ms recolored

május 29, 2023

Az IT szerepe a hatékony marketingstratégiákban

Technológia nélkül ma már nem lehet nyerni online. A stratégiai információtechnológiai (IT) előrelépések lehetővé teszik a márkád számára, hogy csökkenthesse a költségeit és hatékonyabb lehessen a piaci versenyben. Munkát takarít meg, új termékek létrehozásában segít, javítja a marketinget. A technológia közelebb visz a vásárlóidhoz. Támogatja üzleti tevékenységeid előtér- és háttérfolyamatait.

Nézzük meg pontosan az IT szerepét a marketingben, miért ennyire fontos?

A marketing és az IT nem különül el.

Azonban az, hogy mit jelent az információs technológia a mai kisvállalkozások számára, és miért olyan kulcsfontosságú az IT-beruházás sikerük szempontjából, sokan nem tudnak konkrét választ adni.

Gyakran a legnagyobb cégeknél is szemöldököt felvonva, enyhe gyomorfájdalommal, remegő kezekkel valósul meg a kommunikáció a marketing osztály és az informatikai részleg között.

Pedig ma már nem a drága plakáthelyekért és tv-s promóciókért megy a harc, ahol a nagy hal bekebelezi a kicsit és a nagy büdzsé lenyomja a szerényt.

A közösségimédia-oldalakra a kezdő is regisztrálhat, blogot bárki írhat és a zsebünkben lapuló okostelefonnal bármilyen „szosöl” vizuális alapanyagot is elkészíthetünk.

A modern márkaépítésnek ma már kevés olyan aspektusa létezik, amely nem építi be az informatikát a mindennapi működésbe.

Ezért az IT és marketing részlegeknek össze kell dolgozniuk és meg kell osztaniuk a stratégiai információkat.

Mi is az az IT és miért annyira fontos a marketinged szempontjából?

Az IT, azaz az információs technológia a számítógépek használata mindenféle adat és információ létrehozására, feldolgozására, tárolására, visszakeresésére és cseréjére. Az IT az információs és kommunikációs technológia (IKT) részét képezi.  – Köszi Wikipedia

Lelki szemeim vizualizálnak és elképzelem, ahogy a napkeltéhez hasonlóan feldereng az IT valódi fogalma, de hadd segítselek ki egy picit.

Az egyszerű marketing napjai elmúltak, és most a digitális marketinggel, SEO-val, SEM-el foglalkozik az átlag vállalkozó (is).

A közösségi és a PR szimbiózisban egybeépült, a keresés és a tartalom kéz a kézben jár – nem tudunk gondolni egyikre a másik nélkül.

Eközben új ötletek, trendek, stratégiák érkeznek.

image 18

A marketing egyre inkább különféle informatikai rendszereket használ.

Igen, akkor is, amikor különféle tartalomkezelő rendszereket (CMS) integrál a blogodhoz, vagy ügyfélkapcsolat-kezelést (CRM) valósít meg. Az informatika részt vesz ezek zökkenőmentes lebonyolításában és a marketingtevékenységek támogatásában.

Az IT egy széles üzleti terület, amely magában foglalja a számítógépes rendszerek, a kommunikációs hálózatok és eszközök és egyéb hardver- és szoftvermegoldások kezelését.

Épp ezért ma már a technológia nélküli marketing egyáltalán nem marketing.

Az információs technológia számos módon segít

Digitális stratégiával irányba állít

Néha az online feladja a leckét. Akik az évek alatt hozzászoktak az eddig jól bevált, kitapasztalt és bejáratott marketingrendszerekhez, nehezebben birkóznak meg a megváltozott helyzetekkel. De digitális marketingstratégia nélkül nem lesznek világos stratégiai céljaid. Hiánya megnehezítheti, hogy a megfelelő erőforrásokat biztosítsd be az egyes marketingtevékenységekhez. 

Az IT segít abban, hogy figyelemmel kísérd és meghatározhasd a teljesítménymátrixodat, majd ezeket a terméked a versenytársakkal szembeni pozicionálására használd fel.

Segít hatékonyabbá válni

Az erősségeid kommunikálásában, értékajánlatod prezentálásában a jól átgondolt digitális marketingstratégia segíthet. A sikeredhet a piac feltérképezése megkerülhetetlen. A célcsoport folyamatos kutatása mellett az adatok gyűjtése, kiértékelése pedig ma az online marketing része.

Ennek lényege ugyanis a hatékonyság és ezt már csak és kizárólag a megfelelően használt online marketing szoftverek használatával tudod elérni.

image 16

Jobban megértheted az ügyfeleidet

Mi jár a vásárló fejében? A technológiának köszönhetően ma már végtelenül sok módja van a tudásszerzésnek. Az információs technológia segít abban, hogy jobban megértsd az ügyfelek preferenciáit, viselkedését és vásárlási trendjeit, és ez alapján a leghatékonyabb marketingstratégiát alakítsd ki. 

A technológia lehetővé teszi, hogy adatelemzésekkel jobban megértsd az online piacod dinamikáját, beleértve az ügyfelek viselkedését, a versenytársakat és a buyer personákat.  A weboldal elhagyásának, ajánlatod mellőzésének azonosításához és kezeléséhez más különféle retargeting, remarketing eszközöket szükséges használnod. A technológia itt is segít.

Technológiával agilisebb és hatékonyabb lehetsz

Az adatok a marketing éltető elemei. Az aprólékos adatelemzés teszi lehetővé, hogy kampányaidat újabb és újabb apró módosításokkal csiszold tökéletesre a még magasabb konverzió célját figyelembe véve. Kulcsszavak, trendek, piac mérete, konkurencia elemzése – mire mennél technológia nélkül ezek felderítésében?

Javítja a kommunikációd

A különféle kommunikációs eszközök, például az e-mail, az azonnali üzenetküldés és a videokonferencia segítségével hatékonyabban kommunikálhatsz az ügyfelekkel, a munkatársakkal.

image 19

Az ügyfélszolgálat javítása

Egy CRM szoftver segítségével nyomon követheted ügyfeleid információit és preferenciáit. Majd ezáltal személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat nyújthatsz, növelve a felhasználói élményt. Az automatizált ügyfélszolgálati eszközök, például a chatbotok is használhatók a hatékonyabb kommunikációra, de akár értékesítésre is.

Elkerülheted az idő-, pénz- és erőforrás-pazarló eszközöket

Különféle eszközöket használsz hasonló marketingfeladatok elvégzésére? Az információs technológia az ilyen költséges párhuzamosságok kiküszöbölésében is segít. A digitális marketing akkor a legtermékenyebb, ha integrálja önmagát a hagyományos marketinggel és csatornákkal. 

Az IT használatával már a tervezés korai szakaszában tesztelheted stratégiádat anélkül, hogy túl sokat fektetnél be a termékbe. Ez nagyobb kontrollt biztosít a döntéshozatalban.

Segít az automatizálásban

A marketing automatizálás jelentős része IT-bevonást igényel, ilyen a viselkedésalapú e-mail marketing, funkciók személyre szabása, a remarketing. Az IT részleg kritikus szerepet játszik a Big Data kezelésében az egész vállalaton belül. A weboldaltervezés folyamatos fejlesztése szintén elengedhetetlen a marketinghez.

Támogatja a marketingsikeredet

SEO, analitika, konverzióoptimalizálás, A/B tesztek, SWAT-elemzés, AI predikciók, automatizálás. A sikeres információs technológia – hozzáértő kezek munkája során –  azt csinálja és azt használja akár párhuzamosan egymás mellett, ami a legtöbb profitot termeli neked. 

Az elemzőeszközökkel hasznos tartalmakat és ajánlatokat hozhatsz létre. A mesterséges intelligencia használatával értékes rálátást nyerhetsz az ügyfelek érdeklődését illetően, ami hasznos lehet akár a terméked személyre szabásában.

A marketinget egyre inkább a technológia hajtja

Az üzlet világában a célt általában növekedésben, profitnövelésben értelmezzük és definiáljuk, viszont az odáig elvezető út eltérő stratégiát jelenthet minden egyes márkánál.

Tulajdonképpen a stratégia alapozza meg azt, hogy milyen taktikák kell majd bevetned. A taktikák pedig meghatározzák a használandó csatornákat.

(Például retargetinghez használhatsz: Facebook, Google Display, LinkedIn.)

Az online marketing összetett.

image 17

Elméleti szakértelmet, a célcsoportról szerzett alapos ismereteket, a megvalósításhoz szükséges kiváló stratégiát, gyakorlati tapasztalatot és következetességet igényel.

És egyre inkább a technológia hajtja.

Mi lehet az oka? Például a digitális marketingstratégiát alkalmazó termékpromóció olcsóbb, mint a hagyományos marketing.

A marketing, az értékesítés és az információs technológia együttműködése egyre több csatornán, eszközön valósul meg.

Az IT segít kisvállalkozásának költségeinek csökkentésében, segíti és hatékonyabbá teszi a kommunikációt, javítja a márka ismertségét, és segít az innovatív termékek fejlesztésében.

A Moonshot pedig eligazít az IT világában

Ma szoftverek, eszközök és új technológiák segítenek új módszerek kidolgozásában is az ügyfelek elérésében.

Olyan marketingstratégia kidolgozására ösztönözlek most, amely előrevetíti a növekedést.

Azok a vállalkozások, amelyek marketingtanácsadóba fektetnek be, általában értékelik a friss gondolkodás előnyeit. Ha ma inkább egy hintalóra hasonlít a mindennapi vállalkozói életed, pedig stabil székre volna szükséged; vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy kiépíthessük a digitális marketingstratégiád.

Ahhoz, hogy a marketinged nyikorgás nélkül működő ügyfélszerző gépezet legyen, stratégiai tervezés szükséges.

A Moonshot olyan IT cég, amely üzleti eredmények elérésére kialakított weboldalakat készít és a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Levesszük az IT és az online marketing terhét a válladról. Új ügyfelekkel biztosítjuk a friss vért a vállalkozásodnak a működéséhez és a jövőbeli túléléséhez.

Mi tervezünk, fejlesztünk, kivitelezünk – és ezután pedig eredményeket hozunk. Nézz a számítógépek mögé és ismerj meg minket közelebbről. Nem félünk a változásoktól, hanem előnyt kovácsolunk belőlük. Tegyél így te is!