ms recolored

november 13, 2022

Miért szerezz minél több ügyfélértékelést és ajánlást?

Te foglalkozol mások véleményével?

Rosszul teszed, ha nem.

De várj, pontosítunk: cégvezetőként, vállalkozóként fontos számodra az ügyfelek véleménye?

Na ugye.

Nem is olyan rég még szinte csak szájhagyomány útján tudtuk meg, hogy melyik henteshez, fodrászhoz, zöldségeshez térjünk be feltétlenül, ma pedig már az internet a döntéseinket befolyásoló vásárlói visszajelzésektől, értékelésektől hangos.

És ez olyan lehetőség (hitelesség növelése, online hírnév növelése, üzleti kapcsolatok építése stb.) egy vállalkozásnak, amivel vétek nem élni.

Mert harsoghatjuk a weboldalunkon, közösségi médiában, hírleveleinkben, hogy mekkora értéket képviselünk (ami igaz is lehet) és hogy mi vagyunk a legjobb választás, de mások véleménye, tapasztalata olyan erősen sugárzik a webes populációra, ami simán lenyomja az önmagunkat fényező mondatokat.

Ráadásul a konverzióra is elképesztő hatással van.

Az olvasók, felhasználók pedig egyre nagyobb számban nézik meg az értékeléseket, néznek utána ezáltal az adott cégnek is.

Ebben a cikkben két, egymással szorosan összefüggő lehetőségről írunk: az ajánlásokról és az értékelésekről.

Megmutatjuk, mekkora erő rejlik bennük, és hogy használhatod te is a cégedben, vállalkozásodban.

ertekeles ugyfel ajanlas csillag

Mi fán terem az ajánlás?

Ajánlást az elégedett ügyfelek adnak, írnak.

Ezzel erősítik meg a termékünk/szolgáltatásunk értékét, minőségét, teljesítményét. Ezt a pozitív visszajelzést önként vagy a cég kérésére tehetik meg.

Hatalmas előnye, hogy ezzel organikusan tud növekedni a vállalkozás. Ez a leghitelesebb marketing, hiszen más ügyfelektől hallja a célcsoport a pozitívumokat, nem magát fényezi a cég.

Mikor és hogyan érdemes ajánlást kérni?

Mikor a legboldogabb az ügyfél?

Amikor megoldottuk a problémáját.

Pl. elkészítettünk neki egy bútort, létrehoztunk egy weboldalt, megszerveztük a nyaralását stb. Tehát egy projekt befejezésénél a legérdemesebb megkérni az ügyfelet, hogy értékeljen minket.

Érdemes olyan sablonkérdésekkel operálni, mint pl.: Milyen problémával küzdött, mielőtt megkeresett minket, és az együttműködésünk segítségével milyen eredményt ért el? Miért előnyös mások számára is a termékünk/szolgáltatásunk? Miért ajánl minket másoknak? Kiknek ajánl minket?

Az ajánlás megírását pedig értékelhetjük akár ajándékkal (kedvezményes ár a termékünkből, szolgáltatásunkból), köszönőlevéllel, az ajánlásra írt pozitív visszajelzéssel. Pl. egy google reviewnál a vásárlói vélemény alá oda lehet írni, hogy milyen sokat jelent nekünk ez a visszajelzés, milyen remek ügyfelet ismertünk meg stb.

Miért fontos a vélemények, értékelések gyűjtése?

Mert láthatja az ügyfél, hogy fontos számunkra, lényeges a véleménye, visszajelzése.

És persze mert ezzel alaposan megugorhat a konverzió is.

Minél több (lehetőleg pozitív) visszajelzést kapunk, annál jobb.

Mark DeLoura, videójáték szakértő és a Fehér Ház digitális médiájának egykori vezető tanácsadója úgy nyilatkozott, hogy sokkal nehezebb 1000 véleményt hamisítani, mint kettőt vagy hármat.

Ezért hatalmas érték a temérdek (pozitív) visszajelzés. És ezt tudják Texasban is!

Értékelés és konverzió

Az austini székhelyű technológiai vállalat, a Bazaarvoice több mint 6200 márka- és kiskereskedő webhelyből álló hálózattal kutatást végzett annak érdekében, hogy feltérképezzék az értékelések erejét a cégek számára.  

Arra jutottak, hogy a vásárlói vélemények az értékesítéstől a SEO-ig mindenre hatással vannak.

Azt tapasztalták, hogy azok a webhelyek, ahol megjelentek az értékelések, ott 138%-kal nőtt a konverzió. Az is kiderül, hogy a vélemények megjelenítése a vásárlásra is nagy hatással volt.

Az egy látogatóra jutó bevétel 159%-kal nőtt az értékeléseket, véleményekkel foglalkozó vásárlók körében 2019-ben, szemben az előző évi 148%-kal.

Példák, példák mindenütt!

Nézd meg pl. az Amazon vagy a Zappos oldalát! 

Vásárlói visszajelezésektől hangos. A csillagok jelzik az ügyfél-elégedettséget és azt, hányan értékelték az adott terméket.

Minél több az értékelés, annál erősebb lehet a bizalom és a hitelesség. És persze a konverzió is megnőhet.

Megnéztünk egy velencei szállodát, ami a következő értékeléseket kapta a szallas.hu oldalon:

–          9.1 (Nagyon jó)

–          1884 értékelés

–          86% ajánlaná barátjának

–          Kiváló szálláshely

–          Ajánlott partner

Egy ügyfél véleménye: „Imádták a sodrófolyosót a gyerekek! A wellness is nagyon jó volt!”

Beszédes számok és adatok.

És ha ezt a cég egy vonzó tartalommal és a véleményt alátámasztó képekkel megtámogatja, máris sínen van.

Az Airbnb oldalon ha az adott lakás nem kap maximális 5 csillagot (vagy esetleg 4-et), roppant nehéz kiadni a lakást. De ugyanez a helyzet a booking.com-nál is.

Ezek az élő példák megmutatják, hogy mennyire fontosak a visszajelzések. A mostani piaci versenyben pedig elengedhetetlen, hogy megmutassuk a leendő és meglévő ügyfeleinknek az értékeléseket, hogy lássa a webes ország és világ, hogy érdemes belénk fektetni a bizalmat.  

velemeny ugyfel ertekeles

Hogy és hol használd az értékeléseket?

Először is induljunk ki abból, hogy a termékünk és a szolgáltatásunk a célcsoport számára kifogástalan.

Ugyanis ha ez rendben van, nincs mitől tartanunk.

Persze, a frusztrációt a kommentekben levezető webes világban becsúszhat olykor egy-két negatív vélemény is, amire kulturált módon illik reagálni.

Tehát rendben van a cégünk és várhatjuk a visszajelzéseket. Hol is pontosan?

Facebook

Ezen az oldalon bárki tud véleményt írni, ha regisztrált profilja van.

Meg kell nézni, hogy a cégünket, vállalkozásunkat bemutató oldalon a vélemények opció be van-e kapcsolva. Természetesen kikapcsolva is lehet hagyni.

Ha viszont bekapcsolod az „Ajánlások” funkciót, akkor bárki közzétehet az oldaladról ajánlást, megtekintheti az oldalad értékelését, valamint elolvashatja a Nyilvános beállítással közzétett ajánlásokat.

Az ajánlás maximum 25 karakter lehet.

Természetesen nem várható el, hogy az elégedett ügyfeleid mindegyike írjon a cégedről pozitív véleményt.

Érdemes pl. emailben megkérni őket, hogy írjanak rövid, szöveges értékelést a Facebook oldaladra, mert azzal sokat segítenének.

Beilleszthetem a Facebook véleményeket a weboldaladra?

Naná. A beágyazási menőpontra kattintva megjelenik egy HTML kód, amelyet a weboldalad megfelelő részére be tudsz illeszteni.

Értékelések szerzése a Google cégem oldalra

Ehhez szükség van egy Google Cégem (Google My Business) profilra.

Ha kész a profilod, akkor bárki értékelést írhat rólad. Viszont ez nem kikapcsolható opció!

Itt is hasonló a helyzet, mint a Facebooknál, megérni kérni értékeléseket akár emailen keresztül is, beletéve a véleményhagyó linkjét.  

Miért erős a Google cégem lehetőség?

2019-ben például a Google Cégem optimalizálása (+32%) és az értékelések (+18%) növekedtek a legjobban a local SEO rangsorolási faktorai között. (infó: Martincsek Zsolt)

A konverziót pedig alaposan megdobhatja, ha egy ajánlatkérő aloldal űrlapjához véleményeket helyezünk el vagy a weboldalunkon is megjelenítjük a pozitív visszajelzéseket.

Az értékelések ereje

Ha a weboldaladon megmutatod ezeket az értékeléseket, a tartalmat és a vizuális elemeket pedig hozzárakod, akkor a leendő vásárlódnak adsz egy felbecsülhetetlen pozitív löketet.

A magyar fejlesztésű Trustindex például lehetőséget biztosít arra, hogy ha több vélemény érkezik, és azokat szeretnéd a weboldalon jól megformázva megjeleníteni, akkor ez a rendszer automatikusan elkészíti neked.

Így lehet pompásan rendszerezni például egy webes jelenléttel foglalkozó cég esetében, hogy megcímkézzük pl. a SEO-ra vagy a weboldalkészítésre vagy a szövegírásra vonatkozó visszajelzéseket és ezeket az adott témáknál láthatóvá tesszük.

Moonshotos megoldás

Tegyük fel, hogy van egy szolgáltatásod, amire visszajelzéseket vársz a weboldaladon!

Legyen mondjuk egy élményautózással kapcsolatos szolgáltatás!

Az adott aloldalra beépítünk egy értékelő rendszert (1-től 5-ig), ami 4 csillag felett a ’Google-ban is adj visszajelzést!’ oldalra irányítja a látogatókat.  A 3 csillag alatti értékelések pedig a ’Mi volt a probléma’ oldalra viszi a felhasználókat, ahol őszintén leírhatják a problémáikat, (pl. nem volt biztonságos az autó, tiszteletlen volt az ügyintéző, hamarabb véget ért a megadott időnél az élményautózás stb.)

Ezzel az automata ajánlórendszerrel kiválóan építhető az ügyfélkapcsolat, az online hírnév és az egész vállalkozás.  

Összegzés

Manapság a felhasználók hatalmas százaléka követi figyelemmel az ajánlásokat/értékeléseket az online világban.

A minél pozitívabb és minél több értékelés pedig még hitelesebbé teszi a cégedet, megszilárdítja a bizalmat és persze a konverziódat is növeli.

Éppen ezért elképesztően fontos ezen értékelések beillesztése a pl. a weboldaladba, egyéb aloldalakra, ugyanis a leendő vásárlóid látják, hogy mit nyilatkoznak a termékedről/szolgáltatásodról.

Ezek az értékelések pedig segítenek megerősíteni a vásárlói döntést, ami olyan win-win helyzetet teremthet majd a későbbiekben, amikor az ügyfeled és a vállalkozásod is elégedett mosollyal nyugtázhatja az együttműködést.

És persze erről pozitív értékelés is érkezhet.

Készen állsz az értékelések/ajánlások gyűjtésére? Ha nem tudod, hogyan vágj bele, keress minket bátran, segítünk!