A TikTok továbbra is a pálya szélén ácsorog a marketingedben? Neked való egyáltalán a TikTok és hogyan kezdj bele, hogy fekvőrendőrök nélkül haladhass a TikTok siker útján?
Ebben a cikkben arról az alkalmazásról írtunk, amely ma már valóban olyan népszerű, hogy nemcsak a kulturális szférában, hanem a politikai világban is hullámokat ver.
A TikTok az egyik legmenőbb közösségi média platform.
Korábbi cikkünkben írtunk róla, hogy 2023-ban a TikTok forróbb, mint valaha.
154 országban 1,05 milliárd aktív felhasználóval a TikTok 2023-ban az egyik legnépszerűbb közösségi média platform lett. A TikTok-ot 246,9 millió alkalommal töltötték le világszerte, 2023 első negyedévében.
Naponta több mint 1 milliárd videót nézünk meg a TikTokon.
Itt álljunk meg egy szóra: miért olyan sikeres a TikTok?
A videómarketing gyakori taktikai eszköz egy sikeres tartalommarketing stratégiában.
A hallott információ akár ötször annyi ideig ragadhat bent a hosszú távú memóriánkban, mint csak kizárólagosan a vizuális inger formájában befogadott verzió. Épp ezért a legjobb eszköz az üzeneted visszaidézhetőségére.
A videómarketinget hatékonyan használó vállalkozások növelhetik az eladásokat, a konverziókat és a márka imázsát.
Az agyunk által befogadott impulzusok 90%-a kép.
Szeretjük a videókat.
Például felmérések szerint egy hírlevél tárgyába beírt „videó” szócska akár 65 százalékkal nagyobb átkattintási arányt eredményezhet és 26 százalékkal csökkentheti a leiratkozások számát a hírleveleink során.
Itt megtalálod a legnyomósabb érveket a videómarketing mellett (korábbi cikkünk).
A TikTok azonban legendás a rövid snittszerű videótartalmairól. Valamint a személyességről.
A TikTok sikere több annál, minthogy a videók menők
Valójában a „függőséget okozó” ereje nem is a sztenderd videókban keresendő. Az algoritmusa azt figyeli, hogy milyen videókat szeret egy felhasználó és a személyes célok preferálását alkalmazza.
A perszonalizált tartalom a legnagyobb erőssége.
De nézzük meg részletesen, miben rejlik a hatékonyságának titka.
A kínaiak végeztek egy kutatást a TikTok körüli felhajtás apropóján.
Két diákcsoportot vontak be a kísérletbe. Az egyik csoporttal általános videókat nézettek, a másik csoporttal személyre szabott videókat.
Eközben úgynevezett fMR-s vizsgálatokkal (ez egyfajta agy-szkennelési technika) vizsgálták meg a csoporttagok agyműködését. Amikor személyes videókat néztek, akkor az agy robotpilótára kapcsolt.
Pont úgy működött, mint amikor már több ezredjére végigmész egy adott útszakaszon.
Az agy automatára kapcsolt. Miközben a boldogságért (és emlékekért) felelős központ dopamin kezdett el termelni. A dopamintermelés mellett rendkívül módon torzult az időérzékelés is.
„Már 2 órája TikTokozom, és fel sem tűnt.”
Ezért sikeres tehát a TikTok:
1. Robotpilótára kapcsol az agyunk (ellazulunk).
2. Boldogságot okoz.
3. Torzul az időérzékelésed. Elszalad veled az idő.
Mi a TikTok marketing titka?
A TikTok marketing a TikTok használatának gyakorlata egy márka, termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére.
A sikerokozók azonban gyakran óriási sebességgel cserélődnek a TikTok-on (az épp aktuális makrotrendek alapján). A TikTok-tartalom általában mindig erőteljesen eltér a más csatornákon közzétett tartalomtól.
A videók jelentik természetesen a TikTok szívét.
A videó egy befektetés – a HubSpot szerint a videó felvétele a céloldaladra 80%-kal növelheti a konverziókat!
Technikailag pedig a kezed alá dolgozik az algoritmus. A rövid, frappáns videókat az alkalmazásban vagy kívülről is rögzítheted, feltöltve őket a TikTok-ba.
A TikTok közvetlen hozzáférést biztosít számos zeneszámhoz és teljes mértékben kereshető adatbázissal rendelkezik. A TikTok egyike azoknak a közösségi platformoknak, amelyek jutalmazzák a gyakori bejegyzéseket.
Például minél több videót teszel közzé, valószínűleg nagyobb lesz a követői arány.
Minél többször teszel közzé bejegyzést, annál egyszerűbb lesz az embereknek megtalálni téged.
Miért használd te is a TikTokot a marketingeszköztáradban?
1. A TikTok nem CSAK a tiniknek szóló platform
Ha korábban igaz is volt ez az állítás, ma már biztosan nem állja meg a helyét. Habár a Z generáció közkedvelt platformja. A Z generáció által választott elsődleges keresőmotorként – a Z generáció ugyanis egyre inkább a közösségi oldalt használja elsődleges keresőeszközként – komoly versenytársa mára már a Google-nak is.
A TikTok az influencer marketing eszközét is egy új szintre emeli, hiszen a vállalkozások nem alkalmazzák még olyan széles körben, jobban megőrzi azt a személyre szabott hangulatot, amely az Instagram hajnalán az instázásban is megtapasztalható volt.
A TikTok-felhasználók 35%-a ma már a márkák és termékek felkutatására és válaszok keresésére nyitja meg az alkalmazást.
A Washington Post meglehetősen száraz tartalom arzenállal rendelkezik. A lap TikTok csapata azonban szórakoztató és lebilincselő eszközzé változtatta fiókját azért, hogy lépést tarthassanak a hírekkel.
Kóddal :
<blockquote class=”tiktok-embed” cite=”https://www.tiktok.com/@washingtonpost/video/7226484524471930158″ data-video-id=”7226484524471930158″ style=”max-width: 605px;min-width: 325px;” > <section> <a target=”_blank” title=”@washingtonpost” href=”https://www.tiktok.com/@washingtonpost?refer=embed”>@washingtonpost</a> <p>Washington state banned sales of assault weapons, including the AR-15, which has been used in some of the deadliest mass shootings in the United States. </p> <a target=”_blank” title=”♬ original sound – We are a newspaper.” href=”https://www.tiktok.com/music/original-sound-7226484500031867694?refer=embed”>♬ original sound – We are a newspaper.</a> </section> </blockquote> <script async src=”https://www.tiktok.com/embed.js”></script>
Vagy linkkel:
A TikTok kiváló eszköz, hogy valamilyen formában egyedivé tehesd a termékedet, szolgáltatásodat annak érdekében, hogy az eladható maradjon.
Növelheted a márkád ismertségét, elkötelezett közösségeket építhetsz, könnyed stílusban értékesítheted a terméked és szolgáltatásod (és az eladást segítő tartalmakat még élvezed is), visszajelzéseket kérhetsz az ügyfelektől és a közönségtől, egyfajta ügyfélszolgálatként is felléphetsz, termékeket és szolgáltatásokat hirdethetsz a célközönség számára.
2. Ha már fizetsz, itt sikeresebb lehetsz
A TikTok a digitális marketingeszközöd lehet, többek között fizetett hirdetésekre is használhatod. Ezek lehetnek
- natív, hírfolyamba elhelyezett videók;
- márkás takeoverek – amikor egy márka vagy influencer egy adott időre átveszi az irányítást egy másik márka fiókja felett és megosztott tartalmaival nagyobb közönséghez jut el;
- hashtag kihívások, amikor a márkák kiemelt hashtagek segítségével népszerűsítik a tartalmaikat.
A TikTok könnyített pályát nyújt arra, hogy interakcióra, aktivitásra ösztönözd a felhasználókat, hogy ők maguk is tartalmakat készítsenek, amikkel a te márkádat népszerűsítik. Például kihívásokra invitálhatod a felhasználókat vagy arra, hogy ők is vonják be ismerőseiket a kihívásba.
A hírfolyamon belüli hirdetések egyik legjobb tulajdonsága, hogy szinte megkülönböztethetetlenné teheted őket a normál tartalomtól. Lehetőség van több CTA hozzáadására és bonyolult mozgógrafikával ellátott videók feltöltésére is, ha ez jobban megfelel a stratégiádnak.
Összességében sok kreativitást tesz lehetővé.
Egy TikTok-tanulmány szerint a felhasználók fele közvetlenül azért vásárolt, mert élőben nézett egy TikTok-ot egy márkától vagy a vásárlásról. A TikTok LIVE kiválóan alkalmas a márkaismertség növelésére, de az eladások növelésére is hatékony.
A TikTok nemcsak a legtöbbet letöltött alkalmazás a világon, hanem a legtöbb bevételt hozó nem játékalkalmazás is, az App Store és a Google Play 2022. első negyedévi bevételei alapján.
3. Profi helyett elég, ha kreatív vagy
Ez talán paradoxonnak tűnik.
DE a TikTok nem kívánja meg, hogy profi videós legyen belőled. Tehát a profi videós csapattal összerakott cégbemutatkozó videók helyett készíts szórakoztató, vicces, kreatív tartalmakat.
A túlfinomított tartalmak helyett az eredetiség többet nyom a latba. A minőség itt nem olyan fontos, mint például a YouTube-on. Lehetsz humoros, lazára vett, könnyed stílusú. A humoros termékbemutatód többet fog érni, mint a sterilre vett, megkoreografált változat.
A TikTok sokkal elérhetőbbé tette a marketingvideókat minden formájú és méretű vállalkozás számára.
Különböző TikTok tanulmányok azt támasztják alá, hogy a 2023-as év a TikTok éve, amelyben a „szórakoztatás” szempontjából dobogós hirdetések „a vásárlási szándék” és a márkahűség növelésében kiemelkedő szerepet kaptak.
A TikTok-felhasználók 38%-a szerint a szórakoztató hirdetések mindig valami újat tanítanak nekik. A felhasználók 81%-a hanggal nézi a videókat, így biztosan egy felületre koncentrálnak
Garantált sikertelenség a TikTokon?
A TikTokon még mindig kevesebb az aktív hirdető, ezáltal alacsony a reklámzaj és a hirdetési költség is kedvezőbb lehet.
Lehetőséget ad az egész mobilképernyőt elfoglaló hirdetésekhez, új hirdetési formátumokkal lep meg, a felhasználók aktív bevonására törekszik. Egy átlagos TikTok felhasználó pedig egy nap akár 17-szer is megnyithatja az appot.
Az egész képernyős rövid videók megkövetelik a figyelmet, így könnyű cselekvésre ösztönözni őket.
A TikTok weboldala tele van olyan márkák sikertörténeteivel, amelyek már elkezdtek hirdetni a TikTokon, köztük az Aerie, a Little Caesars és a Maybelline is.
A spanyol Vodafone például állandó szerződéses kínálatának konverzióit szerette volna feltúrbozni, különböző eszközeinek népszerűsítésével, ezért számos hírfolyamon belüli hirdetést állított be a TikTok Hirdetéskezelőben.
Kezdetben a forgalomra optimalizálta kampányát, hogy három hónap alatt egy felmelegített közönséget kapjon, majd számos konverziós kampányt futtatott, amelyek már értékesítésre, a „kosárba helyezésre” optimalizáltak.
Bejegyzéseivel például azt igyekezett bemutatni, hogy milyen egyszerű az új szerződésük aláírása. A kampány 14%-os konverziós arányt hozott a 36 hónapos határozatlan idejű szerződések feletti ügyfelek regisztrációja esetén.
Előre garantált sikertelenség lesz úgy megközelíteni a TikTok marketingjét, mint az Instagram vagy a Facebook marketingjét. A TikTok egy teljesen más közösségi hálózat egyedi trendekkel, funkciókkal és felhasználói viselkedéssel.
A TikTok-on az emberek jobban kötődnek az iparág és a téma szakértőihez, ha azok tudást és bennfentes tanácsokat adnak a videóikhoz.
A TikTok az őszinte, egyszerű és szórakoztató marketinget képviseli.
A TikTokon képben kell lenni, mi a trendi. Csak néhány másodperced van meggyőzni a nézőt, hogy érdemes rád odafigyelni. Ahhoz, hogy a TikTokon sikeresek legyünk, felkészültebbnek kell lenni. Ebben is segítünk.