat a leendő ügyfeled. Amitől megváltozik az élete pozitív irányba.

Vélemények aloldal

Remek dolog, ha magadat, a vállalkozásodat pozitív színben tünteted fel.

Miért is tennél mást?

De a legnagyobb erő nem ebben rejlik.

Akkor miben?

Amikor mások nyilatkoznak rólad pozitívan.

Gyűjtsd ezeket a visszajelzéseket! Jelenítsd meg a weboldaladon!

Kapcsolat aloldal

Ahhoz, hogy a cégeddel könnyedén fel tudják venni a kapcsolatot, akkor a következő infóknak ott kell virítania a weblapodon:

–          email cím

–          térkép

–          kapcsolati űrlap

–          telefonszám

Ügyelj arra, hogy megkönnyítsd a kapcsolatfelvételt! Értékes kapcsolatokra, üzletre tehetsz szert vele.

GYIK aloldal

Gyakori kérdések.

Ide kerülnek azok a kérdések, amelyeket sokan feltennének a cégeddel kapcsolatban. Ezzel megkíméled a kedves ügyfélszolgálatost is, hiszen ezen az aloldalon fontosabbnál fontosabb infókat jelenítesz meg, így nem kell ugyanazokat a kérdésköröket futni.

Blog aloldal

Ez az a rész, ahol a céged szemlélete siklik a sorok között.

Ahol felkelted az érdeklődést a terméked/szolgáltatásod iránt. Teszed mindezt úgy, hogy nem tukmálsz, hanem tanítasz. A lelkes nebulókból, vagyis olvasókból idővel pedig vásárló lehet.

Minél többen olvasnak, annál több lehet az értékesítés.

A google pedig a minőségi írásokat kiváló rangsorolással jutalmazza, aminek köszönhetően egyre többen találhatnak rád.

Partnerek és portfólió aloldal

Az egymásra való hivatkozás és a stratégiai partnerek bemutatása pedig az üzleti kapcsolatokra, az arculatra és az oldallátogatottságra is pozitív hatással lehet.

Élj vele bátran!

Impresszum aloldal

Ide kerül az összes céges információ és persze az összes, törvény által előírt adat a vállalkozásról.

Most már tudod, mi kell egy sikeres weblaphoz.

De itt nem állunk meg, a cikk folytatásában további weblapos titkokról rántjuk le a leplet.

Ennek köszönhetően te is közelebb juthatsz ahhoz a vágyott állapothoz, amiről ha film készülne, ezt a címet adnánk neki:

A sikeres weboldal.

Eredményes weblapot kívánunk neked!