Egy weboldal megtervezése hosszú, energiaigényes feladat. Nem csak a legnagyobb maximalisták számára, hiszen napjainkban, amikor emberek milliárdjai használják az internetet, a honlap lesz a vállalkozásod egyik legfőbb hírvivője. Ezt fogják megtalálni a potenciális ügyfelek, amikor a szolgáltatásaid felől érdeklődnek, vagy általánosságban úgy gondolják, hogy Te tudod a legjobb megoldást nyújtani a problémájukra.
Kiemelkedően fontos hát, hogy a weboldalad egyedi, megkapó legyen. Most bemutatjuk, hogyan érheted ezt el.
Miért is legyen egyedi?
Arról, hogy miért fontos egy honlap optimalizálása különböző eszközökre, már írtunk korábban. És bár másról van most szó, az egyediség fontossága is hasonló okokra vezethető vissza.
- Bizalmat épít.
Egy egyedi weboldal felhasználói élménye sokkal jobb. Persze ehhez szükséges, hogy a honlap átlátható, könnyen kezelhető is legyen egyben, de jó eséllyel ha külön figyelmet fordítasz az egyediségre, ezeket a tényezőket sem fogod figyelmen kívül hagyni. Azáltal, hogy pozitív élményt nyújtasz honlapod látogatói számára, azt kommunikálod feléjük, hogy fontos a kényelmük, hogy időt és energiát szánsz arra, hogy folyton javulhass és fejlődhess. Ez pedig egy általánosan szimpatikusnak vélt vonás, vagyis az ügyfeleidben saját magad és vállalkozásod irányába is jó megítélést keltesz, bizalmat építesz.
- Növeli a konverziót.
Egy egyedi, jól használható weboldalt az emberek szívesebben látogatnak meg – 3 percnél több időre is. Vagyis azáltal, hogy bizalom, szimpátia alakul ki a weboldalad irányába, növekszik a konverzió, aminek pozitív hatásairól valószínűleg nem is kell külön beszélnünk.
- Növeli a bevételeket.
Végül, de nem utolsó sorban, a konverzió és bizalom növekedése szinte biztosan a bevételek növekedéséhez fog vezetni – hiszen így működik a marketing. Ez pedig minden vállalkozásnak célja, vagyis teljesen mindegy, milyen területen mozogsz, magadénak tudhatod a honlapod egyedivé tételének szükségességét.
A klasszikusabb eszközök
A weboldalad egyedivé tételének számtalan eszköze van. Azonban még mielőtt belevágnánk a különlegesebb, valamivel újabb ötletekbe, először vessünk egy pillantást a klasszikusokra.
Legyen egyedi a weboldalad designja
Talán a legegyértelműbb, hogy meg kell találnod a tökéletes designt, ezt pedig (ha teheted,) nem az automatikusan generált sablonok között kell megtenned.
Legyen egy jól felépített, egyedi vizuális marketinged, vagyis egy teljes terved, hogy mely színek, ábrák, betűtípusok azok, amelyeket vállalkozásod sajátjának gondolsz. Ezek jelenjenek meg a fizikai termékeiden, csomagolásaidon, a közösségi média felületeiden, a honlapodon!
Találd meg azokat a kombinációkat, amelyről az ügyfeleid első ránézésre felismernek!
Használj ábrákat, képeket
Amit csak tudsz, szemléltess vizuálisan is a weboldaladon! Kiváltképp ha saját adatokról, információkról van szó, olyan grafikákat jeleníthetsz így meg, amik a sajátjaid, amiket nem használt előtted még senki – vagyis amelyek igazán egyedivé teszik a honlapodat.
Ehhez hasonló módon a felhasznált képeid esetében is igyekezz az egyediségre törekedni! A stock fotók számtalanszor a legjobb barátaink, azonban ha teheted, használj sajátokat – szintén azért, mert ezeket biztosan nálad fogják először meglátni a látogatók.
Készíts minőségi tartalmakat – gyakran
A weboldalad szöveges tartalmait a lehető legnagyobb körültekintéssel alkosd meg, hiszen ha valakit sikerült meggyőznöd a vizuális kommunikációddal, ez lesz a következő szűrő, amin át kell esned.
Ugyanakkor biztosan plusz pontokat szerezhetsz, ha a tartalomalkotásod nem merül ki egy állandó weboldal szövegben. Egészítsd ki a honlapodat egy bloggal is, ahol az általad lefedett terület bizonyos (szakmai és könnyedebb, közérthetőbb) aspektusait mutatod be.
Ezzel egyrészt javítod weboldalad pozícióját az internet világában (lásd: SEO), hiszen olyan látogatókat is bevonzol, akik alapvetően lehet, nem tervezték kihasználni szolgáltatásaidat, csupán a megjelent írások miatt látogattak el hozzád – azonban potenciális ügyfelekké válhatnak. Másrészt pedig így szinte rákényszeríted magad, hogy haladj az éppen aktuális trendekkel, tisztában leszel az ügyfeleid igényeivel, az újonnan felmerülő problémákkal – vagyis igazán naprakésszé teheted vállalkozásodat.
Természetesen akkor sem kell kétségbe esned, ha a szövegírás nem a Te asztalod. Lépj kapcsolatba velünk és nézzük meg együtt, mire is lenne pontosan szükséged. Ezek után pedig dőlj hátra, és hagyd, hogy szövegíró csapatunk bevesse varázslatát.
Az igazán személyre szabott eszközök
A klasszikus eszközökön túl azonban vannak olyan speciális lehetőségeid is, amikkel igazán kiemelheted weboldalad a versenytársaid közül és nagyon is személyre szabott felhasználói élményt biztosíthatsz ügyfeleidnek. Ezek közül nézzünk most meg négyet!
Kalkulátorok
Bármilyen területen is tevékenykedsz, igyekezz találni valamit, ami kapcsán hozzáadhatsz a honlapodhoz egy kalkulátort! Legyen ez egy webshop végösszegével kapcsolatos, egy körülbelüli ajánlat kiszámolására alkalmas, vagy azt mutassa meg, hogy adott szolgáltatás elvégzése mennyi időt fog igénybe venni, a kalkulátorokkal nem igazán nyúlhatsz mellé.
Ennek az az oka, hogy az emberek még ha nem is a számok nagy barátai, szeretik jól érthető, racionális, pontos formában látni azt, hogy mire számíthatnak. Add meg tehát ezt nekik!
Sokkal nagyobb esélyekkel fognak téged választani a problémájuk megoldására, ha konkrét „ajánlatot” adsz nekik az első pillanattól kezdve. Természetesen az is megeshet, hogy nem fog nekik tetszeni, amit látnak, azonban valljuk be, szerencsésebb, ha ez egy ilyen korai szakaszban derül ki, mint hetekig tartó tárgyalások után.
3D tervezők
Hasonló logika alapján működnek a 3D tervezők is, hiszen az emberek látni is szeretik, hogy pontosan mit is választanak. Ha fizikai dolgokat is tartalmaz a szolgáltatásod, mutasd ezeket meg nekik térben, jól értelmezhető formában!
Itt pedig már azt is meg kell említenünk, hogy a bemutatáson felül újabb pozitív hatás is megjelenhet: a weboldalad sokkal interaktívabbá, élvezhetőbbé válik. Vagyis javul a felhasználói élmény, nő a bizalom, ezzel együtt pedig a konverzió és a bevételeid.
Egyedi elnevezések, navigáció
Itt nem arra gondolunk, hogy a weboldaladon a kurzor ikonját változtasd apró számítógépre, kiscicára, ecsetre. Ennek a hatékonyságában közel sem vagyunk biztosak.
Ugyanakkor a honlapod menüpontjainak, navigációs eszközeinek elnevezéseit megváltoztathatod. Természetesen figyelmesnek kell lenned, hogy az új címek is közérthetők legyenek és ne vegyék el a látogatóid kedvét a tovább kattintástól. Azonban a „Rólunk” címkét megváltoztathatod a vállalkozásod nevére, a pontos szolgáltatásoddal kapcsolatban pedig választhatsz olyan rövid, ütős kifejezéseket, amik sokkal inkább érdeklődésre és olvasásra sarkallják a látogatóidat.
Apróságnak tűnhet, azonban megint csak extra energiabefektetésre utal ez is, ami a látogatóid számára szimpatikus lehet. A szimpátia pedig könnyen üzleti előnyként jelenhet meg.
Személyre szabott tartalmak
Végül, de nem utolsó sorban, kreálj igazán személyre szabott tartalmakat. Indíts hírlevelet, amiben külön figyelmet fordítasz az ügyfeleid igényeire és kérdéseire! Legyenek letölthető anyagaid, tudástárad, ami konkrét segítséget nyújthat az embereknek.
Ezekkel közelebb kerülhetsz ügyfeleidhez, jobban megértheted őket, bizalmat építhetsz. Ezek pedig még további személyre szabást, konverziót, előnyök elérését teszik lehetővé.
Ezek lennének tehát a mi tippjeink és indokaink, hogy miért is fontos a weboldalad személyre szabása, az egyedi élmény nyújtása. Reméljük, tudtunk néhány tanácsot adni és van már ötleted, hogy mi legyen a következő lépésed a honlapod fejlesztésében.
Ha további segítségre lenne szükséged, mert elakadtál, vagy egyszerűen csak szakmai tanácsra vágysz, keress minket bátran! Örömmel segítünk bármilyen felmerülő problémában, kérdésben, hogy a Te ügyfeleid is igazán elégedetten hagyhassák el a weboldaladat – az ottani tevékenységükkel pedig Te is elégedett legyél.