ms recolored

július 25, 2022

AI szövegírás – sikeresebb szövegírás mesterséges intelligenciával?

Adatvezérelt szövegírás. Mit mond neked ez a kifejezés?

A mesterséges intelligencia szövegírói gondoskodnak az időigényes, hétköznapi „rabszolgamunkáról”, mert számos vállalkozó így érzi, ha szöveget kell írnia. Miközben számos makroszintű feladatra összpontosítaná inkább az idejét.

Állítólag az AI szövegírás több konverziót, több értékesítést érhet el neked, amely létrehozza és optimalizálja is a tartalmakat. De vajon igaz mindez?  

Ebben a cikkben megválaszolunk néhány égető kérdést az AI szövegírással kapcsolatban.

Bemutatom neked Öcsit. MZ/X Öcsit, aki mesterséges intelligenciaként a kreatív szövegírásra lett kiképezve.

Furcsa lenne, ha így mutatnám be neked az egyik munkatársunk, igaz?

A szövegírás komplex és fárasztó munka. Nem csoda, hogy számos vállalkozó rakná minél hamarabb robotpilótára a tartalomkészítést.

Izzasztó és kemény háttérmunka, szövegírással töltött órák száma vív harcot az ingyen tartalommal és az automatizálás mítoszával.

Ma szinte minden automatizálható.

Miért ne lenne épp a tartalomgyártás kivétel az automatizálás alól?

Számos cikk szól arról, hogy a gépek már tudnak írni.

Az automatizmus pedig egyre nagyobb teret hódít a tartalommarketingben.

Na, most e két információt olvasva rögtön felcsillanhat a szemünk, végre nem kell majd szövegírót alkalmaznunk a tartalmaink előállításához.

De akkor helyezzük egy kicsit kontextusba az automatizált tartalom homályos információját.

Mi az az AI szövegíró?

Az AI szövegíró egy mesterséges intelligencia által működtetett eszköz.

Adott információk alapján automatikusan készít másolatot. 

Tartalmi másolatot.

(Meg kell jegyezni, a Google nem kedveli a duplikációt; vagy a néhány szó megadása után összetákolt, minden koherenciát nélkülöző …valamit).

Az AI különféle tartalommásolatokat generálhat nekünk a hosszú formátumú blogbejegyzésektől a közösségi média feliratokig.

Például megadhatod a mesterséges intelligencia számára a blogbejegyzés címét és vázlatát, aki képes lesz néhány bekezdést írni hozzá, amelyet te tovább finomíthatsz.

Az AI szövegírónak olyan további részleteket is megadhatsz, mint:

  • a hangszínt, stílust vagy
  • a márka hátterét.

És olyan tartalmat fog írni neked, amely jobban illeszkedik a márkaidentitásodhoz.

Egy adott tartalom elkészülhet tehát egészen különböző verzióban az egyetemistáktól kezdve az újdonsült anyákig.

Mind-mind egy kicsit más felhanggal, esszenciával, kulcsszavakkal és tartalommal.

Hogyan működik az AI szövegírás?

Az elmúlt években láthattuk, hogy a mesterséges intelligencia (AI) hogyan vette át számos különféle feladat automatizálását az üzleti életben – meglehetősen lenyűgöző eredményekkel.

A mesterséges intelligencia szövegírója hatalmas adatkészletre van kiképezve.

Az AI pedig a „látott” adatokból táplálkozik a nyelvi készségeit és a külvilág megértését tekintve.

Szimulálni próbálja az emberi agy működését, az információ feldolgozását illetően.

Az emberhez hasonlóan a mesterséges intelligencia szövegírója sem tud mindent. Meg kell tanítani egy adott iparágra, témára vonatkozó adatokra, szóhasználatra, hogy elegendő kontextussal rendelkezzen a hatékony tartalmi másolatok megírásához.

Éppen úgy, mint amikor átadsz a szövegíródnak egy tartalmi ismertetőt, márkaismertetőt, iparági szóhasználati kódexet; ugyanúgy meg kell adni a mesterséges intelligencia számára némi kontextust azzal a témával kapcsolatban, amelyről írnia kell.

Sőt, minél több jó minőségű információt adsz meg az AI-nak, annál több kontextussal rendelkezik a kívánt tartalmakat illetően.

Az AI szövegírás általában a következő lépéseket tartalmazza:

1. Megadod, hogy milyen típusú tartalommásolatot szeretnél íratni vele.

Ez lehet egy termékleírás, social poszt, cikk vagy egy reklámszöveg is.

2. Kontextust adsz az AI számára.

Több kontextust biztosítasz a mesterséges intelligencia számára az elvégzendő feladatával kapcsolatban: téma, márkainfó, termékrészletek (tulajdonságok).

Megcélzandó kívánt közönség, hangnem, a mondatok hossza és az olvashatóság.

Például megadod azt az információt, hogy

levendula, illóolaj, előnyök, egészség, 20-35 éves nők.

És az alábbi címötleteket kapod:

  • Levendulaolaj: Előnyök, felhasználások és kockázatok
  • Hogyan segíthet a levendulaolaj javítani a koncentrációt, csökkenteni a stresszt?
  • A levendulaolaj egészségügyi előnyei és felhasználása
  • Hogyan segíthet a levendulaolaj a jobb éjszakai alvásban?

A kulcsszavak, a címek megadása segíthet, hogy bevezetőket, bekezdéseket és következtetéseket generáljon neked – így komplexebb és hosszabb cikkeket hozhat létre.

Hogyan segítheti az emberi szövegírókat az AI szövegírás?

Ha egy szövegírónak egy-egy témáról többféle „változatot” szükséges készítenie, akkor előfordulhat, hogy olyan témáról, márkáról vagy termékről kell írnia, amelyet esetleg nem ismer részletesen.

Brutális mennyiségű kutatásra lesz szüksége, mielőtt elegendő kontextussal rendelkezik ahhoz, hogy minőségi tartalmat írhasson.

Meg kell értenie a témát vagy terméket, mielőtt kiemeli annak értékét a célközönség számára.

Ez időigényes és fárasztó folyamat.

És ott van a rettegett félelem: az egyedi tartalom súlya.

Nem könnyű friss, kreatív, újszerű oldalról megvilágítani egy témát.

A megfelelő hangnem és stílus használata is feladhatja a leckét. (Figyelni érdemes a kerülendő szavakra vagy a betartandó nyelvi szabályokra is.)

Valamint ott vannak a platformspecifikus követelmények, például a karakterszámok, egyedi gyakorlatok, ezek mind segíthetnek optimalizálni a tartalmi példányt az adott platformra.

De ezt emberként a szövegírónak kell fejben tartania.

A tartalmi példányokat ráadásul optimalizálni kell a keresőmotorok számára is (a SEO kulcsszavak beépítése a tartalmakba).

Itt jöhet segítségére egy szövegírónak a mesterséges intelligencia szövegírója, hogy nagyban megkönnyítse a dolgokat.

Az AI szövegíró, előnyei miatt hasznos eszköze lehet márkáknak, szövegíróknak és még SEO ügynökségeknek is.

Időt

takarít

meg.

Az emberek pedig az ismétlődő feladatok helyett nagyobb fókuszt helyezhetnek például a KPI-k nyomon követésére, a tartalomstratégia kidolgozására vagy a keresőoptimalizálási kulcsszókutatásra.

Ezek az eszközök sokkal gyorsabban képesek elemezni az adatokat, mint az emberek, így azonnal teljes cikkeket hozhatnak létre.

Az AI szövegírás gyorsaságot és hatékonyságot biztosít a vállalkozásoknak

Nagyobb konzisztenciát biztosít a tartalmi másolatok között.

Miközben nem tér el a márka irányelveitől és elősegítik a keresőoptimalizálást. ‍

Ha az AI tudja, hogy mit szeretnél írni, milyen célközönségnek, akkor máris blogcímeket adhat neked javaslatként. Például olyan blogcímeket generál, amelyek relevánsak a márka hátteréhez és a termék részleteihez.

Termékleírásoknál olyan másolatot készíthet, amely kiemeli egyedi jellemzőit.

AI szövegíró használata egy ilyen feladathoz különösen akkor hasznos, ha nagyszámú termékhez kell leírást írni, ami időigényes lehet.

De az AI szövegírásnak vannak hátulütői és nem félisten

Jó, ha minden vállalkozó a helyén kezeli a témát.

Mert hiába adunk kulcsszavakat, tárgymezőket, kifejezéseket és karakterszámokat egy gépnek, nem feltétlenül fog hatékonyat alkotni belőle.

A kontextus egy dolog, a pszichológia egészen más.

Már pedig a legtöbb értékesítési szöveg alapja a pszichológia.

Ismerheti a célközönséget, a personákat, a jól bevált szókapcsolatokat és az időszakokat, amikor ezeket érdemes felhasználni.

De nem biztos, hogy érti mi a különbség a „megbántod” és a „feltéped a régi sebeket között” (ez utóbbi szenzoros kifejezés, az agy teljesen más részeit „hozza izgalomba”, más részét stimulálja az agynak, ezért hatásosabb).

Nem fogja érteni mi a különbség aközött, hogy „használd ezt a formát” és a között, hogy „nem foglak arra kérni, hogy használd ezt a formát; ez mindig a te döntésed marad”.

Pedig mindkettő ugyanazt jelenti, de utóbbi rejtett utasításként elegánsabb, meghagyja a döntés jogát, mégis tudat alatt felszólít a cselekvésre.

A szövegíráshoz első sorban nem jó helyesírási készség, jó fogalmazási készség szükséges, hanem empátia.

A szövegírás egyik alapja az empátia és intuíció.

Az AI-eszközök nem képesek lemásolni az emberi érzelmeket.

Miért hátrány ez?

Nos, az érzelmek számítanak a marketingben.

Az érzések minden más változónál nagyobb befolyást gyakorolnak, ezért meg kell próbálni érzelmeket (is) előidézni a tartalmakon keresztül.

Az AI szövegírással vonzó szöveget készíthetsz minden csatornához, beleértve: Facebook, Instagram, Google, Linkedin, Twitter, blogrovat, hírlevél, honlap és még sok más. De csakis akkor, ha megvan az emberi kontroll, az empátiával rendelkező emberi szövegíró, aki mindezt utána átszabja. Vagy inkább alapanyagként csakis felhasználja azokat.

Kihasználja a gép által nyújtott „háttérmunkára alkalmas” képességeit.

A kényelmetlen igazság az, hogy az AI szövegíró eszközök nem írnak semmi igazán eredetit. Hiszen gépről beszélünk.

A mesterséges intelligencia szövegíróeszközei természetesen támogathatják marketinges erőfeszítéseidet, de nem helyettesítik teljesen az emberi tartalomalkotást.

A szövegírói munkát.

Olvasnál még hasonló hasznos írást? Itt várnak rád a blogunkban.