ms recolored

május 13, 2023

2023 eddigi legnagyobb webes sikerei és a tanulság

2023-ban az internet továbbra is gyorsvágtában fejlődik, a weboldalak és az online jelenlét talán fontosabbá vált, mint valaha. Evidencia naprakésznek lenni az online világ legújabb trendjeivel és statisztikáival.

Ebben a cikkben most a 2023-as év eddigi három, talán legmeghatározóbb sikerét hoztuk el a webes világból, amelyben már szinte minden vállalkozás jelen van.

Természetesen végigvehetnénk, hogy mik a legforróbb 2023-as webes trendek és kihívások – de egyrészt megtettük már korábban; másrészt jogosan érezheted manapság azt, hogy ez a cikk is elavult lenne, mire befejeznéd az olvasását.

Azá elmúlt néhány év megtanított minket arra, hogy a marketingesek, SEO-sok és szövegírók képességeinek igazi próbája az, hogy mennyire tudnak alkalmazkodni a változásokhoz.

A szakemberek közel 80%-a állítja, hogy iparága többet változott az elmúlt néhány évben, mint az elmúlt 50-ben.

Szóval, hogyan lehet valaki sikeres egy olyan világban, ahol az egyedi is már általánossá vált?

Ahol a jenlegi növekedési ütem mellett arra számíthatunk, hogy 2023 végére a világ teljes lakosságának nagyjából kétharmada „létezni fog” már online?

2023 néhány webes sikere, amely megtanítja a vállalkozásokat egy fontos dologra

1. A TikTok forróbb, mint valaha

Azok számára, akik útmutatást keresnek, kifejezetten vonzó, ha megtalálják az „olyan vagy, mint én!” példaképüket a TikTok-on.

154 országban 1,05 milliárd aktív felhasználóval a TikTok 2023-ban az egyik legnépszerűbb közösségi média platformnak számít.

Naponta több mint 1 milliárd videót nézünk meg a TikTokon.

A TikTok-ot 246,9 millió alkalommal töltötték le világszerte, 2023 első negyedévében.

A sikerének számai magukért beszélnek.

image 6

A TikTok rendelkezik jelenleg a legmagasabb átlagos egy felhasználóra jutó idővel a nagy közösségi platformok közül, és mára a Z generáció által választott elsődleges keresőmotor.

Igen, jól olvastad.

Esetükben komoly veszélybe kerülhet a Google – mint a keresés királyának – uralma.

A Z generáció ugyanis egyre inkább a közösségi oldalt használja elsődleges keresőeszközként.

„Előveszik a TikTok-ot, ha válaszokat keresnek” – állította már a New York Times 2022 szeptemberében is, egy Google-tanulmányra hivatkozva, amely szerint a 18 és 24 év közötti felhasználók 40%-a a TikTok-ot vagy az Instagramot használja, ha információra van szüksége.

Mi a TikTok sikerének titka?

E kérdésre feltétlenül szükséges válaszokat is találnunk ahhoz, hogy ma nyertes TikTok közösségi média marketing stratégiát hozzunk létre.

A sikerokozók gyakran óriási sebességgel változnak a TikTok-on (makrotrendek).

Még hétfőn egy átlagos edukatív videó viszi a pálmát, péntekre a népszerűség már átszavazott a táskákat népszerűsítő rózsaszín ruhás csávók klipjeinek megtekintésére.

Az alkalmazás 1 milliárd felhasználójának elkápráztatásához be kell néznünk gyakran az arcszűrők vagy a hangeffektek alá és valóban meg kell értenünk a viselkedést formáló erőket és változó attitűdöket.

  • A TikTok-felhasználók 35%-a a márkák és termékek felkutatására és válaszok keresésére nyitja meg az alkalmazást.

  • De a platformon lévők túlnyomó többsége egy kis szórakozásra vágyik. Oroszlánrészük a „vicces vagy szórakoztató tartalmak” kedvéért „megy fel” rá. Tehát azok a márkák, amelyek teljesíteni tudják ezt a vágyat, készen állnak arra, hogy konverziókat érjenek el (céltól függően: követők szerzése, vásárlás, lead-szerzés stb.).

A TikTok tanulmányok ebben az évben is azt támasztják alá, hogy a 2023-as év a TikTok éve, a „szórakoztatás” szempontjából magasra értékelt hirdetések a „márkaszeretet” és a „vásárlási szándék” szempontjából dobogós helyet foglalnak el.

Tehát, akik fel szeretnének ülni a 2023-as TikTok sikerek járatára, hitelességet, kell szerzenük, miközben saját személyes „hogyan kell” történeteikkel szórakoztatják az embereket.

A TikTok-felhasználók 38%-a szerint a szórakoztató hirdetések valami újat tanítanak nekik. A TikTokerek szerint pedig a hirdetések akkor szórakoztatóak, ha viccesek, személyre szabottak és felemelőek.

TANULSÁG

A vállalkozások részéről bölcs dolog lenne, ha elkezdenék csiszolni közösségi keresési optimalizálási készségeiket, hogy biztosan minden potenciális ügyfelet elérjenek.

A megfelelő platformon. A megfelelő kommunikációs startégiával.

A 2023 a személyes márka meghatározásának éve a vállalkozásoknál.

A TikTok-on az emberek jobban kötődnek az iparág és a téma szakértőihez, ha azok tudást és bennfentes tanácsokat adnak a videóikhoz. A TikTokon ráadásul minden eddiginél könnyebb megtalálni a hiperspecifikus közösséget. Legyen szó bio-kutyakozmetikum feltalálójáról vagy egy tinédzser Keto séfről.

image 7

A Zoomer fogyasztók (Z-generáció) pedig közel kétharmada elve a saját értékrendje alapján vásárol vagy támogat egyes márkákat. Tehát ideje egyre inkább beletanulni az agyoncsiszolt, műelegáns, professzionális hirdetések helyett az őszinte, egyszerű és szórakoztató marketingbe.

Ne az eladásról szóljon a közösségi marketinged: hozz létre olyan tartalmat, amely egyértelműen értékspecifikus, szórakoztató, érdekes és tartalmazza a márkád sztoriját is.

„A marketing már nem azokról a dolgokról szól, amelyeket készítesz, hanem azokról a történetekről, amelyeket elmondasz .” – Seth Godin

Mivel 2020-tól kezdve a „Tik-Tokos” generáció fokozatosan és várhatóan az összes fogyasztók 40%-át teszik majd ki, számolni kell velük a következő években.

1. Gyorsított digitális transzformáció sikere: AI, mesterséges intelligencia és ChatGPT

2023-ban az olyan transzformatív technológiák innovációit és fejlesztéseit ismerhettük meg az első negyedévben, mint a mesterséges intelligencia (AI), a virtuális és kiterjesztett valóság (VR/AR) vagy a ChatGPT.

Ráadásul ezek az átalakuló digitális technológiák nem léteznek elszigetelten egymástól.

Egyre menőbbek az új megoldások a kibővített, hibrid és távmunkákhoz, vagy a manuális, rutin vagy épp a kreatív munkafolyamatok automatizálásához. 

Ez azt jelenti, hogy egyre inkább afelé halad a vállalkozások marketingje és működése, hogy azok képesek legyenek „intelligens vállalkozásokat” működtetni.

Tehát olyat, ahol a rendszerek és folyamatok támogatják egymást.

Dobogós a magával ragadó vásárlói élmény

2023-ban úgy tűnik a potenciális ügyfelek mindenekelőtt élményre vágynak (az ár és minőség háttérbe szorulása nélkül). Mindkettő fontos szerepet játszik bizonyos mértékig abban, ahogyan megtapasztaljuk a termékek és szolgáltatások kiválasztásának, vásárlásának és használatának folyamatát.

A technológia viszont egyre inkább racionalizálja a folyamatokat és eltávolítja a vásárlók életéből fakadó problémákat (pl. ajánlómotorok, online ügyfélszolgálati chatbotok).

Az internet következő szintje, a metaverzum által interakcióba léphetünk a márkákkal és más vásárlókkal (3D-s környezetek VR).

image 8

Az online boltokban a termékek virtuális ábrázolásai között böngészhetünk vagy épp „felpróbálhatjuk” azokat. Számos termék hozhatja létre önmagának Metaverzumbeli változatát, a metaverzum marketingelőnyeiről bővebben írtunk korábbi cikkünkben.

Akár virtuális öltözőket használhatunk önmagunk avatárjainak öltöztetésére – ahogyan azt már a Hugo Boss márka be is vezette, vagy ahogy a Walmart által használt AR segítségével megnézhetjük, hogyan állnak a ruhák rajtunk.

Mindezt már 2023-ban.

A tapasztalatszerzés iránti vágy olyan erős, hogy ma már az Adobe (vagy épp az Adweek) úgynevezett Chief Experience Officer-okat (CXO) nevez ki.

A Pepsi Max csapata a buszmegállóban való várakozást tette érdekesebé azzal, hogy az unalmas pillanatokat próbálta meg feldobni egy átépített buszmegállóval.

A megálló egyik üvegfala LCD felületté alakult át, ahol különböző vizuális effekteket mutattak a buszra várakozók számára.

Az UFO támadástól elkezdve, a csatornából feltörő óriás polipon át a buszmegálló felé futó tigrisig mindegyik egyedülálló volt.

Új szereplők az IT iparban

Már ma egyre több marketinges használja az AI-t eszközként a weboldal tartalmának létrehozására.

A mesterséges intelligencia ott van a robotokon, készülékeken, munkaeszközökön. Szinte minden munkához szükség van intelligens szoftveralkalmazásokra, hogy könnyebben kezelhetővé tegyük a munkánkat.

Az intelligensebb okoseszközök és a mesterséges intelligencia 2023-ban egyre inkább újabb kiegészítője az IT-iparnak. A mesterséges intelligencia és az automatizálás már most is jelentős hatást gyakorol a digitális marketing világára.

image 9

Időt és erőforrásokat takarítanak meg, célzási és személyre szabási céljainkban támogatnak és visszaköszön a magával ragadó vásárlói élmény, mert az általuk kapott információkat felhasználhatjuk relevánsabb és személyre szabottabb élmények biztosítására.

Egyre több GPT által működtetett chatbotot láthatunk, amik képesek lehetnek a felhasználók kérdéseire válaszolni vagy információt nyújthatnak akár a honlapon a termékek kapcsán is.

TANULSÁG

A vállalkozásoknak azokat a kérdéseket szükséges körbejárniuk, hogy miként tudják a megfelelő technológiát beépíteni a folyamataikba és működésük minden területére.

Ahhoz, hogy hatékonyabb értékesítést és marketinget, eredményesebben működő ügyfélszolgálatot, az ügyfelek igényeihez jobban igazodó termékeket és szolgáltatásokat üzemeltessünk, 2023-ban minden eddiginél naprakésznek kell lennünk a technológiai változásokra.

1. Videók a webes sikerek között

A YouTube a második leglátogatottabb weboldal, több mint 33 milliárd látogatóval.

A videó, mint marketingeszköz mindne eddiginél jobban növelheti a márkaismertséget, a forgalmat és szélesebb közönséget érhet el. Sikere 2023-ban magasra ugrik, anélkül, hogy leverne bármilyen lécet.

2023 elején az online videók 91,4%-os közönségelérést értek el az internetezők körében, világszerte. A videó a mémtartalomtól a termékismertetőig az egyik legnépszerűbb tartalomfogyasztási formátum lett.

A Sandvine 2023-as globális internetes jelenségekről szóló jelentése 24%-os növekedést mutatott ki a videók forgalmában az előző évekhez képest.

2023-ban a streamelés és a rövid formátumú videók őrülete csak egyre inkább erősödik, a digitalizálás gyors felgyorsulása több funkciót és szolgáltatást egyesítő, kifinomultabb alkalmazások fejlődését eredményezte.

Ma a videó az internetes forgalom 65%-áért felelős.

A videót használók 83%-a szerint a videók használata meghosszabbította az oldalukon töltött időt; sőt a marketingeszközként használt videó a marketingesek több mint 80%-át segítette a leadek generálásában is.

Nézz rá a Dollar Shave Clubra.

Egykor egy kis e-kereskedelmi startup volt, amely megpróbálta kihívni a borotválkozóipart. Ez a videó örökre megváltoztatta az üzletüket.

Az emberek naponta 84 percet is „videózással töltenek a neten” világszerte. A videókat kétszer nagyobb valószínűséggel osztják meg, mint bármely más típusú tartalmat.

Sőt, az emberek 96%-a megnéz egy magyarázó videót, hogy jobban megértse a terméket és 68%-a szívesebben néz egy magyarázó videót a termék javításáról, ahelyett, hogy kapcsolatba lépne az ügyfélszolgálattal.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=arlXqMg4FO4&embeds_euri=https%3A%2F%2Fwww.thegonetwork.com%2F&source_ve_path=MzY4NDIsMjg2NjY&feature=emb_logo

Ez a videó tökéletesen tükrözi mindannyiunk érzését, ahogy a McDonald’s iránti vágyunk felerősödik.

TANULSÁG:

A mostani sikeradatok alapján 2023-ban az internetes forgalom várhatóan 82,5%-át az online videók teszik majd ki, így ez lesz a legnépszerűbb tartalomtípus az interneten.

A konverziós arány növelésétől az eladások növelésén át a közösségi médiában való láthatóságszerzésig a vállalkozásodnak itt az ideje, hogy komolyan fontolóra vegye a videó bevezetését a marketingedbe.

Az internet és az okostelefonok megjelenésével ma minden eddiginél egyszerűbbé vált videón keresztül kommunikálni a követőiddel.

Videó tartalmaid lehetnek beszámolók, ügyfélvisszajelzések: összeállíthatsz rövid véleményeket több vásárlótól. Ott vannak az összehasonlító videók, esettanulmányok, termékbemutatók, GYIK-videók. A sor folytatható.

Ráadásul a videótartalmakat optimalizálhatod (vonzó címmel és jó minőségű tartalommal). Organikus forgalmat hozhatnak weboldaladnak is, növelve a helyezését és a nézettségét.

Összefoglalva

Annak ellenére, hogy paradoxonként a közelmúltban kiderült, hogy a világ keresési szokásai néha „visszafejlődnek”, az információ keresése még mindig az elsődleges oka annak, amiért az emberek ma is használják az internetet.

Még mindig online forrásokra hivatkozunk, amikor információt keresünk. Az emberek valójában több időt töltenek a közösségi médiában, mint valaha (több mint 2 és fél órát naponta).

Ezért a céltudatosabb marketing a 2023-as év feladott leckéje.

Az emberek egyre inkább megfontoltabb internetes tevékenységre állnak át és az „időpazarlást” egyre inkább nem toleráljuk.

image 10

Tehát az a marketing, amely tudatosan értéket ad hozzá az emberek életéhez – és amelyet az emberek aktívan keresnek – lesz a legjobb helyzetben a 2023-as webes és üzleti sikerekhez.

A közösségi platformok pedig átformálják azt, hogy hol és hogyan keresünk információt, hogyan szórakozunk, és kik véleménye és tettei befolyásolják világképünket. Körülbelül 2 milliárd webhely található az interneten. (Forrás: Hosting Tribunal) és az első benyomás egy weboldal kapcsán 94%-ban a tervezéssel áll összefüggésben. (Forrás: WebFX)

Épp ezért segítünk a 2023-as marketingkihívások értelemzésében és a sikerek elérésben.