ms recolored

szeptember 12, 2022

Útmutató az e-mail–marketinghez és a hírlevelekhez

Az e-mail a modern üzleti élet része. Egyhamar nem megy sehova.

A tévhitekkel ellentétben a hírlevél lehet az egyik legértékesebb és legfenntarthatóbb marketingeszköz. Ma is. A 2020-as években.

De hogyan lehet sikeresen használni ma az e-mail–marketinget? Hogyan tűnhet ki az e-mailed az amúgy is zsúfolt postafiókból? Miért lehet gyújtós az e-mail–marketing a marketingtevékenységeid, márkaépítésed és sales tevékenységeid gócpontján?

„Az emberek nem olvasnak e-mailt!”

Talán te is hallottad a pletykákat, hogy az e-mail marketing halott.

Nos, ezt a cikket azért írtuk meg, hogy tudd, nem kell aggódni, mert az e-mail–marketing továbbra is erős és a jövő a többcsatornás kommunikációé.

Pénztárcabarát módon kivitelezhető, mégis nagyon sokat hozhat.

A cégek mégis sokszor nemszeretem feladatként lepasszolják Emesének, az asszisztensnek.

Pedig akár néhány perc vagy fél óra alatt tudatosan, a marketingkommunikációs eszközöket ismerve megírt hírlevél akár nettó több száz ezer forintot is hozhat.

Valójában a B2B marketingesek 40 százaléka szerint a hírlevelek a legkritikusabb elemek a tartalommarketing sikere szempontjából, 73%-uk részesíti előnyben a vállalkozások kommunikációjának e-mail-ben megvalósított formáját.

Viszont van egy probléma – a legtöbb ember nem tudja, hogyan kell helyesen csinálni. (Sőt, gyakran olyan példákat látnak a saját fiókjukban, amitől elszörnyednek.)

Szóval, hol kezdjed?

A hírlevél nem halott, csak te tartod a mélyhűtőben

A fogyasztók 99%-a minden nap ellenőrzi az e-mail-jeit, sőt, messze ez a legkedveltebb módja a márkák újdonságainak kommunikálására.

Lehet, hogy a digitális kommunikáció egyik legrégebbi formája a hírlevelezés, de az e-mail továbbra is a legfontosabb marketingeszköz.

Kár fagyasztva tárolni.

Mi is az a hírlevél?

A hírlevél egy olyan eszköz, amelyet a vállalkozások és szervezetek használnak arra, hogy releváns és értékes információkat oszthassanak meg ügyfeleikkel, potenciális ügyfelekkel és előfizetőikkel.

A hírlevelek közvetlen hozzáférést adnak egy tágabb (ha nagy listát építesz) közönség postafiókjához, lehetővé téve, hogy vonzó tartalmat ossz meg velük, népszerűsítsd az eladásokat vagy akár forgalmat irányíts a weboldaladra.

Mi az e-mail–marketing?

Az e-mail–marketing az a tevékenység, amikor tömeges mennyiségben küldesz promóciós, edukatív vagy sales jellegű üzeneteket az embereknek. Általában eladásokat vagy leadeket generál, gyakran konkrét ajánlatokat, reklámokat is tartalmazhat.

Ne feledd: az e-mail–marketing esetében te vendég vagy a Beérkezett üzenetek mappában.

Az embereket mindenütt elárasztják a reklámok.

És bár azt gondolhatod, hogy az e-mailed különleges. Az olvasó számára a te e-mailed egy a millióhoz – és nem a jó értelemben véve.

Neil Patel használta azt a hasonlatot, hogy bekerülni valakinek a postaládájába olyan, mintha meghívna téged az otthonába vacsorázni. Ha megkérnek, hogy vedd le a cipőd, te tisztelettel tedd meg.

Az e-mail a marketingcsatornák királya

Az e-mail–marketinget továbbra is a leghatékonyabb marketingcsatornaként tartják számon, megelőzve a közösségi médiát, a SEO-t és az affiliate marketinget.

Persze vannak újabb módszerek is a közönséggel, potenciális ügyfelekkel, leadekkel és a meglévő ügyfelekkel való kommunikációra. Ilyen kommunikációs módszerek, például a közösségi média, chatbotok, az élő chat és még sok más.

Ezért fontos egy erős e-mail–marketing stratégia kidolgozása.

Miert van az?

Miért még mindig az egyik leghatékonyabb marketingstratégia az e-mail és a hírlevelezés?

Az e-mail a leghatékonyabb marketingeszközöd lehet, ha jól csinálod.

Az erős stratégiával alátámasztott e-mail marketingkampányok stabil befektetésarányos megtérülést (ROI) és egyéb értéknövelő előnyöket biztosíthatnak.

Ezenkívül az e-mail kampányok könnyen mérhetők.

Ez azt jelenti, hogy nyomon követheted az előrehaladást és jelentős módosításokat hajthatsz végre, amelyek több sikerhez vezethetnek.

Az első lépés a sikerhez a tárgysor.

Mert ha nem tudod rávenni őket, hogy nyissák meg a levelet, akkor a tényleges e-mail üzenet nem számít. Ezt követően a tesztelendő elemek végtelen listája vár rád.

És ez a nagyszerű az e-mailben – rengeteg dolgot tesztelhetsz.

A feladó, a tárgysor, az előnézeti részlet, az e-mail elrendezése és a CTA-k az e-mailt a marketingeszközeid és csatornáid egyik leginkább tesztelhető eszközévé teszik.

Ezen túlmenően az e-mail–marketinggel te vagy a tulajdonos – nem kell attól tartanod, hogy az algoritmusok megváltoztatják az elérésed.

Az e-mail marketing előnyei közt van tehát:

  • Az e-mail engedélyalapú

Ha egy ügyfél rád bízza az e-mail-címét, az a bizalom jele. Hívatlan megjelenés helyett (spamelés) növeli az elköteleződés és a konverzió esélyét.

  • Közvetlen hozzáférést biztosít egy közönséghez

Olyan emberek közönségéhez, akik valamiért korábban bizalmat szavaztak neked. Közvetlenül kommunikálhatsz az előfizetőkkel, érdeklődőkkel.

  • Mérhető

A marketingkampányok hatékonyságának mérése kulcsfontosságú, az automatizált e-mailes marketing pedig gyerekjátékká teszi a kampány mérését.

  •  Méretezhető

Az e-mail–marketing kampányok méretezhetők anélkül, hogy megterhelnék az erőforrásaidat vagy a minőség rovására mennének.

Szeretnél olyan hírlevelet írni, ami akár több százezer forintos árbevételt hoz?

Ehhez tudod kell, hogyan készíts ilyen hírlevelet, mikor és hogyan használd fel őket.

Mert a hírlevelek a gépezet egy része.

Tehát most pedig beszéljünk arról, …

Hogyan építheted fel az e-mail marketing stratégiád az alapoktól?

Az e-mail előnyeiről tehát beszéltünk, az előnyökről bővebben itt.

Az e-mail–marketing az egyik legjobban teljesítő stratégia, nem kis részben azért, mert meglehetősen intuitív tud lenni és gyakran automatizált.

Alapvetően egy hatékony e-mail–marketing kampányhoz három alapvető elem szükséges:

1. Kell, hogy legyen e-mail-listád

A sikeres e-mail kampányokhoz aktív e-mail listára van szükséged.

Ez egy kapcsolattartó adatbázis, aki érdeklődését mutatta feléd.  

Számos módja van az e-mail lista összeállításának. 

Az egyik legegyszerűbb, ha e-mail–címükért cserébe valamit adsz cserébe (ajánlatnak is nevezik, csalinak, lead magnetnek), amely a célközönséget érdekli, például egy kvíz, tudáscsomag, ellenőrző lista, kupon, ingyenes webinár.

A Search Engine Journal egy kis űrlapot használ az oldalán a jobb oldalsávon, amely napi híreket kínál – azt is megkérdezi, hogy mely témák érdeklik a felhasználót, ami segít értékesebb tartalom küldésében.

A lista megszerzése legálisan kell, hogy teljesüljön.

Számos szabály szabályozza az e-mailek kereskedelmi célú felhasználását. Gyakori példák közé tartozik a GDPR, a CAN-SPAM és a CCPA. Mindez azt jelenti, hogy nem küldhetsz kéretlen e-maileket.

2. Kell, hogy legyen egy e-mail–szolgáltatód

Az e-mail–szolgáltató (ESP), más néven e-mail marketingplatform, olyan szoftver, amely segít kezelni az e-mail listát.

Legyen az egy mailchimp, mailerlite, rengeteg (akár ingyenes) e-mailküldő rendszer létezik, amik akár segítenek automatizált e-mail–marketing kampányok tervezésében és végrehajtásában.

Akár lehetővé teszik azt is, hogy személyre szabd az emberekkel folytatott interakciókat, ami azt jelenti, hogy általában javul az elköteleződés és a konverziós arány.

3. Világosan meghatározott céljaid legyenek

Az e-mail–marketinget számos üzleti cél eléréséhez használhatod. Például a következőkre:

  • eladásokat szerezni
  • növelni a márka ismertségét
  • érdeklődőket generálni és ápolni
  • növelni az ügyfelek lojalitását és az élettartam értékét
  • edukálni az embereket a szolgáltatásod kapcsán

E három legyen összehangolva, utána indulhat a munka, amely sok-sok apró részfeladatból fog állni.

A zsúfolt postafiókban való feltűnés komoly kihívást jelenthet. Már a megnyitás elérése is tudatos marketingkommunikációt igényel.

Hogyan írj olyan hírleveleket, hogy megnyissák?

50 % feletti megnyitási arány (levél megnyitása)? 20 % feletti átkattintási arány (levélben található linkre kattintás)? 

Tudtad, hogy ezek a számok a valóságban akár milliókat érhetnek?

Minden vállalkozónak, akivel találkoztunk, megvannak a maga egyedi problémái, de mindegyikben van egy közös vonás.

Kitalálod, mi az?

Iparágtól, cégmérettől függetlenül mindenki e-mailt használ és tudni szeretné, hogyan írjon olyan e-mailt, amelyet az ügyfelek, leadek megnyitnak.

A legprofibb e-mail–marketing automatizált kampány sem ér semmit, ha a hírleveleid rosszak.

Mit kell tudnod a sikeres hírleveleid elérése kapcsán?

  1. A lista a legdrágább kincsed. Értéket adva, legálisan megszerezve, saját akaratukból feliratkozott leadekről beszélek. Felejtsd el a vásárolt listákat.

  2. Légy hiteles. Az e-mailből mindig derüljön ki, hogy ki vagy, miért vagy itt és miért kapták a levelet. 

  3. Perszonalizált levelek és személyesség, „testhezálló üzenet”. A levél stílusa olyan, mintha csak baráti csevej lenne? Nincs reklámíz? Az első lépésed legyen az e-mail–lista szegmentálása az emberek demográfiai adatai, pszichográfiai jellemzői vagy tevékenységei szerint. Személyesebb leveleket küldhetsz nekik (nevén szólítod az egyént, vagy őt érdeklő vonatkozásban küldesz levelet). Elvégre a személyre szabott ajánlatokat mindenki szereti. Senki nem akar csak egy lenni a sok közül.

  4. Adj értéket. A levél mindig legyen értékes. Adjon valamit, nyújtson segítséget. A hírlevelezés folyamatosan alakul. Átalakul. A legújabb átalakulás pedig a perszonalizált és automatizált e-mailek felé kacsingat. Tehát nem fogsz menstruációs eszközökről akciós kuponokat küldeni 60+-os férfiaknak. Következetes és azonnali lehet a kommunikációd, feliratkozóknak is hasznos tartalmakat küldhetsz, ami növelheti a konverziót.

A perszonalizált e-mailek hatékonyabbak és jobb konverzió érhető el velük.

A perszonalizáció alapja a szegmentáció.

Ehhez alaposan ismerned kell a felhasználóidat, és hogy a begyűjtött információkat hogyan tudod az adott felhasználóra kivetíteni.

A feliratkozásnál érdemes néhány információt bekérni tőlük.

Hatékony módszer a szegmentálásra az, hogy kérdéseket teszel fel például vásárlás után automatikusan kézhez kapott és kiküldött e-mailek segítségével.

Például egyes ügyfelek termék- és értékesítési frissítéseket is szeretnének, míg mások csak az új verziókról szeretnének hallani.

Hogyan szegmentálj?

Automatizált folyamatok segítségével, egy szoftver segítségével. A szegmentálás a perszonalizált és automatizált e-mail–marketing egyik alapja, enélkül nem tudsz személyre szabott üzeneteket küldeni.

Példa: Gitta

  • 38 éves
  • szereti a divatot
  • gyakran vásárol online
  • sokat netezik
  • egy gyermeke van
  • városban él
  • 180-250 ezer nettó között keres (jogi asszisztensként)

A perszonalizáció során online eszközök segítségével egyszerű targetálni és személyre szabni.

A perszonalizáció és automatizáció azt is lehetővé teszi, hogy csak olyan embereknek küldd ki a következő leveledet, akik eddigi 5 leveledre valamilyen reakciót adott (megnyitotta, átkattintott, válaszolt rá).

Melyek egy hírlevél legfontosabb részei, amin banánhéjként csúszhatsz el?

1. banánhéj: nem tudod, hogy ki fogja megkapni a levelet. Nem tudsz róla semmit.  Ő milyen ember, hol dolgozik, mi köze neki a hírleveleidhez? Hogyan került a listádra és aktív olvasód-e?

2. banánhéj: nem veszed figyelembe, hogy előtte kapott-e már levelet. Azok kapcsolódhatnak valahogy a kiküldendő hírleveled témájához? Ismeri a termékeidet? Mit tud rólad?

3. banánhéj: nem vagy következetes a stílusban és felépítésben. Tehát nem vagy felismerhető, sem a márkád. A saját stílusod megtalálása mellett pontosan azonosítsd be magad és hírleveled minden e-mailben! Pl.: cégnév, márkanév, ha eltér a cégnévtől; hol, mikor és pontosan mire iratkozott fel a feliratkozó, milyen e-mail-címmel iratkozott fel.

4. banánhéj: nem elég sürgős, nem elég releváns, nem elég rövid a tárgymező. Vitathatatlanul az e-mailed legfontosabb része a tárgymező. Ha a tárgymező unalmas, az e-mailed is annak vélhető. Nem fogják elolvasni. Tudnod kell, hogy miért iratkoztak fel és mi érdekli őket a legjobban. A legjobb, ha a tárgymező előnyt kínál, de nem lövi le a poént, hat a kíváncsiságra. A legjobb tárgymezők értékes infót adnak, kíváncsivá tesznek, akár sürgetnek, releváns információval kecsegtetnek vagy valamilyen érzelmet váltanak ki benned.

5. banánhéj: nem elég jó a tartalom, amit küldeni kívánsz! Az egész e-mail–marketing nem ér semmit, ha nem igazán tartalmas, értékes, releváns, szórakoztató tartalmakat küldesz. A profi lezárásra pedig szintén figyelni érdemes, mert a recency effectnek nevezett pszichológiai jelenség szerint jobban emlékszünk arra, amit utoljára hallottunk. Fontosabb információnak is tekintjük.  Értékesítési célú hírlevélben például ösztönzöd, hogy a címzett éljen a levélben megfogalmazott ajánlatoddal.

Mit tartalmazhat egy hírlevél?

  • Heti tartalomkivonatok (edukatív cikkek, friss blogcikkek)
  • Részletes útmutatók vagy e-bookok, tesztek, kvízek
  •  Friss interjúk iparági szakértőkkel
  • Esettanulmányok és ajánlások
  • Hírek a közelgő eladásokról, promóciókról és ajánlatokról
  • Konkrét ajánlat, konkrét esemény beharangozása
  • Ügyféltörténetek: megosztott történetek és beszámolók

A hírlevél elengedhetetlen része a profin megírt tárgysor és az erőteljes cselekvésre ösztönzés (CTA). És mindig add meg olvasóidnak a lehetőséget, hogy egyszerűen leiratkozhassanak, ha akarnak.

Összefoglalva

Az e-mailes marketingkampány egyedi, sokszor automatizált és sorozatleveleket tartalmazó e-mail üzenetek összehangolt halmaza, amelyeket egy meghatározott időtartamra, egy meghatározott céllal hozhatunk létre.

Ettől (kampánytól) függetlenül az e-mail–marketing egy hosszú távú marketingtevékenység, amely a marketingtevékenységeid részét kell, hogy képezzék.

Minden egyes e-mailhez jól megírt tárgysor, koncentrált tartalom és konkrét cselekvésre való felhívás szükséges a kampány céljának eléréséhez.

De igaz ez akkor is, ha „csak egy új blogcikket” ajánlasz ki a feliratkozóidnak.

A jól menedzselt e-mail–marketing alkalmas lehet nálad is a:

  • Forgalom generálására – Az e-mail mindig is hatékony promóciós csatorna a weboldaladon okkal létrehozott tartalom számára. Lesz, aki olvassa.
  • Tudatos márkaépítésre – Nem mindenki áll készen a vásárlásra, aki feliratkozik az e-mail listára. Az e-mail–marketinggel a szemük előtt maradhatsz, miközben a számukra legrelevánsabb és oktatási tartalmat nyújtod, amivel puhítod az ellenállást bennük a terméked kapcsán (akár bizalmatlansági faktor).
  • Lead-generálásra – a legnagyobb vásárlási szándékkal rendelkező potenciális ügyfelek azonosítását is véghez viheted általa, hiszen olyan konverzióközpontú tartalmat biztosíthatsz nekik, amely az értékesítés felé „tereli” őket.
  • Bevételgenerálásra – E-mail–marketing kampányokat hozhatsz létre meglévő ügyfeleid, az érdeklődők számára. Konkrét ajánlatokkal.

Az e-mailek segítenek a potenciális ügyfelek gondozásában. Az e-mailek segítenek fenntartani az ügyfelek elkötelezettségét. Adatokat gyűjthetnek, segítenek a konvertálásban és vállalkozásod fejlődésében.

Csak erre képes egy e-mail.

Ne feledd: szinte feleslegesen végzel kiváló munkát, ha a kiküldött marketing e-mailek nem a maximális mértékben érnek célba!

Mennyit ér az e-mail listád?

Az e-mail listád az egyik legértékesebb forrásod és ha megtanulod, hogyan kell helyesen bánni vele, sokszorosan megtérül neked. 

Hogyan írj olyan tárgymezőket, melyek 50% feletti megnyitási arányt hoznak? Hogyan készíts olyan csalit, amely 30% felett konvertál? Hogyan adj el a hírleveleiddel?

Vedd fel velünk a kapcsolatot és a hogyan kézzelfoghatóvá válik. Építsük együtt a listádat, ápoljuk a közönségeddel a kapcsolatot és növeljük az értékesítési számaidat!