ms recolored

október 4, 2022

20 marketingeszköz, amit bárcsak ismertél volna a vállalkozásod elindításánál

20 marketingeszköz, amit bárcsak ismertél volna a vállalkozásod elindításánál

Melyek a leghatékonyabb offline, online és digitális marketingeszközök? Ez attól függ. Leginkább a márkádtól, vállalkozásodtól és egy fontos „online marketing alapanyagtól”.  Mutatjuk.

Amikor belecsapsz a vállalkozás lecsójába, hirtelen úgy érzed, hogy a marketing fullasztó pora terít be tetőtől talpig.

Talán tisztában vagy vele, hogy marketingeszközökre bizony szükséged lesz, tehát olyan eszközökre, amelyeket a termékeid és szolgáltatásaid fejlesztésére és népszerűsítésére használsz majd.

Az „eszközök” szó alatt pedig

  • technikákat,
  • stratégiákat,
  • és anyagokat értesz.

A kérdés már csak az, hogy melyikre lesz igazán szükséged?

Lehet, hogy a frászt hozza rád, hogy milyen sok eszköz, módszer és felület van, ami segít neked az építkezésben.” Én ugyan nem fogok még egy csatornán jelen lenni, a meglévőkre sincs időm!”

Megértelek. 

Túl sok aktívan használni az összeset.

Nem kell mindenhol ott lenned

Egyáltalán nem biztos, hogy mindegyik csatornán, eszközön és módszeren keresztül eléred a célcsoportodat, vagy ha mégis, akkor nem ugyanolyan hatékonysággal.

Nézd meg, hogy melyik „jelenlétednek” van leginkább eredménye.

Rengetegen az izmosodás folyamatát szeretnénk megtapasztalni a vállalkozásukban, de a megtérülés gyors kényszere miatt hagynak ki egy roppant alapvető lépést a folyamatokban: a tervezést.

  • Hol érdemes ott lenni?
  • Mit érdemes használni?
  • Honnan jönnek olyan érdeklődők, akiket aztán valódi vevővé tudsz alakítani?
  • Milyen digitális csatornákat használj?
  • Melyek a célcsoport számára releváns felületek, csatornák a digitális térben?
  • Meddig elég egy online marketing eszköz, és mikor van már szükség szakember bevonására?

…és melyik csatornának vagy eszköznek nincs egyáltalán hatása, eredménye?

A stratégiával határozod meg, hogy hogyan éred el a kitűzött üzleti célt. A taktikák pedig azon konkrét lépéseid és cselekvéseid lesznek, amit a stratégia végrehajtása során felhasználsz.

A Moonshot segít a digitális csatornák, megoldások közül kifejezetten azokat kiválasztani, amelyek a sales, a márkaépítés a büdzsé figyelembevétele mellett a legjobban támogat a márkacélokban.

Most nézzük, milyen eszközök jöhetnek szóba, akár ingyenesek, akár fizetősek.

Azért fontos látnod a lehetőségeket, mert nem csak az a pénz számít, amit kifizetsz ezekre (ha épp nem ingyenesek, de akkor is az időddel és energiáddal fizetsz a használatuk során), hanem az is, hogy a konkurenciád malmára hajtod a vizet minden egyes nappal, amíg nem építed marketinggel a vállalkozásodat.

Vagy amikor nem stratégia mentén használod kifejezetten a te vállalkozásod és terméked számára hasznos marketingeszközöket.

A vállalkozások túlnyomó többsége többféle marketingeszközt használ, hogy növelje eladásait.

Na, de melyikre lehet szükséged épp neked?

Fontos tudni, hogy mely marketingeszközök a legjobbak vállalkozásod számára

Más szóval, milyen eszközökre van szükséged elsődleges céljaid és célkitűzéseid eléréséhez.

Tudtad, hogy 2021 február végén 1 303 268 vállalkozás volt regisztrálva Magyarországon? (KSH adatok alapján)

Egy ilyen szám mellett a vállalkozások tulajdonosainak versenyelőnyre van szükségük. Ennek eléréséhez jó marketingstratégiára és a legjobb digitális marketingeszközökhöz való hozzáférésre van szükségük.

Ebben a cikkben 20 digitális marketingeszközt fogunk felvázolni, amelyekre már a vállalkozásalapításnál szükséged lehet. Azt viszont tudnod kell, hogy az online marketing különböző területei egyre összetettebbé váltak a múltban, eredményes használatuk pedig egyre nagyobb szakértelmet igényel.

Több lett a feldolgozandó adat, a marketingszoftverek hatékonyabbak lettek, a különböző csatornákon tapasztalt verseny pedig egyre kiélezettebb lett.

Itt ránézhetsz a marketingtechnológiai tájkép szupergrafikájára (2020-ból): Martech (marketingtechnológia) 5000 – valóban 8000 féle, de ki számolja?

Most általunk hasznosnak vélt marketingeszközöket mutatunk be a közösségi média marketingtevékenységétől és projektmenedzsment egyszerűsítéséig terjedőleg; mindegyik segíthet elérni a kívánt versenyelőnyt.

Adatvezérelés révén jobb döntéseket segítenek hozni vagy javíthatják honlapod teljesítményét.

Milyen marketingeszközök léteznek?

Elsősorban az offline (azaz hagyományos) és online marketingcsatornák és eszközök között érdemes különbséget tenni.  

Leginkább az online marketingeszközökbe fogunk belemélyülni, de az offline-t sem érdemes elvetni, csupán más beállítottságot és stratégiát igényelnek.

Offline marketingeszközök közül érdemes megemlíteni:

  • Direkt marketing: a postai DM az egyik tipikus példája (lsd lentebb), a direkt sales klasszikus csoportja. Lehet ez telemarketing, vagy direkt marketing levél, akár e-mail is. Utóbbi már online eszköz. Konkrét eladásösztönző, piackutatásra vagy ügyfélvéleményre használt marketingeszköz.
  • Postai DM levél: postai úton történő reklámozás, a méltatlanul mellőzött marketingeszköz. Pedig egy szuper lehetőség arra, hogy másképp marketingezz, mint a többiek. Akkor is hasznos eszköz, ha online kapacitásaid, lehetőségeid erejüket vesztették vagy kezdenek kimerülni. A postai DM anyagod kidolgozásához kell stratégia, címlista legális megvásárlása, sales levél, esetleg egy kreatív anyag, postaköltség, telefonos utánkövetés vagy akár egy landing oldal, amit az offline anyagban ajánlasz ki.
  • Rádió és Tv-reklám: országos és helyi rádiócsatornákon és televíziós csatornák történő audió és vizuális reklámozás.
  • Reklámtábla, óriásplakát: vizuális kommunikáció eszközei leginkább kültéren, de lehet beltér is. Hasonló a POS-hoz, ahol a potenciális vevőt az értékesítés helyén célzod meg szórólapokkal, katalógusokkal, ingyenes kostolókkal.
  • Kiállítások, szakmai rendezvények: a termékek vagy szolgáltatások bemutatására és a személyes kapcsolatépítésre koncentráló komplex marketingkommunikáció (utókövetéssel).

És jöjjön az online.

20 online marketingeszköz – már a vállalkozásod indításánál

Íme néhány online marketingeszköz, amelyekkel részletesebben foglalkozunk, amik megkönnyíthetik akár a vállalkozásod indítását is.

E-mail marketing

Hírlevélküldő rendszerek

Weboldal

Tartalommarketing

Keresőoptimalizálás (SEO)

Fizetett hirdetések (PPC)

Közösségi média marketing

Google Search Console

Google Analytics

Google Alerts és Google Trends

KISSmetrics

Ubersuggest és Keywordtool.io

Similarweb

Buzzsumo

Buzzstream

Sumome

Hotjar

Trello

Canva és egyéb ingyenes képszerkesztő programok

 

1. E-mail marketing

Értsd meg ennek a mondatnak a jelentőségét: az e-mail marketinget tízből nyolc marketinges használja.

Ezt nem is kell túlragozni.

Használatához szükséges egy e-mail marketing stratégia.

  • Az e-mail marketing építi a bizalmat.
  • Az e-mail marketing építi a szakmai hírneved.
  • Az e-mail marketinggel a legegyszerűbben mozgósíthatod a már eleve „felmelegített célközönségedet”. Ezáltal itt találod a leghűségesebb követőidet.
  • Fontos információkhoz juthatsz a feliratkozók által. Bármikor megkérdezheted a véleményüket a termékeiddel vagy a terveiddel kapcsolatban.

Ha nem vagy alig-alig hírlevelezel, akkor pénzt hagysz az asztalon – rengeteg pénzt.

Pedig értékes feliratkozókat szerezhetsz vele.

Egy hírlevéllel akár több százezer forintos terméket is eladhatsz (pl. tréningek).

DE ehhez jól teljesítő hírlevelet kell írni (pl. logikai felépítés, címsor, érzelmekre hatás).

2. Hírlevélküldő rendszerek

Számos vezető emailmarketing-szolgáltató létezik.

Bár vannak alternatívák, a MailChimp például sokak által kedvelt, hiszen egy vállalkozás indításakor nem valószínű, hogy több mint 2000 feliratkozóval startolnának el a cégek.

Ingyenesen használható, de később bármikor át lehet térni egy fizetős csomagra. De a Mailerlite is hasonlóan működik.

Egy jó email-marketingszoftverrel képes lehetsz arra is, hogy a feliratkozóidat a cselekedetei alapján szegmentáld. Ezután pedig más-más folyamatot indíts el a különböző szegmenseknek.

Tipikus példa, amikor automatikus emlékeztető e-mailt küldesz azoknak a feliratkozóidnak, akik elhagyták a kosarat és végül nem vásároltak.

Az e-mail marketing nagyszerűen alkalmas a marketingautomatizmus kiszolgálására.

3. Weboldal

A weboldal ma már alapkövetelmény, céged kihagyhatatlan ziccere.

Ahogy egyik cikkünkben fogalmaztunk, a ziccerekből gólt kell kreálni és nem elég az, ha a csapatodat, jelen esetben a honlapodat csak felküldöd a pályára, pontosabban az online térbe.

Neked olyan weboldalra van szükséged, amely vonzza az érdeklődőket, vásárlásokat generál, építi a hitelességedet.

Egy unalmas weboldal olyan, mint egy defektes gumi.

Nem mehetsz tovább, amíg nem változtatsz rajta.

Ha az online marketingben csak arra figyelsz, hogy az oldalra minél nagyobb forgalom érkezzen, az kevés.

Fontos kérdés az is,

  • hogyan „érzik” magukat a látogatók?
  • hogyan igazodnak el a tartalmaid között?
  • végigfutják-e az oldalaidat és történik-e konverzió?

És ezt hogyan tudod elérni?

Azzal, hogy elkerülöd az unalomgeneráló és értékesítésgátló főbűnöket és eléred, hogy

  • a weboldallal figyelmet szerezz;
  • nem a cégre koncentrálsz, hanem az olvasóra, a fogyasztóra;
  • az előnyökre építesz és nem a száraz tulajdonságokra,
  • a weboldal elég konkrét, megkülönböztet a versenytársaktól;
  • az oldaladon üres állítás helyett bizonyítasz és alátámasztasz (pl. ügyfélvéleményekkel);
  • a weboldal hitelességet épít, értéket növel cselekvésre ösztönöz;
  • felhasználó- és mobilbarát és gyors betöltődésű.

4. Tartalommarketing

A tartalom befektetés.

„A tartalommarketing olyan stratégiai marketingszemlélet, amely során folyamatosan értékes és releváns tartalmakat hozol létre és terjesztesz azért, hogy egy pontosan körülhatárolt közönség figyelmét felkeltsd és megtartsd. Ráadásul mindezzel nyereséges fogyasztói reakciókat érj el – mondja Joe Pulizzi.

Segítő szándékú, párbeszédalapú (emberekkel beszélő) kommunikációt folytatva szinte kaméleonként simulsz bele a tartalomfogyasztásba.

Egy modern marketingkommunikációs szemlélet – amely által tartalmakkal érsz el üzleti célokat, ami a célcsoportodnak is értéket képvisel.

Olyan tartalmak létrehozásán fáradozol, amikre az olvasóid önmaguktól is rákeresnének (problémára vagy igényre, érdeklődésre adott, tartalom formában történő válaszadásról van szó).

Amint belevágsz a tartalommarketingbe, különböző problémákkal szembesülhetsz, legyen az a tartalom típusának meghatározása, a kevés látogató és olvasó vagy egy cikk címének és bevezetőjének megírása. 

Ha stratégia mentén állsz neki a feladatnak, az alábbi fontos lépéseket ne hagyd ki!

Egy hosszú cikket szenteltünk a – vélhetően – összes kérdésedre.

5. Keresőoptimalizálás (SEO)

A weboldalak forgalmának 93%-a a keresőkből érkezik.

A B2B-ben különösen igaz, hogy majdnem mindig online kereséssel kezdik az emberek egy termék beszerzését, ráadásul olykor speciális kifejezésekre keresnek. Ha ezeknek a szavaknak a keresési száma alacsony, nagyon pontosan megcélozhatók egy-egy okosan megírt cikkel, amelyet a Google idővel feldob.

A SEO-t nem temeti maga alá az idő.

A marketingszakemberek 61%-a szerint a keresőoptimalizálás (SEO) fejlesztése az organikus online jelenlétük növelése érdekében a legfontosabb bejövő marketingprioritás.

Ez nem olyan, mint egy hirdetés, amelyet leállítasz és szinte mintha elvágták volna a látogatókat, senki nem érkezik többé.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a nagy számú látogatókat, akik magas vásárlási szándékkal rendelkeznek: a weboldaladra irányítsa, azért, hogy ott ajánlatot kérjenek visszahívást igényeljenek vagy vásároljanak.

Forgalmat és eladást generál, bizalmat épít.

És a legjobb, hogy mérhető.

A Google Analytics és más webhelyelemző eszközök segítségével nyomon követheted azt is, hogy a látogatók és érdeklődök tömegéből mennyien váltak tényleges vásárlóvá.

Bővebb infó a SEO-ról itt.

Legyél válasz abban a pillanatban, amikor épp azzal a problémával foglalkoznak az emberek, amire a te terméked az egyik lehetséges megoldás – ez a fajta pillanatnyi relevancia az oka a SEO különleges jelentőségének.

6. Fizetett hirdetések (PPC)

Ha gyors eredményekre vágysz, akkor érdemes kattintás alapú fizetett hirdetéseket is bevetni a különböző platformokon (Google Ads, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn stb.)

Léteznek helyzetek, amikor a forgalmat nem mindig kereső hirdetésekkel indítod el, hanem más típusú hirdetéseknek adsz kiemelt szerepet az online marketing elindításakor.

Ilyen az, amikor a piacot edukálni kell magáról a megoldás létezéséről is, vagy árat tesztelsz, a display hirdetések kifejezetten alkalmasak erre.

A display a Facebook-on, hírportálokon, nagyobb forgalmú oldalakon látott hirdetéseket jelenti.

A pontos célzás itt lehetséges megfelelő technikákkal, de kicsi a valószínűsége, hogy a vevődet éppen akkor a te terméked foglalkoztatja. A display hirdetések teljesítménye éppen ezért néha gyengébb, mint a keresőhirdetéseké.

Legalábbis B2B-ben.

Ez kivédhető azzal is, ha nem tipikus hideg forgalmat generálsz valami konverziós landing oldalra, amivel utána nem kezdesz semmit (nem alkalmazol lead nurturinget – a lead-ek felmelegítését célzó technikákat).

Gondold át a stratégiát.

Akkor érdemes B2B-ben használni, ha

  • kis értékű a termék, a vásárlás általában egyetlen lépésből áll és folyamatos szükségletként jelentkezik. 
  • jól is célozható.
  • a piacot edukálni kell, az így megszerzett figyelem és elköteleződés jó alap lehet a későbbi retargeting hirdetésekhez is.
  • gyorsan akarsz forgalmat elérni (pl. tesztelés miatt, vagy olcsóbban tudsz releváns látogatókat hozni a weboldalra).

Minél bonyolultabb és hosszabb a vásárlási folyamat az ügyfeleid oldalán, annál kisebb jelentősége lesz a sima display hirdetéseknek.

És itt jönnek képbe a retargeting hirdetések is.

(A remarketing azért fontos, mert újabb lehetőséget ad a konverzió elérésére.)

B2C-ben is szépen teljesíthet és pénzt hozhat egy-egy professzionálisan beállított retargeting hirdetés, B2B-ben azonban elengedhetetlen, hiszen a vevők elakadhatnak a funnel egy bizonyos pontján.

Remarketing vagy újracélzás: mi ez és hogyan kell használni?

Erről írtunk korábban.

7. Közösségi média marketing

Ide tartozik az összes közösségi platformon végzett marketingtevékenység.

Szuper lehetőség megszólítani a követőidet, új érdeklődőkre szert tenni vagy figyelmet szerezni.

Mit tud a közösségi média még?

–   aktivizálni a célközönséget

–   köztudatban lenni, folyamatos interaktivitásra buzdítani

–   komoly követőbázist kiépíteni

A Facebook, az Instagram, Twitter és a TikTok is tipikus platform.

És a LinkedIn?

Oh, igen, a LinkedIn, hirdetés szempontjából ez is csak egy display csatorna.

A LinkedIn Csoportok viszont alkalmasak a legjobb tartalmai megosztására. A LinkedIn organikus elérése még magasabb, mint a Facebook-é, kicsit szakmaibb platform.

Ahogy a közösségi média folyamatosan növekszik, hatása azokra a vállalkozásokra és azok közösségére összpontosul, akik ugyanazokat az értékeket vallják.

2022-re azt jósolják, hogy az Instagram a leggyakrabban használt közösségi média platform lesz, megelőzve a YouTube-ot és a Facebookot.

Sőt, az élő tartalom a közösségi média vezető formátumává válik.

Az „élőzés” és az audio-chatszobák pedig lehetővé teszik a kapcsolatteremtést, ahol párbeszédet folytathatsz velük a márkádról, termékeidről, szakértelmedről vagy küldetésedről.

Itt érdemes megemlíteni az online PR és influencer marketinget is, a véleményvezérek aktivitását kihasználva szerezhetsz látogatókat és érdeklődést a terméked iránt.

8. Google Search console

A korábban Webmester Eszközökként ismert eszközt felhasználhatod a Google organikus találatai között való megjelenésed javítására.

Az ingyenes Search Console bekötése akkor is előnyös, ha beruháznál fizetős SEO-szoftverekre is vagy SEO-szakembert keresnél fel.

Az ingyenes Google eszköz előnye, hogy részletes statisztikákat mutat a keresésekben való megjelenésedről, sőt az oldalad teljesítményéről és a különböző keresési kifejezésekre villantott eredményekről is.

Láthatod a Google által indexelt oldalaidat, ha gond van, hibaüzenetet kapsz tőle és az oldaltérképedet is beküldheted vele a Google irányába.

Mutatja az oldalad betöltési sebességét is.

9. Google Analitics

Ha adatvezérelt döntésekhez egy kiváló eszköz.  

Az Analytics az oldaladra érkező látogatókat méri, így minden marketingcsatorna adatait egy eszközön belül láthatod.

Az online marketing eszköztár egyik kiváló alapeszköze. Ha nincsenek milliós havi forgalmú weboldalaid, akkor pedig ingyenes is.

Az egyik legerősebb digitális marketingeszköz.

Csupán néhány percet vesz igénybe, hogy hozzáadd az Analytics kódot a weboldaladhoz, így minden látogató minden tevékenységét nyomon követheted.

A tévhitekkel ellentétben nemcsak egy forgalmi eszköz, de valójában nagy hatással lehet marketingstratégiára is, ha tudod, mit csinálsz.

Például megtudhatod, honnan származik a forgalom.

Hogy néz ki a gyakorlatban?

Feltűnik, hogy az adott közösségi médiakampány rengeteg forgalmat irányít a weboldalra. Ezekkel az adatokkal már módosíthatod a jövőbeli stratégiádat, hogy megpróbáld elérni ugyanazokat az eredményeket később is.

Vagy például, ha egy adott kulcsszókészlet csodákat művel az organikus forgalommal, ismét ezekre a kulcsszavakra fókuszálhatsz a tartalom létrehozásakor.

10. Google Alerts és Google Trends

Mindkettő a Google ingyenes online marketingeszközei közé tartozik.  

A Google Alerts segítségével nyomon követheted online említéseidet, „megjelenéseidet”, ezeket később akár linkszerzésre is felhasználhatod.

Ha követed a kulcsszavaidat, akkor betekintést kaphatsz a versenytársaid tevékenységeire is. Az Alerts leginkább hírnévmenedzsment és kríziskezelés eszközeként előnyös, mert bárhol jelenik meg a márkaneved, vállalkozásod vagy bármi, amire beállítottad a kulcsszót (erre figyeljen), tudni fogsz róla.

A Google Trends témakörök és kulcsszavak alapján mutatja meg a keresett kifejezés népszerűségét.

A kulcsszókutatáshoz a szezonális kulcsszavakról és a keresési trendekről is képet kaphatsz, mert a kifejezések havi keresési mennyiségének meghatározásánál nem a szokásos éves átlagot számítja be.

A Google Trends segít, hogy átfogó képet kapj a kifejezések mögött megbújó keresési tendenciákról, valós idejű trendelemzésre is alkalmas.

11. Google ADS kulcsszótervező és Google Optimize

A PPC hirdetések segédje a Google Ads, de SEO szempontból is hasznos.

A keresési mennyiség lekérdezésének forrása a Google Ads Kulcsszótervezője.

Segítségével megtudhatod, hogy hányan keresnek egy kifejezésre, habár ingyenes, hasonlóan működik, mint az Ahrefs (a legnagyobb és a legmegbízhatóbb adatbázissal rendelkezik a kulcsszavak terén, backlinkek elemzését és versenytársak linkjeit is néhány kattintással megkaphatod) vagy a SEMRush (automatizált és látványos módon képes technikai SEO elemzések készítésére, kulcsszavak, backlinkek és versenytársak elemzésére, organikus forgalom elemzése mellett a fizetett hirdetésekre is odafigyel).

Az adatok elemzésénél és javaslatok tételénél többet tud az ingyenes Google Optimize, mert alkalmas oldalad átalakítására is.

A/B teszteket, multivariáns teszteket futtathatsz vel, vagy perszonalizációt építhetsz be az oldaladba, egyszerű kezelőfelületen keresztül.

12. KISSmetrics

Ennek a digitális marketingeszköznek a szlogenje mindent elmond:

Gyorsítsa fel a növekedést azáltal, hogy látja, mi történik weboldalán és alkalmazásaiban.

Segítségével elkerülheted, hogy olyan döntéseket hozz meg, amelyeknek nincs pozitív hatása.

Minden egyes lépést nyomon követhetsz és elemezhetsz, mivel csak így lehet a legjobb befektetésarányos megtérülést (ROI) biztosító taktikára összpontosítani.

A KISSmetrics segítségével könnyedén láthatod, hogy az összes kampányodban mi működik és mi nem.

 

13. Ubersuggest és Keywordtool.io

Ingyenes alternatívák kulcsszókutatáshoz.

Az Ubersuggest több adatforrásból dolgozik, de leginkább Google Ads adatokra épül. A sávos keresési mennyiség helyett kerek számokat láthatsz eredményként.

DE a helyezésekre és domainelemzésre vonatkozó infóit már kevésbé kell komolyan venni, nem mindig a valóságot tükrözik.

Ennek ellenére használható ingyenes eszköz, mint ahogy a Keywordtool.io is, amely szintén kulcsszóötletek gyűjtéséhez használható eszköz. Ez már platformok szerint listázza a javasolt kulcsszavakat.

Az ingyenes verzióban csak az ötletekkel találkozhatsz. Ahhoz már elő kell fizetned, ha a keresési mennyiségre, CPC és trendadatokra is kíváncsi vagy.

Segítségével negatív kulcsszavakkal is szűkítheted az eredményeket.

14. Similarweb

Piackutatásnál és versenytárselemzésnél a vizsgált oldalak értékes mutatóit bocsátja rendelkezésedre.

Megbecsüli az oldal havi forgalmát, a forgalmi források eloszlását, a használt marketingcsatornákat.

Láthatod vele a fő hivatkozó oldalakat, legfőbb kulcsszavakat, a weboldalad célcsoportjáról és versenytársairól is adatokat nyerhetsz.

A SimilarWeb számai becslések, mégis hasznos következtetésekre képes.  

Viszont csakis jelentős forgalommal rendelkező weboldalad esetében mutat értelmezhető adatot, kezdő vállalkozóként és kezdő „weboldalasként”, különösen a magyar piacokon kevésbé hasznos eszköz.

15. Buzzsumo

Többet tudhatsz meg a piacodról.

Te mennyit tudsz az iparágadról és elsődleges versenytársaidról?

Rengeteg adatot használhatsz fel az előnyödre.

Ha szeretnéd jobban megérteni a versenytársakat vagy meg szeretnéd tudni, hogy milyen típusú tartalom teljesít a legjobban a keresőmotorok és a közönség számára, nincs szükséged más digitális marketingeszközre.

Ezek az információk sokszor hasznosak lehetnek, például amikor tartalmat készítesz a blogodhoz.

Tartalommarketingötletek gyűjtéséhez kiválóan alkalmazható eszköz a BuzzSumo. A BuzzSumo ugyanis a közösségi médiában generált zaj alapján ajánl tartalmat.

Vagy akár megtudhatod vele egy adott honlap legnépszerűbb bejegyzéseit is.

Költsége: 99$/hó-tól

16. Buzzstream

Linképítéshez és online PR kampányokhoz a Buzzstream az egyik legjobb online marketingeszköz.

Felkutathatsz vele weboldalakat és influencereket is.

Potenciális partnerek felkutatásánál kapcsolati adatokkal is szolgál.

Költség: 24$/hó -tól

17. SumoMe

A SumoMe egy email-feliratkozók gyűjtésére alkalmas felugró ablak.

WordPress bővítmény formájában is használhatod.

Lényegében egy “okos pop-up”, amelynek megjelenését személyre szabhatod, ezzel kizárhatod a nem releváns oldalakat.

De akár görgetési mélységhez is kötheted az ablak megjelenését. Létezik ingyenes változata is.

Hasonló, mint az OptiMonk.

18. Hotjar

A látogatók viselkedésének elemzésére alkalmas, amely hőtérképes elemzésekkel, görgetési térképpel ad adatokat.

De a kattintási térkép és egyedi látogatásokról készített felvételek is segítik a weboldalad optimalizálását.

Hotjar költsége: ingyenes 2000 oldalmegtekintés/napig

19. Trello

Segít a projektek menedzselésében és a csapatodat is integrálja.  

Időt, káoszt takarít meg neked.

A Trelloban feltöltheted és megoszthatod a heti sprintfeladatokat, a blogbejegyzéseket, fotókat.  

A csapat minden tagja hozzáfér az információkhoz, ha felveszed őket tagoknak.

Megjegyzéseket fűzhetnek az anyagokhoz, vagy „cseveghettek is róla”, amely egészében szintén mindenki számára láthatóvá válik.

Felváltja a kör-emailek elavultságát.

Fotó: Trello

A Trellóval minden, ami az online marketingstratégiájával kapcsolatos, egy helyen megosztható.

A táblák felállítása pedig egyszerű.

Ha marketingfeladatokkal kapcsolatban másokkal kell együttműködni, kiválóan alkalmas eszköz. A Trellot gyakran egy tartalommenedzsmentrendszerként tartják számon, de ennél jóval többet tud.

A felhasználók kártyákat hozhatnak létre, amiben jegyzeteket helyezhetnek el, ezekhez határidőket köthetnek és felelősöket is megjelölhetnek.

Költség: ingyenes, Trello Gold 5$/hó-tól

20. CANVA vagy más ingyenes képszerkesztő programok

Tízből nyolc embernek nem kell bemutatni a Canvát.

Egyszerű, könnyen átlátható.

Egyszerűen készíthetsz vele személyre szabott grafikákat a több ezer elérhető sablonból, beépített alakzatból.

Alkalmas mindenféle tartalom létrehozására.

Semmiféle előképzettség nem szükséges hozzá.

Hatalmas sablonválasztékot kínál, amelyek előre méretezhetők a közösségi médiához. Léteznek benne stock fotók és vektorok, valamint előre elkészített illusztrációk.

Facebook borítókép sablonok, Instagram-ready alapanyagok, prospektusok és blogfotók állnak rendelkezésedre.

A képi megjelenéssel növelheted a kapcsolódást a tartalmaidhoz. Elősegítheted a megértést és az emlékezést.

Vagy javíthatsz a posztok megjelenésén.

Ha a képszerkesztő programokat keresve te is szeretnél végre valami Photoshop alternatívát találni, ami ugyanúgy alkalmas a munka elvégzésére, de komolyabb tanulás és havidíj nélkül, akkor olvasd el a cikkünket.

12+1 olyan ingyenes képszerkesztő programot szedtünk össze neked, amelyek a kezdőbaráttól a funkciógazdag kivitelig terjednek, a bankkártya adataid megadása nélkül.

Amikor azt hallod majd, hogy az online marketingben minden mindennel összefügg, akkor gondolj a fenti felsorolásra.

Például a landing oldalak minősége befolyásolja a hirdetések teljesítményét és ezen keresztül a hirdetési költségeket is; a tartalmaid a honlapod látogatottságát, a címsorod az e-maileid megnyitási arányát.

 A számokat pedig mindig kontextusban kell értelmezni.

Például egy magas visszafordulási arány nem feltétlenül rossz, ha például magas oldalon töltött idővel párosul, mert a hirdetésed landing (landoló) oldala egy cikk a céges blogodon.

Látogató tehát jött, látott, majd visszament.

Elolvasta a cikket, megkapta a választ, majd elégedetten távozott. Az ilyen látogató az online marketing tipikus eszközével, a retargetinggel pedig bármikor visszahozható.

Az (online) marketingeszközök közül használd azt, amelyik a te stratégiádba beleillik.

Nincs még stratégiád?

Segítünk neked a folyamatokat kiépíteni, hogy a marketingeszközeid stratégia mentén gyarapodjanak és érjék el a sikereket.

Webes stratégia workshoppal, erős projektmenedzsmenttel, weboldallal és tudatosan felépített online marketing folyamattal.

A Moonshot üzleti eredmények elérésére reszelt weboldalakat készít és a vállalatok inboxát internetes érdeklődők leveleivel tölti meg. Leveszi az IT és az online marketing terhét a válladról. Biztosítjuk a vállalatodnak az új ügyfelekkel a friss vért a működéshez. A jövőbeli túlélést.