ms recolored

október 17, 2022

A Google értékelések 5 nagy előnye

Mit válaszolnál erre a kérdésre:

Szeretnéd, hogy a vállalkozásod ismertsége, hitelessége, megbízhatósága növekedjen?

Ha nemmel válaszolsz, akkor nyilván gigasikerekkel büszkélkedő cég tulajdonosa vagy. Tehát nem neked szól az írásunk.

Ha pedig igen a válaszod, akkor jól figyelj, mert olyan kincset mutatunk, amelyikhez te is könnyedén hozzájuthatsz.

Mutatjuk a Google cégem-ben rejlő lehetőségeket!

google kereso ertekelesek

Miért fontos a Google Cégem (Google My Business)?

A Google Cégem értékelések a keresőben és a Google térképen jelennek meg, amikor egy cégre vagy valamilyen szolgáltatásra keresünk.

Például nyaralsz Rómában vagy Sárospatakon és éttermet keresel.

Miután előkaptad a telefonodat és beütötted a Google keresőbe, hogy Sárospatak étterem, akkor a rendszer kihoz különböző étkezési lehetőségeket.

Látni fogsz fotókat, telefonszámot, minden lényeges adatot az adott étteremmel kapcsolatosan.

És ami a legfontosabb: értékeléseket és véleményeket.

Nagy valószínűség szerint ezek befolyásolják majd azt, hogy melyik étterembe térj be.

Most gondolj arra, hogy a te vállalkozásodról lát valaki minél több csillagot (lehetőleg ötöt)!

A vélemények ereje

A képlet egyszerű: a pozitív értékelések növelik, míg a negatív vélemények csökkentik a szolgáltatásod iránti érdeklődést és a vágyott értékesítés esélyét.

Miért fontos (pozitív) véleményeket gyűjteni?

–          Ha sokan nyilatkoznak kedvezően a cégedről, akkor mások is szívesen választják a termékedet/szolgáltatásodat.

–          A Google keresőjében és a térképen egyre jobb helyen jelenik meg a vállalkozásod (egyre erősebb lesz a SEO-d is).

–          Nő a konverzió, azaz nemcsak többen találnak a cégedre, hanem több értékesítés is megvalósulhat.

–          Sokan olvassák őket, javítják a hirdetések teljesítményét, növelik a bizalmat.

Amikor a kicsiből nagy lesz

A google értékelések lehetőséget adnak a kisebb vállalkozásoknak is arra, hogy kiegyenlítsék a versenyfeltételeket a helyi keresőoptimalizálás terén.

Például ha lepontoznak egy sporttermékeket gyártó multit a gyalázatos minőségű futócipők miatt és egy ugyancsak futócipőket árusító kisebb helyi bolt pedig dúskál a csillagokban, pozitív véleményekben, akkor akár az utóbbi üzlet előrébb kerülhet a keresési rangsorban.

Így lehet a kicsiből nagy vagy a nagyból óriás.

A pozitív véleményeknek tehát gigantikus ereje van.

Nézzük is meg a Google értékelések 5 előnyét!

1.    A Google értékelések növelik a céged iránti bizalmat

A tiszta és releváns információk egyre fontosabbak az emberek számára.

Még működik a népmesei (szájról szájra terjedő) technika, de egyre gyakoribb az, hogy a leendő vásárló online tájékozódik az adott cégről, mielőtt pénzt költene.

Ha pedig a termékedet/szolgáltatásodat használók pozitív színben nyilatkoznak a vállalkozásodról, akkor azzal a bizalom is szépen épül.

2.    A Google értékelések segítik a helyi keresőoptimalizálást (SEO)

Amikor beírsz a térképre vagy a keresőbe egy szolgáltatást, akkor több cég tűnik fel egymás alatt.

Ez a szám erősen korlátozott.

Pl. a sárospataki étteremre asztali gépen négy lehetőséget dobott ki (persze lejjebb is lehet görgetni) a rendszer, míg a telefonra csupán kettőt.

Amelyek tehát látszódnak, azok valószínűleg több ügyfelet fognak szerezni.

Ezen a folyamaton lehet segíteni, méghozzá lokális keresőoptimalizálással.

Ha pedig az első helyekre ácsingózol, akkor tisztában kell lenned olyan rangsorolási faktorokkal, mint a

–          relevancia

–          távolság a felhasználótól

–          cég weboldalának minősége

–          Google Cégem felület minősége

3.    A Google értékelések felbecsülhetetlen visszajelzéseket jelentenek

Kiderül, hogy a céged miben erős, milyen tapasztalatokat szereztek róla a vásárlóid, ezáltal mi az, ami hivatkozási pontot jelenthet a konkurenciával szemben.

És persze a negatív véleményekből is rengeteget lehet tanulni.

Ha megnézed az értékeléseket, azt is láthatod, mely területen kell fejlődnöd és melyeket lehet megerősítened.

A negatív értékelések témaköre ugyan külön kategória, de érdemes kulturált hangnemben, profin kezelni őket (ha szükséges, akkor bocsánatot kérni az esetleges kellemetlenségek miatt), hiszen ezeket is rengetegen olvassák.

4.    A Google értékelések növelik weboldalad átkattintási arányát

Kulcsfontosságú, hogy a potenciális ügyfeleid rákattintsanak a keresőben megjelenő linkre.

Ezért is lényeges, hogy a Google értékelésekből minél több legyen és persze minél pozitívabb véleményeket lehessen olvasni.

Ezek a vélemények kiválóan növelik az átkattintási arányt.

5.    A Google értékelések több ügyfelet hozhatnak

Rendkívül fontos a tartalomban és kinézetben egységes, az ügyfél céljaira fókuszáló weboldal.

De nyilván ide el is kell jutni és a Google értékelések ebben is kulcsot jelenthetnek, hiszen méregdrága hirdetés nélkül juthatnak el a felhasználók (egyre nagyobb számban) a honlapra.

És ha már eljutottak a weblapra, nem árt, ha a jól látható helyen megjelennek a pozitív értékelések, hiszen ez még inkább ösztönözheti a vásárlásra, kapcsolatfelvételre, feliratkozásra stb. a felhasználót.

kereses ertekeles google

Hogyan szerezz Google értékeléseket?

–          Gyűjts minél több véleményt! A csillagos értékelés mellé kérj szöveget is! Minél hosszabb a vélemény, annál értékesebbnek számít. Ráadásul a sorban előrébb kerül majd ez az értékelés és a felhasználó a Helyi Idegenvezető Programban is több pontot kap majd. Éppen ezért ajánlott a 200-nál több karaktert magában foglaló visszajelzés.

–          Biztass a kulcsszavak használatára! Ez nem egyszerű kihívás, de ha az értékelés íróját motiválni tudod arra, hogy a szolgáltatásodról/termékedről írjon (lehetőleg pozitívan), akkor azt a keresőmotor méltányolni fogja. (Pl. ha futócipőket árulsz, akkor kérd meg a vevődet, hogy írja le, milyen élmény futni az általad forgalmazott cipőben)

–          Figyelj az értékelések gyakoriságára, rendszerességére! Nemcsak az számít, hogy hány értékelést kaptál, hanem az is, hogy milyen rendszerességgel érkeznek a vélemények. Ha pl. három évvel ezelőtt rengeteg pozitív visszajelzést kaptál, mostanság pedig szinte semennyit, akkor vissza fog esni a pozíciód.

–          Használd a minőségi értékelési webhelyeket! A Google kíváncsi a sajátjáén kívül más értékelési felületekre, mint pl. a Facebook, szallas.hu, Amazon stb. Ezért is lényeges, hogy légy jelen minél több céges adatbázisban, értékelési felületen! Természetesen az itt megjelenő véleményekkel is foglalkozni kell.

–          Használj Schema markup kódkészletet! Ennek köszönhetően tisztább képet adhatsz a keresőmotoroknak weboldalad tartalmáról. Ezen kódok használatával csillagokat rakhatsz a honlapod linkje mellé a Google találati oldalán, így teheted még láthatóbbá a cégedet.

Összegzés

Bízunk benne, hogy írásunk alapján teljesen nyilvánvaló, hogy miért éri meg bízni a Google értékelések erejében:

–         Növelheted a céged iránti bizalmat.

–         Pozitívan hathatsz a keresőoptimalizálásra (SEO).

–         Felbecsülhetetlen visszajelzéseket kaphatsz.

–         Növelheted a weboldalad átkattintási arányát.

–         Több ügyfelet szerezhetsz.

Ha pedig szeretnél segítséget kérni a Google értékelések előnyeinek kiaknázásában, akkor keress minket bátran!