ms recolored

október 12, 2021

Konverzió felpörgetésre fel!

Elkészült a honlapod.

Minden beállítás klappol.

Úgy néz ki a design is, ahogy megálmodtad.

A látogatók szépen elkezdenek csordogálni.

Csak van egy kis probléma.

A várva várt látogatók alig töltenek időt a weblapodon, szinte egy pillanat alatt eltűnnek az internetes homályban.

Mi a fészkes fene folyik itt?

Teszed fel a költői kérdést, majd pedig elkezdesz bosszankodni, szidod az égieket vagy a szerencsétlen honlapkészítőt.

Pedig az eredménytelenségnek konkrét okai vannak.

Vizsgáljuk csak meg az elejétől!

moonshot online marketing
  1. A szomorú tények

Tegyük fel, hogy 1000 látogató érkezik a honlapodra, amiből csak 10 lesz vásárló. Pedig komoly pénzeket öltél hirdetésekbe, feltörted a marketinges malacperselyt, mégis a konverziód olyan gyenge lábakon áll, mint a homokra épített ház.

  1. Mit is szeretnél?

Hát persze, hogy eredményeket.

Vásárlókat.

Mi mást?

Azt akarod, hogy 1000-ből ne 10, hanem legalább 50 vásárló költse el nálad mosolyogva a pénzét, legalább 50 felhasználó döntsön úgy, hogy a bizalmával rád szavaz.

  1. A Moonshotos megoldás

Ekkor jövünk mi a képbe.

Miben hiszünk?

Az adatokban.

Hogy miben?

Igen, jól olvastad.

Roppant fontos számunkra a konverziós visszajelzés. Olyan információk birtokába jutunk, amely által cégek, vállalkozók, weblapok életére leszünk pozitív hatással.

Miről gyűjtünk adatokat?

Inkább kikről.

A fogyasztókról és azok viselkedéséről.

Megtudjuk, hogy

  • mennyi időt töltenek a honlapon
  • hogyan mennek végig egy adott folyamaton
  • mire kattintanak elsősorban
  • melyik oldalon töltenek temérdek időt
  • hány éves fogyasztók látogatnak az oldalra
  • milyen platformról érkeznek a látogatók (pl. hírlevél, insta, facebook stb.)

Értékes információkat kapunk továbbá arról is, hogy

  • az a célcsoport látogatja-e a weboldalt, akit eredetileg szerettek volna elérni
  • mi gátolhatja az embereket abban, hogy vásároljanak
  • mi a motivációja a látogatóknak a weboldalra látogatás során

És ami a legszebb a konverzióoptimalizálási történetben:

Megtaláljuk azt megoldást, hogy mivel lehet elérni azt, hogy a látogatók vásárlókká váljanak.

Ahány iparág, annyi megoldás

weboldalak iparoknak

Pl. lehet, ami egy egészségügyi honlapnál telitalálat, az egy informatikai cég weblapjánál bűn rossz eredményt hoz.

Hogy jutunk el végül a tényleges megoldáshoz?

Tesztelünk, tesztelünk és tesztelünk.

Majd, amikor megtaláljuk a konverzió Szent Grálját, onnantól már pontosan tudjuk, mire van szüksége az adott honlapnak.

Lehet, hogy a weblapnak az kell, hogy több és tisztább tartalom legyen rajta.

Lehet, hogy a látogatók a képes, videós varázslatot részesítik előnyben.

Lehet, hogy kevesebb, de lényegre törőbb szöveg turbózza fel a honlapot.

Ezek csak hipotézisek.

De a tesztelés során megnyílik számunkra a mennyei konverziós kapu.

A konverziós kutatásaink során ugyanis ráakadunk arra a válaszra, arra a kincsre, amely onnantól fényeskedve mutatja számunkra, hogy milyen változásokat kell eszközölnünk az adott weblapon.

Miért érdemes áldozni a konverzióoptimalizálásra?

Mert nincs más alternatíva.

Mert megismered végre a fogyasztódat.

Mert nem hasraütés-szerűen fogod eladni a portékádat.

Mert az adatok feketén-fehéren megmutatják, mit kell tenned.

Ha ezek az érvek sem győznek meg, akkor hadd mutassak be néhány ismerőst!

A nagypályások csapata

webfejlesztes budapest

Amazon, Apple, Google, Facebook, Dropbox.

Ismerős a névsor?

Elég veretes csapatok, nyilván nem kispályás kategóriáról beszélünk.

Ők azok a gigacégek, akik a konverziójuk javítását a kiemelt céljaik közé emelték. Mint a sok mellékelt ábra mutatja, egész jó kis eredményekkel büszkélkedhetnek.

Ezek a megacégek a konverziót javító tevékenységeknek hála, megtöbbszörözték a bevételeiket is.

De nemcsak ők élnek a konverzió felpörgető lehetőségekkel.

Kis-és középvállalkozások is megtáltosodnak, ha végre-valahára megértik a fogyasztók viselkedését.

Kereskedelemmel, kiadással, közösségi hálózatokkal, e-mail marketinggel foglalkozó cégek, start upok, s megannyi vállalkozás látja be, hogy érdemes erre áldoznia.

És milyen eredményeket hoz a konverziójavítási hadjárat?

Olvassunk csak három véleményt erről:

363% -kal nőtt a konverziós arány.”(Neil Patel, a Crazy Egg társalapítója.)

Évi 1 millió fontos bevételre tettünk szert.” (Howard Graham, a Made Simple Group vezérigazgatója.)

„Az elért eredmények rendkívül lenyűgözőek voltak.” (A Geeks2U ausztrál számítógép-javító cég.)

Az elérhető állapot

Bekapcsolod a géped. Gyorsan megnézed a legfrissebb konverziós adatokat.

1000 látogatóból már nem 10, hanem jóval több mint 50 konkrét vásárlót tudsz megszámolni.

Arra gondolsz, hogy milyen nagyszerűen döntöttél akkor, amikor a konverziód javítására szavaztál, s ehhez megtaláltad a legmegfelelőbb szakembereket.

Ők voltak ugyanis azok, akik felmérték, hogy a honlapodnak mire van szüksége ahhoz, hogy

  • elegendő látogatót generáljon
  • a látogatók egy lényeges része a vásárlóddá váljon
  • megfelelő időt töltsenek nálad a látogatók
  • pontosan azt a célcsoportot szolgálja ki, akit te szeretnél elérni

Miután a tesztelés során a napnál is világosabb információk birtokába jutottál, ezért a szakember segítségével már pontosan tudod, milyen weblapra van szükséged.

Innentől úgy érzed magad, mintha újjászülettél volna.

Olyan felszabadultság lesz úrrá rajtad, amit régen éreztél.

Olyan motivált leszel, mint a leendő ügyfeled, amikor megrendeli tőled a termékedet/szolgáltatásodat.

Tarts velünk!

A Moonshotnál hiszünk benne, hogy a konverzióoptimalizálás által olyan emberekhez el tudjuk juttatni az ügyfelek termékeit, szolgáltatásait, akik a konkrét célcsoportot jelentik.

Akik nemcsak rövid ideig tartózkodnak a weboldalon, hanem minőségi időt töltenek rajta.

Akik kinyitják a pénztárcájukat, mert azt kapják, amire szükségük van.

weboldal keszites magyarorszag 1

Ez csoda.

Egy elérhető csoda.

Egy olyan aranylépés, amely által a céged varázsfordulatot vehet.

Ha szeretnéd megérteni a fogyasztókat és viselkedésüket.

Ha szeretnéd, hogy a weblapod konverziója lényegeset javuljon.

Ha végre eredményes honlapot akarsz.

Akkor itt az idő, hogy felszállj a konverziót javító szerelvényre!

Indulás!