december 1, 2021

Hogyan születik az online marketinges?

Supermannek bezzeg könnyű volt.

Emberfeletti képességekkel született, a világ megmentése szinte rutinfeladat neki.

Vagy ott van Salvador Dalí.

Szürrealista festményei emberek millióit babonázza meg mind a mai napig.

Olyan tehetségekről van szó, aki kiaknázták a bennük rejlő lehetőségeket.

És ki az, aki az online világban lehet szuperhős, emberek sokaságára lehet hatással, a képernyőhöz szegezheti a tekinteteket, vásárlásra ösztönözhet?

Bizony, ő az online marketinges.

A 21. század digitális szuperhőse és marketinges ecsetkezelője.

Ő az, aki a szuperképességeit tanulás és tapasztalás árán szerzi meg.

Miért hihetetlenül fontos szakember ő?

Hogyan válhat valaki online marketingessé?

Lássuk csak!

Ki vagy te, drága online marketinges?

 Olyan szakember, aki segít eljuttatni az online nagyvilágba az adott terméket vagy szolgáltatást. Természetesen nemcsak kilövi vaktában az online űrbe a terméket, hanem a célcsoport és a célok ismerete által a legjobb helyre repíti.

Képes arra, hogy megragadja a figyelmet. Azok figyelmét, akik potenciális vásárlók lehetnek.

Így hát képes arra is, hogy az érdeklődőkből vásárlókat generáljon, illetve olyan reklámozási tevékenységet folytasson, amire az érdeklődő azt mondja:

Kell nekem ez a termék!

Az online területek meghódítója

Az online marketinges rengeteg izgalmas terület hódító hadvezére.

Nézzünk néhányat!

Email marketing

Hogy a levél elavult tákolmány lenne?

Az online marketinges ezen csak nevet, majd konkrét eredményekkel bizonyítja az email marketing létjogosultságát.

  • egy bombaerős email listával remekül lehet kommunikálni a célcsoporttal
  • a listaépítésnek hála egyre több ember elérésére van lehetőség
  • egyedi ajánlatokat, értékes tartalmakat lehet prezentálni

Pl. egy kozmetikai termékeket árusító webáruház  emailen keresztül üzenhet egy új termék érkezéséről kedves vevőinek, akik így a közösségi médiás reklám előtt exkluzív módon értesülhetnek az örömhírről

Vagy egy rendezvényre csak a levlistán szereplők tudnak regisztrálni bizonyos ideig.

online marketing

Tartalommarketing

 Kell azt manapság ecsetelni, hogy a hatásos szövegírásnak mekkora ereje van?

Az online marketinges ezt pontosan tudja.

Ő az, aki segít abban, hogy a cég, vállalkozás, márka üzenete eljusson oda, akikhez kell.

Ehhez azonban olyan erős szövegre van szükség, ami szinte megszólal a potenciális vásárló fejében.

Ezért is ő felel.

Ez lehet pl. a weblap kifogástalan szövegezése, blogbejegyzés, közösségi médiás szöveg, ebook-os tartalom, vagy éppen egy podcast.

PPC marketing

 A Pay per click, azaz kattintásonként fizetett hirdetések az online marketinges ütőkártyái.

Legismertebb platformja a Google, de a LinkedInen, Instagramon vagy a Facebookon is lehet fizetett hirdetéseket feladni. Ezek szépsége abban is áll, hogy a PPC hirdetések beékelődnek az őket körülvevő tartalomba.

Tehát, ahogy a felhasználók görgetnek lefelé, megpillanthatják azt a mágikus hirdetést, ami az online marketinges közbenjárásával született.

Sőt, van még feljebb!

A remarketinget be lehet állítani úgy is, hogy csak azok lássák a hirdetést, akik jártak már az adott cég weboldalán, vagy használtak bizonyos alkalmazást. Tehát a célközönség elérésére nagyszerű lehetőség van.

 Keresőoptimalizálás (SEO)

 Egy google találati listán elfoglalt előkelő hely olyan, mint kétes jegyre álló Petikének az ötös.

Elengedhetetlen a sikerhez.

A sikerért azonban tenni kell, az online marketinges pedig ehhez mérten cselekszik.

Olyan keresési taktikákat dolgoz ki és kulcsszavakat alkalmaz, amely az adott céget azonnal a figyelem középpontjába helyezi.

Konverzióoptimalizálás

E csoda nélkül az ügyfél csak szárnyaszegett westernhősként bóklászhatna az online vadnyugaton.

Miért csoda?

Mert az online marketinges pontosan azt adhatja vele az ügyfélnek, amire szüksége van.

Adatokat.

Hogy mit?

Igen, olyan információkat, amely alapján pontosan tudni fogja a megrendelő, hogy

  • milyen változtatásokat kell létrehozni egy weboldalon

pl. több bizalmi elem, vagy vizuális rész megjelenítésére van szükség.

  • milyen marketingeszközöket kell előtérbe állítani
  • mit kell tenni ahhoz, hogy több vásárlója legyen

Ez az öt terület szinte csak a digitális jéghegy csúcsa.

A következő területeket is uralja az online marketinges: célpiac elemzése, versenytárs elemzése, SEM, vagyis keresőmarketing, sales funnel, influencer marketing stb.

online marketing

Te, jó ég, az online marketingesnek mindenhez is értenie kell?

Dehogy.

Vannak különböző szintek, amely az online marketinges evolúcióját jelentik:

  1. Generalista

Amikor több területen kiismeri magát, de egyiknek sem az igazi szakértője. Ez a kezdők szintje, amikor a siheder marketingfióka csipeget az étlapról annak érdekében, hogy majd elkötelezze magát egy isteni étek mellett.

2. Specialista

Amikor megtalálja azt a közeget, amiben roppant otthonosan mozog, aminek a szakértőjévé válik.

Legyen az tartalommarketing, keresőoptimalizálás vagy éppen egy sales funnel megtervezése

3. T- szintű szakértő

Na, el is érkeztünk a Superman kategóriához!

Ekkor egy terület legmagasabb szintű mesterévé válik, online marketinges guruvá, mégis a többi közegben is remekül kiismeri magát.

Mondd, melyiket válasszam?

Bármelyik online marketinges szint elérésére is a cél, a következő képességeket/készségeket kell még birtokolni ahhoz, hogy öröm legyen egy online marketingessel a munka:

Az alkalmazkodási készségek, együttműködés és csapatmunka: Nem magányos hősként bolyong, hanem igenis együttműködik egy közös cél érdekében.

Visszajelzésre való nyitottság: A munkának bizony lesz visszhangja és a pozitív/negatív feedbackek aranyat érhetnek a fejlődés érdekében

Aktív hallgatás: az ügyfélnek megadott figyelem által kirajzolódhat egy projekt sikeréhez vezető út, nem mellesleg, ki az, aki nem örül, ha figyelnek rá?

Aztán ehhez jön még a konfliktuskezelés, vagy éppen az érzelmi intelligencia, amelyek fejlesztésével nem az online marketingesek remetéjére lehet akadni, hanem arra, akivel együtt akarnak és szeretnek dolgozni.

Az online marketinges tehát szuperhősi magasságokba is emelkedhet, de ehhez a következőkkel kell tisztában lennie:

  • tudja a küldetését, azaz, hogy egy adott termék/szolgáltatás sikeréért kell dolgoznia
  • ismerje az online marketing eszközeit
  • legyen egy terület kiemelkedő szakértője, és lehetőleg ismerje ki magát a többi közegben is
  • fordulhassanak hozzá bizalommal, legyen az együttműködésben is elsőrangú

A fent felvázolt online marketinges minták nem vásári legendák főszereplői.

Léteznek.

A Moonshotnál is arra törekszünk, hogy olyan online marketinges szolgáltatást nyújtsunk, amely nemcsak szakmailag, hanem emberileg is megállja a helyét.

Azt kívánjuk, hogy legyen minél több humánus és profi online marketinges, aki az online világ szuperhőseként és a digitális vászon profi ecsetkezelőjeként segít elérni a kívánt célokat!