március 29, 2022

A konverziós csúcstámadás, avagy hogyan csinálj milliókat teszteléssel?

Izgatottan lépsz be a sarki cipőboltba.

A mosolygós eladó rövid beszélgetés után javasol neked egy futócipőt, amit ránézésre jónak tart számodra.

Felveszed, futsz benne, az eladó pedig közben a bokádat figyeli, hogyan mozog a futás során.

Ez ahhoz kell, hogy jobban lássa, milyen cipő is kell neked.

Mindketten azonban ugyanazt teszitek.

Teszteltek.

Arra vagytok kíváncsiak, hogy mi a legjobb megoldás számodra, miben érzed magad komfortosan, mi kell ahhoz, hogy hosszú ideig téged szolgáljon az a cipő.

Hogy kapcsolódik a futócipő a konverziónöveléshez?

Úgy, hogy az eredményességhez bizony szükség van a tesztelésre.

Ó, ió, zió…konverzió!

Kész a weblapod. Egyszerű, áttekinthető. A célcsoportodat szólítod meg vele.

Itt írtunk róla korábban: https://www.moonshot.hu/weboldal-felepitese/

A látogatók könnyen elérik rajta a termékedet vagy a szolgáltatásodat.

Tényleg sok felhasználó találja meg az oldaladat, mégis olyan hamar eltűnnek az internetes ködben, mint az a bizonyos szürke szamár.

Pedig mi is a fő célod?

Hogy a weblapodon a felhasználó egy általad kívánt cselekedetet hajtson végre.

Az általad kívánt fő cselekvés tehát az lenne, hogy vásároljanak tőled.

De nem teszik.

Ennek több oka is lehet.

Miért mondanak nemet?

–          Nem nekik szól a terméked

–          Nem bíznak benned

–          Össze vannak zavarodva

–          Nem hiszik el a terméked állításait

–          Nincsenek meggyőződve arról, hogy te jobb vagy, mint a konkurenseid

–          Aggódnak a kockázat miatt

Persze, kismillió okot fel lehetne még sorolni.

Itt találsz komoly konverziós akadályokat: https://www.moonshot.hu/a-weboldal-celok-gyilkosai/

adattudos
adattudos

A változtatás és a milliók

Pedig aprónak tűnő konverzió javítással is sok pénzt lehet keresni.

Lássunk egy egyszerű példát!

A terméked 100 ezer forintba kerül.

Tegyük fel, hogy 1000 látogatóból 10-en vásárolnak tőled.

Természetesen te sokkal jobb eredményekre vágysz. Azt szeretnéd, hogy 10 vásárló helyett 20 ember fizesse ki a terméked árát, hogy akár milliós növekedést érj el.  

Ehhez komoly kutatásra lesz szükséged.

Elkezded tanulmányozni a felhasználók viselkedését.

Megtudod, hogy

–          mennyi időt töltenek a weblapodon

–          mire kattintanak főleg

–          hány éves és milyen nemű felhasználók érkeznek a weboldaladra

–          honnan érkeznek a honlapra a látogatók (asztalig gépről, mobilról, Facebookról stb.)

Ha ezen roppant értékes információk birtokába kerültél, jöhet a következő lépés.

A hipotézis, és ami mögötte van

Előállsz egy feltevéssel, hogy pl. azért vásárolnak és töltenek kevesebb időt a weblapon a felhasználók, mert

–          kevés a bizalmi elem

–          gyenge a tartalom

–          kevés a kép és a vizuális elem

–          kevés a referencia

Megfogalmazol magadnak egy állítást, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy a konverziód végre jelentősen emelkedjen.

Nem bízod a véletlenre a dolgot, és elindítasz egy folyamatot, amit úgy hívunk, hogy

TESZTELÉS!

A weblapod jelenlegi helyzetéhez képest változást hozol létre. Attól függően, hogy milyen iparág képviselője vagy, a következőt teszed:

–          megváltoztatod a honlapod tartalmát

Itt remek tippekre lelhetsz: https://www.moonshot.hu/igy-gyozd-meg-az-olvasoid-a-hatasos-szovegiras-receptje/

–          több vizuális elemet raksz a weblapodra

–          erősíted a bizalmi elemeket

–          több referenciát jelenítesz meg

–          ügyfélvéleményeket raksz ki

–          egyszerűsíted az űrlapot

Miután változást eszközöltél, nincs más hátra, mint…

A teszt futtatása

A legismertebb teszt az A/B tesztelés, amikor a weboldalad két verzióját tárod a honlapod különböző látogatói szegmensei elé és megnézed, hogy melyik változat lehet a nyerő.

A futócipős példánál maradva:

Megvizsgálsz két cipőt annak érdekében, hogy megtudd, melyik passzol a lábadhoz, melyikben tudnál eredményesebb lenni.

Pont, mint a weblapod esetében.

Persze az is elképzelhető, hogy egy harmadik változat lesz a befutó.

Éppen ezért kell három dolgot tenned:

Tesztelni, tesztelni és tesztelni.

Az idő és a pénzed

Természetesen, ahogy a futócipő kipróbálásához, a teszteléshez is idő kell.

Nincs kőbe vésve, hogy mennyi, de mindenképp várd ki a statisztikailag szignifikáns eredmények eléréséhez szükséges időt!

Magyarul, amikor már egyértelműek az adatok számodra, amikor világosak számodra a visszajelzések.

Mi történik ezután?

Az eredmények kiértékelése

Az A/B tesztelésnek köszönhetően olyan adatok birtokába jutsz, amelynek köszönhetően meg tudod tenni azokat a változásokat, amelyek elősegítik az áhított konverziós növekedést.

A fenti példa esetén ez így nézne ki:

1000 látogatóból már nem 10, hanem 20 vásárol tőled. Így teszel szert plusz egy milliós bevételre.

Persze, ahhoz, hogy ez a csodaszép számolás valósággá váljon, szükség van az eredmények elemzésére.

Tisztában kell lenned például a megbízhatósági szinttel vagy a százalékos növekedéssel.

Ha ezek birtokában vagy, és a teszt sikerrel járt, akkor nincs más dolgod, mint alkalmazni a nyertes variációt.

És ha nem volt meggyőző a teszt?

Akkor a megszerzett hasznos tapasztalatokra támaszkodva következhet a harmadik cipő, pontosabban weblap verzió kipróbálása, tesztelése.

Ha pedig elvesznél a tesztelés dzsungelében, akkor a következőt tedd:

pexels monoar rahman 109371
pexels monoar rahman 109371

Bízd a profira!

Igen, ahogy a cipőboltban a profi eladó segít megtalálni a legjobb megoldást, úgy weboldalad sikerességének első számú megalapozója lehet az adattudós.

Ő a konverziós kérdőjelek kiegyenesítőjeként a következőkben nyújthat neked segítséget:

–          megtalálja azokat a megoldásokat, amelyekkel eredményes lehet végre a weblapod

–          olyan változtatásokat eszközöl, amelyek lényeges javíthatják a honlapod konverziós eredményeit

–          egy olyan megoldási javaslatot kínál, amelynek köszönhetően a látogatókból vásárlók lehetnek

Az adattudós adatokkal dolgozik, nem bízza a véletlenre a dolgot, tudatos munkával, precíz teszteléssel és meggyőző kiértékelés által eljuttatja a weblapot és tulajdonosát végre olyan szintre, amelyről mindig is álmodott.

Mi, a Moonshotnál eltökélten valljuk, hogy

–          létezik konverziós csúcstámadás

–          igenis létrehozható eredményes weblap

–          az adatok feketén-fehéren megmutatják a helyes utat

–          a tesztelésnek köszönhetően egyre világosabb lesz számodra minden

–          a kiértékelés által új, eredményesebb utak nyílnak meg

Ha tehát szeretnéd, hogy a minőségi terméked vagy szolgáltatásod pozitív hatása a weblapod konverziós eredményeiben is visszaköszönjön (akár milliós bevétel formájában is), akkor érdemes a tesztelés ösvényére lépni!

Drukkolunk neked a konverziós csúcstámadáshoz!