január 19, 2022

Webes trendek 2022-ben, mi várható?

A 2022-es webes trendeket három szóban foglalhatnánk össze: gyors, tiszta és szemet gyönyörködtető. A digitális marketing iránti igény jelentősen megnőtt, egy ilyen növekvő területen pedig fontos a trendek előtt maradni!

Pontosabban mit is fogunk látni, ha megnyitunk egy weboldalt és mivel kellene nekünk is fogadni a látogatókat? Hogyan maradj „előrébb vagyok” állapotban 2022-ben is?

Ha újabb és újabb módszereket keresel vállalkozásod weboldalának korszerűsítésére, a marketingstratégiád csiszolására és ezért szeretnéd megismerni a legújabb webes trendeket 2022-re előrevetítve, akkor jó helyen jársz.

A Statista szerint a megkérdezett cégek mintegy fele úgy nyilatkozott idén, hogy a betervezett digitális beruházásaival, köztük a trendi webalkalmazások fejlesztésével szeretne „kitűnni a tömegből”.

A felhasználói élmény mindig is a pszichológiában gyökerező, jól bevált alapelveken nyugodott. Ezek pedig alapvető igényekre reagálnak, nem pedig a divat szeszélyeinek szele alapján veszik be az irányt.  

Az online és offline élet még jobban összefonódni látszik a jövőben is. Tehát a távmunka és a hibrid munka is befolyásolja majd azt, hogyan – és mit – tervezünk.

Vessünk egy pillantást a kristálygömbbe és nézzük meg a legfőbb témákat – legyenek azok a feltörekvő trendek folytatásai vagy éppen új fejlesztések.

Íme, mire kell számítani?

Dinamikus és interaktív tartalmakra, a hangalapú keresés optimalizálására, a még intenzívebb megközelíthetőségre, a fehér űr uralmára, a sötét mód hódítására, a TikTok berobbanására.

A hüvelykujjunk főszerepére és a dinamikus görgetésre.

Ha ez túl misztikus így neked, akkor ajánljuk, hogy olvass tovább és repülj velünk 2022-be.

A legnépszerűbb webdizájn trendek 2022-ben

A webdizájnnak mindig lesznek olyan aspektusai, amelyek soha nem tűnnek el – ezek között lesznek a felhasználóbarát navigáció, az adatbiztonság kérdése és a gyorsaság preferálása (például a betöltési idő).

Minden más viszont egy picit mindig változik és ahhoz, hogy az élvonalában maradhass, neked is igazodnod szükséges az innovatív weboldalfunkciókhoz- és elemekhez.

Az egykor modern és innovatív dizájnelemek olykor elfáradnak.

Már unalmasak és sablonosak lehetnek.

Az emberek igényei is változnak, így talán a legutolsó, amit te is szeretnél az az, hogy weboldalad „elavultnak tűnjön”.

Csapatunk is lépést tart a legújabb weboldaltervezési és -fejlesztési trendekkel, hogy rendkívül funkcionális, könnyen használható és informatív weboldalakat hozzon létre.

Nézzük először sorjában a limonádét, majd a keményebb eledelt.

Három szót mondunk 2022-re vonatkozóan a dizájnt illetően, organikus formák, minimalizmus és merész színek!

A kreativitás a király

Méghozzá a tipográfiától a látványon át a navigációig.

Egyre több „komoly”, „nyakkendő igazítós” weboldalon is felüti a fejét a játékosság.

És a félkövér színek.

A színes minimalizmus 2022 egyik legkiemelkedőbb jellemvonása lesz. A merész, élénk, telített színek kiemelnek majd egyes márkákat a lágy semleges színek közül, amelyeket oly sok vállalat választott még az elmúlt néhány évben is.

Például a bubly, a szénsavas víz weboldala is merész, telített színeket használ. Mégsem zavaró a szemnek.

bold szin webdizajn

A színek használata bizonyos hangulatok felkeltésére is meghatározó eszköz lesz.

Ez a Color pszichológia.

A szín hatása az emberi viselkedésre.

Míg a színek értelmezésének módja nagyban függ az észlelésünktől, bizonyos általános érzések azért kapcsolódhatnak a színekhez. Például a zöld általában a természetet és a természetes termékeket jelöli, míg a piros az energiát és a szenvedélyt.

2022-ben a színek tudatos használatának kiemelkedése várható.

Kifejezetten a hangulatok és érzések kidomborítására használva, amit egy adott weboldalnak véghez kell vinni a stratégiája alapján a látogatókban.

A színpszichológiáról Neil Patel cikkében is olvashatsz bővebben.

2020-ban a geometriai formák nagy weboldaltervezési trendnek számítottak, 2022-ben azonban minden az organikus formákról fog szólni.

Az organikus formák nem tartalmaznak egyenes vonalakat.

Olyanok, mint a természetben előforduló alakzatok, például dombok, tavak, amik mindig aszimmetrikusak és kanyargósak.

A folyékonyabb formák a weboldalt durva vonalak vagy szögek használata nélkül alakítja majd.

A háttérben is nagyszerűen használhatók.

És az organikus formák mellett a minimalizmus (lapos kialakítás) fog teret nyerni.

Ezt néha „lapos dizájnnak” is nevezik.

Habár nem új trend, de jellemzően sok fehér területtel társították eddig is (gondoljunk csak az Apple-re).

2022-ben valószínű, hogy ilyen színes minimalizmussal fogunk még inkább kísérletezni. De nem kell teljesen fehérnek lennie ahhoz, hogy valami minimalista legyen.

Egy félkövér háttérszínnel, letisztult szöveggel és minimális dizájnelemekkel rendelkező weboldal is lehet minimalista.

Hangsúlyt kapnak majd a Vintage-ihlette színek és tipográfia is.

Ami ötvözi a vintage darabokat a modern stílussal.

Akár keverve a vintage ihletésű betűtípusokat és színeket a kortárs képekkel az ultratrendi megjelenés érdekében.

Nemcsak a félkövér szín, de a félkövér betűtípusok is előfordulnak majd.

A merész tipográfia egyre inkább divatos.

A vastag, félkövér betűtípusok segítik az üzenetek átadását. Ezeknek a nagy betűtípusoknak a semleges színekkel való kombinálása tovább erősíti a címsorokat, és elég gyorsan sajátságos „képpé” alakulnak.

Ilyen ez a honlap is.

Mi lesz még domináns a kreativitásban?

Az anyagtervezés vagy anyagdizájn, amely lényegében egy tervezési nyelv, még a Google vezette be 2014-ben. A színek és az árnyékok felhasználásáról szól, utánozva a fizikai világot és annak textúráit.

A Google szoftverkészletéhez készült ikonok (például Gmail borító) kiváló példái az anyagtervezésnek.

Az ikonok itt háromdimenziósnak tűnnek.

Tovább megyek.

A csak szöveges hero shot részek vagy azok teljes magasságban való alkalmazása.

Azaz a „a hajtás fölé” helyezett legszembetűnőbb, legfontosabb információk helyszíne lapátra teszi majd a tipikus háttérképet és szemet gyönyörködtető tipográfiával helyettesíti azt.

Egy félkövér, egyedi betűtípus alkalmas lehet arra, hogy gyorsan felhívja a felhasználó figyelmét.

Ha teljes magasságú kezdőlapként alkalmazzák, mint egy óriásplakátot, akkor a kezdőlap hero shot szakaszának teljes magasságúvá tétele még inkább egy helyre összpontosíthatja a felhasználók figyelmét.

Ez egy lehetőség is a nagyszerű történetmesélésre.

Az Adatvizualizáció.

Az adatvizualizáció kihasználja azt a tényt, hogy az emberek vizuális lények és olyan képeket hoz létre az adatokból, amelyek lekötik az olvasót és arra készteti őket, hogy többet megtudjanak a márkáról.

Az infografikák és a grafikonok az adatok életre keltésének egyik legnépszerűbb módjai.

Tipikusan ilyen a Covid 19 alakulásának globális térképe is.

A sötét mód.

A sötét módú webdizájnok több különböző funkciót is ellátnak.

Segítenek csökkenteni a szem megerőltetését, esztétikai szempontból a sötét mód könnyedén ultramodern megjelenést kölcsönöz, miközben lehetővé teszi a többi dizájnelem kiemelését azáltal, hogy elsötétíti az azt körülvevő elemeket.

És ott a fehér tér domináns alkalmazása.

Lényegében a tartalomnak teret ad a „lélegzéshez”.

Nem akar minden áron a lehető legtöbb információt a képernyőre zsúfolni. Az élmény pihentetőbb, a tartalom jobban kitűnik és javul az olvashatóság.

Ezt gyakran „negatív térnek” is nevezik.

Figyeld csak meg az Apple weboldalát.

Illusztrációk

Az internet böngészése olykor olyan érzést hoz magával, mintha ugyanazt a stockfotót látnánk minden weboldalon.

Ez általánossá és unalmassá teheti a weboldalakat.

Az egyéni illusztrációk segítenek egyedinek maradni és frissé teszik a weboldalt, pontosabban ábrázolhatják az adott céget és a márkát.

Fényképek keverése grafikus elemekkel vagy színátmenetek

A fotózás és a grafika keverése leköti a figyelmet.

A színátmenetek pedig hosszú távú trendek, amelyek a finom színfedésektől a szemet gyönyörködtető hátterekig fejlődtek.

Használhatók mélység növelésére, feltűnő háttérként szolgálhatnak vagy finoman textúrát adhatnak az illusztrációhoz.

szin atmenet weboldal

Mattüveg effektusok

mattüveg-effektus egyszerűen megvalósítható egy weboldalon.

A mattüveg fedőréteg mögötti elemek elmosódott megjelenése segít színesíteni egy területet, miközben lehetővé teszi a szöveg vagy objektumok megjelenését a kép felett, ami olvasható marad.

Interaktív webdizájn térnyerése

Az interaktív elemek hozzáadása egy weboldalhoz nagyszerű módja annak, hogy értéket biztosítson az a látogatók számára vagy akár rávehesd őket, hogy kapcsolatba lépjenek veled.

Ilyenek például a kalkulátorok is.

A látogatóknak érték, mindeközben te többet is megtudhatsz róluk.

Példák az interaktív marketingre:

  • Az értékelések.
  • Közvélemény-kutatások és felmérések.
  • Számológépek és kalkulátorok.

A VR-élmények is tovább bővülnek az elkövetkező években.

Gondolj csak az Airbnb-re, amely lehetővé teszi, hogy a foglalás lefoglalása előtt körbejárhass egy helyet.  

De ott van az IKEA, ami bemutatja, hogyan nézne ki egy kanapé a szobádban.

Lényegében ezzel a módszerrel értékes tartalmat kínálsz, miközben segítesz a vásárlási döntések meghozatalában is.

A Facebook – vagy hívjuk most már Meta-nak, ha a cégről beszélünk –, nemrégiben mutatta be tervét arra vonatkozóan, hogyan is szeretne betörni az AR, VR iparágba.

Te néztél már 360°-os videót a Facebookon?

Ez a VR.

Az IKEA IKEA PLACE alkalmazása, amely segít megjeleníteni a virtuális bútorokat, viszont már az AR.

Beszéljünk a mikróinterakciókról is.

A weboldalon elhelyezett mikróinterakciók olyan kis animációk, amelyek finom visszajelzést adnak a felhasználóknak.

Például egy link színe megváltozik, amikor a felhasználó rámutat. Ha a mikróinterakciókra helyezzük a hangsúlyt, ugyanarra a tapasztalatra nagyobb figyelmet fordíthatunk, hogy egy kicsit jobban kitűnjön.

Tehát?

Például az egér lefutása más képre változik attól függően, hogy melyik link fölé visszük az egérmutatót.

És akkor itt kell megemlíteni a mikróanimációkat.

Ezek kis animációk, de semmiképp sem jelentéktelenek.

Rendkívül hasznosak, amikor a felhasználókat a weboldallal való interakcióik során irányíthatjuk. Ráadásul egy játékos elemet is adhatnak egy weboldalhoz.

2022-ben pedig már szervesen használjuk majd őket.

Az e-kereskedelmi weboldalak egyik legújabb webdizájntrendjeként ismeretesek, amik a felhasználói élmény fokozása és a vásárlóknál a termékízelítő biztosítása érdekében alkalmaznak.

Például ez a jóga ruhaüzlet már mikróanimációkat használ, hogy megmutassa a vásárlóknak, hogyan mutatnak azok a valódi embereken.

Az interaktivitás megmutatkozik a tartalmakban is, például a statikus 3D tartalomban.

Olyan 3D-s elemek használatáról van szó, amelyekkel a felhasználók interakcióba léphetnek. Az eredmények lélegzetelállítóak lehetnek – például az interaktív 3D-s tartalmak használatára a Campo Alle Comete weboldalán is láthatsz példát.

3d tartalom

A marketing-akadálymentesítés lendületet vesz

A kulcsszó a hozzáférhetőség.

Bár az akadálymentes webdizájn nem lesz nagy újdonság 2022-ben, mégis központibb szerepet fog játszani, ahogy a marketing-akadálymentesítés lendületet vesz.

A felelős mozgástervezés általános gyakorlattá válik a weboldalakon, ami megmutatkozik majd a színek használata, a kontraszt, az elrendezés és a navigáció területén is.

Ez olajozottabbá teszi a navigációt és növeli a webbetöltési sebességet.

Ezenkívül vezeti a felhasználókat az értékesítési csatornán egyre lejjebb és lejjebb, valamint csökkenti a weboldal visszafordulási arányát. Ez egy olyan tendencia, amely 2022-ben és azután is emelkedni fog.

Az inkluzivitás és az akadálymentesítés több mint trend, egy olyan weboldal, amelyen minden látogató navigálhat és interakcióba léphet, több, mint egy jó ügyfélszolgálat vagy a kiváló élmény része.

Növelheti a konverziót, javíthatja a keresőoptimalizálást, és nagyobb közönséget érhet el.

A hozzáférhetőséget javító elemek a következők lehetnek:

  • Erős színkontraszt létrehozása a szöveg és a háttér között.
  • Fókuszjelzők hozzáadása, például a téglalap alakú körvonal, amely a hivatkozások körül jelenik meg a billentyűzetes navigáció használatakor.
  • Címkék és utasítások használata űrlapmezőknél.
  • Funkcionális alt címkék használata a képekhez (ami szintén javítja a SEO-t).

A webhely betöltési ideje és az oldalsebesség a császár

Az egyik legfontosabb webtervezési szabvány az ultragyors betöltési idő lesz.

Még mindig.

A sebesség fontosabb lesz, mint valaha.

Az oldal betöltési ideje és a felhasználói viselkedés között szoros kapcsolat áll fenn, a látogatók 53 százaléka ugyanis elhagyja azt az oldalt, ha annak betöltése több mint három másodpercig tart.

Ezúttal ez egyre fontosabbá válik, mivel a Google a legújabb SEO-frissítésekben az oldalbetöltési sebességet helyezi előtérbe.

A gyors betöltési idő évek óta elengedhetetlen tényező mind az UX-ben, mind a SEO-ban.

Tehát nem teheted kispadra 2022-ben sem, ha jó helyezést és jobb konverziót szeretnél elérni.

Ráadásul ma már sokféleképpen lehet olyan intelligens weboldalt fejleszteni, amelyek csak azt a tartalmat töltik le, amelyet látunk és amire szükségünk van.

2022-ben a lusta betöltés és a végtelen görgetés nem egy új technológiával kerül még inkább központi szerepbe.

Még a legnépszerűbb közösségi hálózatok is ezt használjak évek óta, de a megközelítés a hosszú (egy)oldalas weboldalak körében is népszerű.

Gondolj bele, rengeteg weboldal látogató soha nem éri el a weboldal alját.

Tehát miért töltsük be be ezt a tartalmat is és növeljük a weboldal betöltési idejét?

A progresszív webalkalmazások és dinamikus tartalmak dominanciája

A progresszív webalkalmazások és egyedi tartalmak a jobb felhasználói élményhez járulnak hozzá.

Növelik a böngészők közötti kompatibilitást, csökkentik a visszafordulási arányt, és offline is működnek, ami növeli a weboldal hatékonyságát.

Miről van szó?

A személyre szabott tartalom felkínálása a felhasználó földrajzi helyének és böngészési előzményeinek megfelelően egy óriási potenciált rejt magában.

Képzeld el, hogy felkerestél egy weboldalt, majd néhány órával vagy nappal később visszatértél rá, de már más tartalom fogadott, mint előzőleg.

De ha egy másik telefonról vagy másik böngészőből nyitod meg, a tartalom megint ugyanaz.

Mi történt?

A weboldal nyomon követte böngészési előzményeidet és ismerte esetleg a helyadataidat is. Itt lépett színre a dinamikus tartalom, a korábbi felhasználói viselkedésen alapuló tartalom használata.

Tehát nem az általános tartalomé, amely mindenkit kiszolgál.

A weboldalra másodszor vagy harmadszor visszatérő felhasználók számára készített egyéni tartalom növelheti a konverziót.

A dinamikus tartalom viszont több helyen is megjelenhet.

Várhatóan blogbejegyzésekben és landing oldalakon is, ahol a tervezők egy helyen módosíthatják egy oldal szerkezetét miközben az egyidejűleg minden kapcsolódó helyen módosul majd.

És ott egy másik eset.

Ideális esetben nem szeretnénk túl sok mezőt megjeleníteni egy űrlapon, de annak viszont megvan a lehetősége, hogy mindig módosítsuk az űrlapmezőket a lead-ünkről már ismert adatok alapján.

Például az első konverziónál megkérdezted a nevét, és az e-mail címét a látogatónak, majd a következő konverziós lehetőségnél megkérdezted a telefonszámát, a beosztását.

Egy CRM a weboldallal integrálva pedig felismerheti a leadet, amikor visszatér a weboldalra és olyan űrlapmezőket és bekért információkat jelenít csak meg a számára, amelyeket nem tudsz még róla.

A chatbotok egy másik olyan funkció, amely néhány éve népszerű, és 2022-ben is releváns lesz.

A chatbotok az egyszerű ügyfélszolgálati kérések és a „személyes vásárlások” normájává válnak.

A New Voice Media szerint az USA-ban a vállalkozások akár 75 milliárd dollárt is veszítenek a rossz ügyfélszolgálat miatt. Az olyan technológia pedig, mint az AI chatbotok, ennek javításán dolgozhatnak.

Ugyanis a 24 órás elérhetőségük a legnagyobb előnyük.

Egy chatbotokat használó vállalkozás az ügyfélszolgálati személyzetet is csökkenti, és a működési költségeit is.

Hanggal aktiválható interfész – a hangalapú keresés optimalizálása

A keresőmezőbe való gépelés helyett most már beszélhetsz is.

A keresőmotor pedig máris megjeleníti a kérdések eredményeit, leegyszerűsítve a keresésedet.

Tehát változik az információk elérésének módja – ahelyett, hogy a Google-ba gépelnénk, hangadással egy kérdést teszünk fel.

A webes megjelenések is alkalmazkodni fognak idővel a hangos chatbotok és a virtuális asszisztensek elterjedtségéhez.

Bár a legtöbb weboldalon egyáltalán nem mindennapi látvány a hanggal aktiválható felület, ez a feltörekvő tendencia a belátható jövőben nem fog lankadni.

A hagyományos szöveges keresés opciójaként egyre inkább integrálhatóak lesznek a hangalapú keresések.

Ezek növelik majd a végrehajtási sebességet és jobb felhasználói élményt biztosítanak.

Hüvelykujj-barát mobil navigáció

A hüvelykujjunk pedig a hüvelykujj-barát kialakítás miatt fog rengeteget pihenni.

A reszponzív tervezés már nem választható opció.

2022-ben azonban hüvelykujj-barát weboldal létrehozására nagyobb hangsúlyt fog kapni.

Pontosan mi is az a „hüvelykujj-barát”?

Arról beszélek, ahogyan a telefonodat használod.

Ha most is épp azon olvasod ezt a cikket, akkor nézd meg, hogyan tartod azt. Ujjaid valószínűleg a telefon hátulja (vagy a telefon markolata) köré vannak tekeredve, így a hüvelykujjadra hárul az összes munka elvégzése.

Ha a navigációs sávot, a menüt és még a kapcsolattartó gombokat is a hüvelykujjunkkal elérhető helyre (a képernyő közepére) pakolják nekünk a weboldalkészítők, akkor kényelmesebbé teszik nekünk egy adott weboldal használatát és egyes szakemberek szerint tízszeresére javítja az UX-t.

mobil first webdizajn

Természetesen a mobile First Dizájn tervezése sem elmaradhatatlan szempont.

Weboldaladat elsősorban a mobileszközök figyelembevételével kell kialakítani.

A mobilos keresések 2015-ben megelőzték az asztali kereséseket. 2017 eleje óta a mobilos forgalom a világ teljes internetes forgalmának közel felét tette ki.

Ez több mint jó felhasználói élmény.

A Google 2018 óta kedvezőbben rangsorolja a mobilbarát weboldalakat.

A globális internethasználati statisztikák azt suttogják, hogy a legtöbb felhasználó által generált internetes forgalom mobiltelefonokról érkezik (56,89 százalék), több mint 4,3 milliárd felhasználóval rendelkezett 2021-ben.

Ez a szám várhatóan növekedni fog, és 2022-re valószínűleg eléri az 5 milliárdot.

Okos videó

A videó elsődleges elem egy weboldal életében.

Az emberek szeretik a videókat. A videó lebilincselő. Ez az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz!

DE…

elmúltak azok az idők, amikor egyszerűen beágyaztunk egy YouTube-videót a weboldalra, csak azért, hogy legyen egy. Egy jól átgondolt, jó minőségű videó sokkal jobb, mint egy tucat véletlenül összetákolt középszerű ötletrohanás.

Ez lehet egyben szórakoztató vizuális megjelenítése is annak, amit csinálsz.

SSL-tanúsítványok

Az SSL-tanúsítványok kevésbé divatosak, inkább szabványos biztonsági intézkedésnek számítanak a weboldalon.

Az SSL a Secure Sockets Layer rövidítése és a tanúsítvány telepítve van a webszerverre. Két célt szolgál általában: hitelesíti a weboldal identitását, ami garantálja a látogatóknak, hogy nem hamis oldalon tartózkodnak és titkosítja is a továbbított adatokat.

És ez biztosítja a privát „beszélgetést” weboldalad és annak látogatói között. Ha nem rendelkezik SSL-tanúsítvánnyal a weboldalad, akkor 2022-ben tekintsd feladatnak annak beszerzését.

És mi a helyzet a 2022-es marketing trendeket illetően?

A szakértők és a HubSpot Blog marketingstratégiai felmérésének adatai szerint 2022 legfontosabb marketing trendjei röviden a következők lesznek:

– Az influencer marketing trendből általános marketingtaktika fog fejlődni.

– A TikTok uralni fogja a közösségi média terét.

– A videómarketing rövidíti majd a tartalmat. A rövid formátumú tartalom a második leghatékonyabb trend lesz.

–  A mobiloptimalizálás még fontosabb lesz.

–  Az állandó közösségi média-bejegyzések megelőzhetik a mulandó tartalmat.

– A vállalatok a társadalmi felelősségvállalást is előtérbe helyezik majd.

– A tapasztalati marketing visszatérhet.

– A kiterjesztett valóság egy, a fogyasztók által kedvelt módja lesz a termékek kipróbálásának és a márkákkal való interakciónak.

– A B2B területen működő vállalkozások kakaót nyomnak majd az Instagramra és a Twitterre.

– Több vállalkozás használja majd a SEO-t.

– A vállalkozások több hosszú és rövid formátumú tartalomba, valamint élő chatszobákba fektetnek be.

– Több fogyasztó fog hallani márkás audiotartalmakat.

– A inbound marketing továbbra is a bevált gyakorlat marad a növekvő márkák számára.

– Az Instagram a leggyakrabban használt közösségi média platform lesz, megelőzve a YouTube-ot és a Facebookot.

– A fogyasztók belépnek a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) élményébe.

– Az olvasók nassolnivaló tartalomra vágynak majd.

HubSpot Blog több mint 1000 globális marketingszakembert kérdezett meg mind B2B, mind B2C márkáktól – miközben néhány iparági szakértővel is beszélgetett –, hogy megalkossák nekünk a 2022-es marketingútmutatót.

Bővebben olvass róla a HubSpot cikkében.

Ahogy belépünk 2022-be, a legtöbb marketinges elsődleges célja a következők lesznek:

  • A márkaismertség növelése/új közönség elérése (39%).
  • Ügyfelekkel való kapcsolatok erősítése/márkahűség növelése (33%).
  • Az ügyfélszolgálat és az ügyfélmegtartás javítása (32%).

Tartalommarketing trendek

A vásárlók legalább 47%-a 3-5 tartalmat tekint meg, mielőtt kapcsolatba lépne egy munkatárssal vagy egy vásárlási felülettel és többségük arra számít, hogy a márkák olyan tartalmat hoznak létre, amely fel is kelti az érdeklődésüket.

Ez az oka annak, hogy a márkák világszerte eddig is csak növelték befektetéseiket a tartalommarketingbe.

Valójában 2022-ben a tartalomstratégia az egyik legfontosabb szerepkör lesz. A videó továbbra is a legnépszerűbb marketingtartalom-formátum marad.

Az esettanulmányok pedig továbbra is növelik a potenciális ügyfeleket és a márka hitelességét.

Egy kutatás szerint a legtöbb fogyasztó hetente többször olvas blogcikkeket és egy cég blogjának elolvasása után vásárolt már valaha valamit egy márkától.

A bloggal rendelkező weboldalak nagyobb keresési potenciállal rendelkeznek, és sokkal könnyebben valósítanak meg SEO stratégiákat, mint azok, amelyek nem rendelkeznek bloggal.

Az adatok infografikával történő átadása pedig növekedni fog.

A tartalomstratégiában rendszeresen infografikát használó vállalkozások 56%-a szerint ez a leghatékonyabb tartalomtípus.

Nem véletlenül, a hiteles adatok segíthetnek meggyőző történeteket is mesélni.

Social Media Marketing Trendek

Az élő tartalom a közösségi média vezető formátuma lesz.

Az „élőzés” és az audio-chatszobák lehetővé teszik a kapcsolatteremtést, miközben impulzust adnak és párbeszédet folytathatsz velük a márkádról, termékeidről, szakértelmedről vagy küldetésedről.

Mindezt egy cenzúrázatlanabb környezetben.

Olyan interaktív funkciókkal is rendelkeznek (például megjegyzésekkel, elköteleződésekkel), amelyek lehetővé teszik számodra a közvetlen kapcsolatfelvételt.

A TikTok menő.

Megdöbbentő, de a marketingesek 67%-a tervezi, hogy 2022-ben növeli a TikTokba való befektetését. Miközben a legtöbb marketinges mindössze csak 3-5 közösségi média platformra fog összpontosítani.

Három-öt platform kezelése ugyanis reális.

De meg kell jegyezni, hogy a TikTok egyedülálló lehetőségeket kínál majd a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolatteremtésre, Ben Jeffries, az Influencer.com vezérigazgatója azt mondta, hogy “2020-ban a TikTok volt a világ legtöbbet letöltött alkalmazása és mivel egyre több fogyasztó választja a kreatív és humoros szórakoztató platformot, a márkák felébrednek majd a lehetőségre…”

 

Keresőoptimalizálási marketing trendek

A marketingszakemberek 61%-a szerint a keresőoptimalizálás (SEO) fejlesztése az organikus online jelenlétük növelése érdekében a legfontosabb bejövő marketingprioritás.

Az elavult SEO-stratégia viszont pusztulóban van.

(Ilyen a kulcsszótömörülés – csak tömöd és tömöd a kulcsszavakat –, a spammegjegyzések a blogbejegyzések végén, természetellenes linkek, tolakodó közbeiktatott hirdetések vagy a pontos egyezésű horgonyszövegekkel való visszaélés is.)

De a kulcsszó optimalizálás kulcsfontosságú prioritás lesz.

Miközben nem fogunk megfeledkezni a videó és kép SEO-ról sem.

Tehát a feladat magában foglalhatja a megfelelő videók vagy képek kiválasztását és optimalizálását is az oldalhoz, hogy az adott weboldal a Google-képek között is jó helyezést hozzon.

Ahelyett, hogy új ötletekkel állnának elő, a marketingesek a múltban bevált dolgokat veszik át és optimalizálják majd a jelenre.

A SEO-ban tehát továbbra is örökzöld marad a tartalom naprakészen tartása.

Gazdag, lebilincselő tartalommal vagy akár a régebbi munkák ráncfelvarrásával, amelyekből hiányzik a kulcsszavak relevanciája vagy teli van régi statisztikákkal és hivatkozásokkal.

A meglévő tartalom átvétele és átalakítása is ide tartozik, tehát új podcast, webinárium vagy blogbejegyzés elkészítése hatékony módja lesz annak, hogy releváns maradhass a keresőben.

A hangalapú keresési taktika SEO radaron marad.

A márkák még többet fektetnek majd be az automatizálásba.

Összefoglalva

Használd ki a videót, amikor csak lehetséges.

Hozz létre kapcsolódó tartalmat.

Ne félj megmutatni a márkád másik oldalát. Emeld ki az ügyfelek történeteit; beszélj a nagyobb küldetésedről vagy céljaidról; adj betekintést nálatok „a munkatárs egy napjába”.

Használj dizájnelemeket a falatozható tartalomhoz.

Tesztelj mémeket, gifeket, rövid videókat, gyors vetélkedőket, szórakoztató infografikákat stb., hogy kitaláld, hogyan kötheted és hívhatod fel a figyelmet magadra, még akkor is, ha gyorsan görgetik egyesek a hírcsatornát.

És a minőség prioritása a mennyiség felett.

Nem kell naponta posztolni.

A közönség a minőséget értékeli a mennyiség helyett – rendszeresen tegyél közzé tartalmat, de ne vidd túlzásba. Használj elemzést a megfelelő ütem meghatározásához.

A marketing világában az egyetlen állandó, hogy a dolgok mindig változnak.

Túl gyorsan halad…?

Mindaddig, amíg nyomon követed a marketing trendeket – és mindig nyitott leszel a változásra –, vállalkozásod nem fog lemaradni.

De azzal is tisztában kell, hogy legyél, hogy ezek közül melyik illik bele a te marketingstratégiádba? Melyiket hogyan és mikor adaptáld?!

Ha úgy érzed, túlterhel a gondolat, hogy lépést kell tartanod ezekkel az eszközökkel; ne aggódj.

Ezért vagyunk itt. Segítünk.

Tudj meg rólunk többet, a linkre kattintva!